Elitloppet?
Hur många såg Elitloppet? Jag såg det inte live, utan på tvburken.
Tyckte det var fel häst som vann. Kannibalen skulle egentligen blivit diskad för sin trängning av Victory Tilly i försöket.
Conny Nobell kunde ha vunnit i stället med Björn Goop i vagnen.
Elitkampen vanns av Faksen "som vanligt", femte året i rad.
Är släkting (på långt håll) till min gamling, Lyrik.

Såg det varken live eller på Tv. Är inte direkt intresserad av trav, även fast jag har en ridtravare och jobbar på travbanan.

jag var totalt vansinnig när jag såg loppet, man får inte köra hur som helst!
nästan lite synd att hot shot knick vann försöket. hade fransmannen vunnit så hade han blivit diskad. shame shame…
måste skryta lite, 1994 var min pappas häst uppe och sprang på lördagen på elitloppshelgen. han galopperade dock efter 100 meter och försvann ur loppet. han hade en egen svensk flagga med hans namn på. inte alla hästar som har det.

Jag var där för andra gången. Tycker det är kul att se, så himla mycket folk också! Faksen är ju helt otrolig, vilken utstrålning han har. Det ser verkligen ut som att han vet hur bra han är.

#2# Det var värst lisette. Har din pappa haft så pass bra travhäst. Inte illa. Blev det något bättre sedan då med travet alltså?
Jag tycker precis som trådstartaren!
Jag blev VANSINNIG när hästen inte blev diskad och allra mest när kusken fick köra loppet fast han var avstäng! Sanslöst!
Klart att 50 000 inte gör direkt nått om hästen vinner 2,5 mille!
Hade de vart vilket annat lopp som helst eller ens en annan häst så hade dom inte tvekat! DÅlig stil tycker jag!
Conny Nobell skulle ha vunnit, fast de skulle ha vart ballt om Victory Tilly kunde ha gjort de.. men de va ju nån ssom satte stopp för de.. *suck*
Ja som sagt! DÅLIGT!
Nått som däremot är bra är Faksen! Sån kanonhäst! Och så klockren hela han, jämför han med många andra kallblod så har han ju ett supersteg för traven! Travar klockrent!

biggen sprang in närmre 280´000, men jag tror det var 94 som han var i toppform. men det är den hästen som gått bäst.
pappa har ju en nu efter activity som var hos veterinären igår. han har lite problem med benen, blir svullen direkt. så han ska gå på ngn behandling nu och sen komma in om två månader igen.

#5 det var ju jag som blev vansinnig… ;)
var fransosen avstängd? jag har för mig att de får köra elitloppet trots de är avstängd faktiskt. det är ju ett sånt stort lopp så det är undantaget.
det hade ju varit skitskoj om hot shot knick vunnit - då skulle ludde gå till albanien utan skor.. :D
Fransosen blev avstäng x antal dar, kommer inte ihåg hur många, och fick böta 50 000.. fast dom betalar nog inte han…
hehe jaaa jag blev vansinnig som lisette! ;) Du btw, fint namn, heter du så? Jag har Lizette med Z som mellannamn.. :D

#8 jag tror att han faktiskt får det, det är ju inget som ägaren har med att göra.
tack så mkt hanna, ja jag heter lisette. :D

jag missade allt:(
-jag jobbade hela helgen…grrrr…
Någon som vet när hattparaden är på Täby?

det är ju alltid när det är galoppderbyt på jägersro. eller man har kanske på täby med?
# 5
Victory Tilly skulle vunnit. Avslutat sin karriär med att vinna Elitloppet IGEN och sedan bli pensionär på heltid.
Ska han sluta nu? Han är ju 11 år.
Kannibalen skulle inte vunnit.
Min gamling (Lyrik) har faktisk en dotterson efter Faksen som är född 2002.
Var sugen på att köpa honom, men jag har inga 300.000 kr!

#13 Kanske kan köpa i andel?
# 14 Har nog inte råd att ha 2 hästar.
Min sjukpensionär (pålagringar kotorna) kostar ca 3800 kr/mån + skoning, veterinärkostnader mm.
Har dyyr stallhyra.

#12 dom sa att det var hans sista lopp, men frågan är om det verkligen blir det…