Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterridninghästproblemallmäntridsport
Läst 211 ggr
Mickan_2007
1

Visa intresse

Tidigare gjorde jag en diskussion om att övertala sina föräldrar att få rida.

Numera undrar jag hur man kan visa att man verkligen har intresse för ridning.
Om man typ ska fråga mycket om sporten, fråga om man åka och titta på någon dressyr/hopptävling mm.
Lämna fler förslag 🙏🥰

Amephyst
2

Det beror nog lite på hur gammal du är, och hur din situation ser ut. En sak är att prata om hästar, som du tänkt på själv. Det första jag tänker på är snarare att se på tävlingar på TV/radio, läsa hästböcker, teckna hästar om du är ung kan du leka med hästar eller göra en egen käpphäst.

Lona
2

Bra tips, både de du tänkt på själv och de som nämns ovan.
Att visa att du är påläst och gärna vill lära dig mer tänker jag är sånt som föräldrar tar till sig.
Men, tjata inte för mycket! Intresse är absolut bra, tjat är det inte. Var den balansen ligger vet du nog bäst själv som känner dina föräldrar.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Maleficum
0

Var det ena föräldern som hållit på med hästar förr också? Isf kan ni kanske snacka hästar med varandra?

Min pappa har alltid tyckt det varit intressant med hästar och var ofta med mig till stallet och hjälpte till när jag var yngre och följde även med ut på turridningar, sen när han gick i pension så började han rida på ridskola och rider fortfarande (och vi försöker komma iväg på turridning tillsammans på sommaren). Vi brukar sitta och snacka häst ibland och visa varandra hästgrejer på nätet och sånt.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Mickan_2007
0

#1: ok tack för tipsen! Jag är 13 år :)