Tips på lädergrimmor!
Jag letar en ny grimma till araben, och eftersom jag vill ha en "livskamrat" till honom så duger tyvärr inte de grimmor Hööks har att erbjuda, så jag kollar om någon har något förslag på andra grimmor.
Det jag är ute efter är en lädergrimma i kvalitativt läder (dvs ska hålla livet ut vid normal användning). Den ska ha reglerbara spännen på båda sidor om nackstycket, reglerbar i nosen och fri från logga/annat på åtminstone vänster sidostycke (ska sätta en namnbricka där).
Den ska ha mässingsspännen och helst vara brun, men svart funkar också. Helst även vadderad i nos och nacke. Nackstycket ska vara ett vanligt rakt. Dekorativ söm, bling bling, etc är ok.
På bilden är gamla stoets grimma, som enligt mig var perfekt, så nåt liknande är jag på jakt efter…
#0: Är det ett krav att den ska gå att beställa inom Sverige eller kan du tänka dig att lägga en order utanför rikets gränser?
// Harley
- Redigerat 2021-01-13 20:06 av Herveaux
Titta på en walsh grimma, finns flera olika varianter och prisklasser
Mari / Finns på facebook: Trolldalens Sadelmakeri & Stuteri
Håller med om Walsh. Det hade vi till våra hästar och de var av riktigt bra kvalitet.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
#1: Det går bra utanför rikets gränser, jag vill bara slippa extra tullavgifter, så typ inom EU eller liknande
#2, #3: Jag ska kolla in Walsh!
Jag har kikat på walsh sortiment nu, men ser inte att de har någon modell som är vadderad i nacke och nos. Med tanke på att hästen som ska ha den har lätt för skav, så måste jag fråga hur lädret är, ni som känt på dem?
Den här kanske?
Jag vet dock inte om den är bra, hittade den när jag letade efter en annan grej.
Lite dåligt med information om produkten men du kanske kan maila om den är intressant?
https://sadelmakarna.com/hast/grimmor-och-grimmskaft/ladergrimma/
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#6 Den var snygg! Perfekt modell också, det är just en flugskimmel den ska sitta på. Jag tar och mejlar så får vi se om det blir den.
Bättre sent än aldrig, kom ju på att jag bett om hjälp här för länge sedan… Det blev inte grimman i #6, fick tyvärr inte tag på någon per mejl och hela grimjakten blev bortglömd ett tag.
Ramlade istället som en slump över denna vackra i hästaffär i höstas som fick följa med hem och blev klar för användning i vintras, komplett med namnbrickan och allt. Råkade dock beställa fel typsnitt på texten på brickan så nu matchar han inte mina andra hästar, ooops, haha!
#8: Vilket fynd, jättefin!
// Harley
#8 Väldigt fin
#9 Tycker jag också
Tjena^^
#9, #10 Tack så mycket!