Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningallmänt
Läst 286 ggr
Lona
1

Halka inte i stallet

Vi hästfolk är ute i ur och skur - och i snö och halka. Det är lätt hänt att man slinter på en hal gårdsplan eller en isig väg.
Håll dig på benen med bra skor eller broddar!
Icebug är ett skomärke som riktar in sig just på att göra skor med bra grepp, en del har även inbyggda broddar.
Helt suveräna på de flesta sorters underlag! Dessutom bekväma, finns i många olika modeller och åtminstone mina är varma och sköna även ute i snön. De slår helt klart alla typer av broddar jag har använt tidigare.

Tänk dock på att en del av modellerna inte är lämpliga att använda inomhus, lite beroende på golvet.
Vid ridning bör man dessutom alltid ha skor eller stövlar som är avsedda för det - men det är ju inte särskilt jobbigt att byta innan man sitter upp om man ser till säkerheten.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Herveaux
1

#0: Jag älskar IceBug's och de har räddat mig från vurpor under många vintrar nu. 🥰
Tackolov blir inte, vad jag har upplevt, skorna med inbyggda broddar hala på stallets betonggolv heller.

// Harley

Uppkatten
0

Att själv ha broddar kan verkligen vara räddningen när man ska hantera hästar på stallplanen, på väg till och från hagen o s v….

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Herveaux
1

Idag var en sån dag då jag verkligen bedyrar min kärlek till mina IceBugs.
I stort sett hela vägen till jobbet, uppfarten till gården, stallplanen, vägarna till hagarna hade alla gemensamt att det var skinande blank isgata.

Så skönt att kunna gå obehindrat själv så jag kunde lägga fokus på att guida hästarna till snökanterna där de fick bäst fäste på väg ut till hagen imorse.

// Harley

Lona
0

Nackdelen är att man inte inser hur halt det är förrän man ser hundarna som slirar omkring eller bilen åker lite som den vill… :-P

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

• Redigerat 2021-01-22 20:02 av Lona