Firar ni jul i stallet?
Brukar ni julpynta i stallet och kanske göra något speciellt på jul? Får hästarna julklappar? 🎄🎁🐴
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Vi brukar julpynta i stallet kring andra advent. Stallägaren tänder jul-utebelysningen i slutet av november. Lyser upp så fint i mörkret.
Vi försöker ta utsläppet på julafton. Så himla mysigt och i år blir det en tur i skogen med några från andra stall i närheten.
Här blir det varsitt Back on Track täcke till hästarna i julklapp. Fyndade dem under Black friday 😊
Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…
#1: Åh, jag älskar Back on Tracks grejer! Har täcken till hundarna och nackskydd till mig själv.
min stackare till häst fick en krans för fotograferingXD annars inge julpynt i stall eller så. haha han var den enda av hästarna som accepterade den XD
-har ingen hjälm på bilden då tanken inte var att sitta upp, men då han skötte sig bra och accepterade kransen slängde pappa upp mig och syrran tog några kort. han är inte heller lös utan pappa håller i m grimskaft som jag klippt bort i efterhand. rider alltid annars med hjälm.
(tänkte det kunde vara bra att säga)
#3: Så fina ni är tillsammans! Det märks liksom att ni hör ihop, trots att det "bara" är en bild.💕🐴
Bra där med kommentaren om hjälm, det är verkligen något alla borde tänka på! Att ha för vana att rida utan hjälm är rent ut sagt idiotiskt.
När jag var liten hade vi alltid julfrukost i stallet, var supermysigt :)
lite sent svar här men ändå 😝
Vi har iaf julritt på julaftonsmorgon och sen julfika efter det. Var med förrförra och förra julen, denna julen skippade jag (morgontröttis 🙈).
Hörde från en "äldre" stallmedlem att julritten var en oplanderas tradition, och föddes ur att folk brukade ändå vara i stallet på julaftonsmorgonen och mocka boxen innan julfiranden på annat håll, så när det nu ändå var ett gäng i stallet så tänkte de att de lika väl kan rida ut i sällskap.
Tycker det är en mysigt tradition, speciellt när jag flyttade från ett stall där inget sådant fanns. 😊