Vilken är bäst, tycker ni?

Jag skulle ha det första tror jag.. :)

det första..
Jag skulle valt nummer två :)
Det beror lite på vad du själv trivs bäst med…
Har erfarenhet av att modellen nummer två ofta blir jobbigt när kardborren börjar bli sliten, att den liksom lossnar och täcket öppnar sig…
Tycker dock annars om den modellen mer än första, den sitter bättre… bara att man får byta kardborren när den börjar bli sliten.

#0 hade jag tagit för då har du reflex på svansen också…….som bilförare säger jag glöm inte ben reflexerna, dom rör sig när hästen går och då ser man att det är ett djur.

jag skulle valt nummer 2 , men de beror ju lite på va du trivs bäst i liksom ;)

2:an hade jag valt :)

putt

Jag gillar ridtäcken bättre än ländtäcken, men gillar inte klippningen på det där ridtäcket, skulle hellre ta ländtäcket då.
Det är nog lättare att få en bra passform med det första täcket.. Det är lite smidigare, täcke nr 2 kan "strama lite" framtill om det inte sitter helt hundra..
Själv har jag båda modellerna - på fotot ngt liknande täcke alá modell nr 2 men satt efter egen variant ;D
Däremot rekommenderar jag att använda en fleeceländtäcke eller liknande under reflextäcket (om detta inte är fodrat i sig) OM det regnar eller snöar, annars blir hästen lätt nerkyld av det tunna reflextäcket. Det är min erfarenhet iaf..
Lycka till! =)

tror det lutar åt den första, men skriv vad ni tycker.
Men undrar, är det meningen att man ska ha benen över eller under täcket på den andra?
jag skulle valt första av samma anledning som lorita, det finns reflex på svansen med, och det är en viktig del !
med det andra täcket kommer du med säkerhet behöva svansreflex också.

Jag har det andra, man har benen över. På Hööks hemsida finns det en bild så ser du hur det ska sitta (reflexpaket). Jag tycker att det åker bakåt lite när man rider, så man får dra fram det ibland, alltså där vid benen, annars tyckte jag det var bra.Har den andra varianten också och det är inga fel på den heller.

Jag hade valt nr 2.
Jag har ett fodrat reflexridtäcke (köpt på rusta för 149:-).
Men jag sätter det under kåpan (alltså där man spänner sadelgjorden) och då glider det aldrig bakåt. Tycker ridtäcken är mycket lättare att handskas med än ländtäcken. Lättare att knäppa fast…
Skulle valt det första.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
nr 1

putter en sista gång

det andra! sitter mkt bättre tkr jag ;)
2:an ;)
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se
De har itne FS på ridtäckena på rusta här där jag bor :(
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

är det rusta täcken eller?
lina, jag kan kolla om de har i kstad!

Skulle valt nr.2, jag föredrar ridtäcken framför ländtäcken. De sitter bättre, tycker jag, men det är ju en smaksak…

Jag har nr 2, men båda modellerna är ju bra.