Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 530 ggr
PimTheGreat
0

Hjälp!

Om man ska sälja vilket värde har han då?

Arabhingst, född 05 E:Raaji U:Nora, påbörjad inridning

QuickStep
0

vad köpte du honom för?

PimTheGreat
0

han är värd mer än vad jag gav. fick han billigare för att jag köpte han av en vän

QuickStep
0

d säger mig inte så mycket men ja har han varit skadad nått? sånt kan ju dra ner lite..

PimTheGreat
0

han är född 05 så nej han har inte varit skadad eller nåt. Han är under inridning… men komnmer ej säljas inriden

[japptravare]
0

Typ 15 000

PimTheGreat
0

#5 ??? inte mer? då har jag gett överpris isf

[slo]
0

Är han visad, godkänd? Är stammen något att hänga i granen?

-Japp-
0

20-25.000 hade jag nog kunnat ge för den..

PimTheGreat
0

#7 inte visad och inte godkänd. Stammen vet inte jag om den är bra…har hört att den ska vara bra men osäker

DojoKelder
0

men honom måste du väl iaf få 25.000:- till 30.000:- för.. Fundersam

Lindbygarden
0

kolla priserna ute på annonssidorna

Tror inte på 30000

Johanna
0

araber är inte speciellt lättsålda… hade jättesvårt att få mitt arabsika fullblod sålt… o han var ändå tävlingsponny (D)

men kanske runt 20.000

Lindbygarden
0

#12 låter som ett realistiskt pris.. håller med om att det inte  var lätt att sälja arab..

LinaN
0

Sätt ett överpris, säg att du vill ha 20 för honom, sätt 30, de som kommer är isf intresserade på allvar, och då kan de ju pruta en 5-7000 på priset…. och du får ändå över de 20 000 du vill ha tex.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Johanna
0

fast då tror jag att risken finns att det kanske inte ringer ngn på honom?

jag tycker inte att manska sätta så jättemkt överpris…. hur många ringer på en häst dom inte ha råd med , väldigt få hästägare vill ju pruta så mkt…

så jag tycker att man ska sätta så nära det pris man vill ha, kanske 1500-2000kr över…

Snuttan2
0

Hur mkt hanterad? Lätthanterad?

Extriör? Gångarter?

Vad har stammen prestrerat? Gissar på att du inte vet, och att det betyder att den inte är särskilt speciell heller därför, för då hade han nog varit dyr ifrån början och den som födde upp honom hade pratat mkt om det…

Säger som de andra, araber brukar inte vara så lättsålda och inte för så höga priser av vad jag hört och sett, utan iallafall under 30.000 brukar de flesta hamna på om de inte säljs inom arab-kretsar för avel eller utställning… Så jag gissar på under 20.

Lindbygarden
0

sätt inte 30000!! då får du svårt att sälja nu i vinter.. Det är svårt nog att sälja hästar idag:O)

Det fanns tre hingstar mellan 2-3 år som såldes för 10000-15000 för bara ngr månader sedan..

Har ni möjlighet att transportera honom till köparen? Det brukar underlätta..

Ingen prövotid, har du då även otur så skadar han sig och du står med en skadad häst som du inte kan sälja

lisette
0

jag tycker du ska utgå från vad du köpte honom för. du ska ju absolut inte förlora på affären!

Lindbygarden
0

han är helegypt va?

PimTheGreat
0

#17 i mitt tillstånd just nu har jag ingen möjlighet att transportera honom…

#16 han är  påbörjad inridning men mkt markhanterad i nh

#18 jag utgår från priset jag gav….

#19 har för mig det var vad som kom fram…usch har ju inget minne och kommer bort från allt så snabbt då jag bara går hemma nu….. *skäms* har noll koll

Snuttan2
0

Du vill bli av med honom rätt snabbt med också?

Då är det nog bara till att sätta lägre pris ifrån början…

PimTheGreat
0

NU ÄR DET BESTÄMT SÅ HÄR!

På söndag åker lilleman till min fd arbetskollega och är där tills hon kan hämta Kingen efter jul. Hon jobbade mkt då så hon hade lite svårt men hon skulle hämta honom så fort hon kunde dock senast 10 jan och då lämnar hon åter Lilleman för hon behövde sällskap just nu till sin arab. Sen är Kingen hos henne på foder för ev köp som hon ska bestämt sig för senast sista mars….annars kommer han hem till sommaren igen om ingen annan köpare då dykt upp. Men jag har garanti att han inte kommer innan sommaren iaf. Detta var det som var lättast att ordna med just nu och jag vet kingen får det bra hos henne och det är huvudsaken för mig….

Lindbygarden
0

perfekt! Se till att ha skriftligt på det är ett råd för allt kan hända.

Men varför tar hon inte Kingen på en gång? Det är väl lättast så? Varför ha Lilleman först, det är ju bara synd om hästen att få flytta och sen komma tillbaka igen efter ngr veckor…

gejsa
0

Vad bra! Där hade du ju tur. :)

PimTheGreat
0

#23 det är för hon var i stort behov av sällskap till sin häst och kingen kunde inte åka på söndag pga passet. han ska id märkas och det sker innan jul någongång…. annars hade han åkt på söndag redan. Sen har shirley räknat med en häst mindre istallet nu så en måste iväg och samtidigt som jag känner hon hjälper mig så vill jag hjälpa henne tillbaks genom att hon kan få ha lilleman så länge…vem vet…blir kanske att båda får stanna hos henne. Hon smälte för båda, det var sambon som sa nej…Lilleman kanske övertygar honom…fast till sommaren var ju kanske shirley intresserad av att köpa lilleman. får se vad som händer.

Jag kommer skriva tillfälligt låneavtal på lilleman och fodervärdsavtal för kingen fram till sommaren. ändras nåt sen så får papprena också ändras…samtidigt har jag en chans att faktiskt ångra mig ifall jag vill ha häst till sommaren igen…. ja vi få se vad som händer

Lindbygarden
0

Ok… det låter ju bra!

Lycka till!

PimTheGreat
0

#26 tack!

DojoKelder
0

Så skönt att det löst sig så bra!! Lycka till nu!

AusaBausa
0

Vad skönt det löst sig!!!! Lycka till!

Believer
0

#16. menar du att man inte får någon arab såld för över 30.000, eller bara unghästar?
jag har fått min såld för mer än 30.000 iaf =)

Believer
0

kan tillägga oxå, han är valack, så han såldes ju inte för utställning eller avel. =P

N-forrest
0

Min stallkompis köpte nyligen en 2 års arabhingst efter Zulak ( tror jag han hette) för 20000:-. Ej varit sjuk eller skadad, inridning påbörjad. En annan i stallet köpte ett arabsto förra året 3 år gammal, minns ej stam men den var känd. Hon gav 15000:- för henne, insutten. Tror man får mer för en som är inriden och lite skolad.