Hjälp med kontrakt
Lucky åker ju den 28:e.. behöver lite hjälp med att skriva ett kontrakt. e så här, att hon ska betala hälften vid hämtning, sen kommer hon ha honom på foder ett tag, och sedan betala hälften. Hur kan man skriva det? Det blir ju dumt att skriva ett köpekontrakt direkt, eftersom hon inte kommer betala hela hästen från början. Då är ju frågan om man ska skriva ett fodervärdsavtal först, tills allt är betala. Men hon kommer ju som sagt betala hälften när hon hämtar hästen. Gaaah. Verkligen inte min starka sida det här..

Mitt råd är att skriva ett köpeavtal, sen skriver man "betalningsvillkor". Jag köpte en häst för flera år sedan. jag ahde henne på prov en månad först. Vi skrev köpekontrakt direkt , men vi skrev också att dte var prövotid och vilket datum hästen skulle vara slutbetald.
Köpte också en ponny på avbetalning en gång. Då skrev vi också köpekontrakt direkt, men skrev villkoren för avbetalning.

Okej! Men hur gjorde ni med underskrifterna? För man kan ju inte skriva under köpeavtalet förrän hela hästen är betald. Plus att jag tänker stå kvar som ägare ända tills han är helt betald. Hade ni 2 underskrifter då? En för att man har hästen , och sen en till när hästen är betald?

#2 Det kan man väl ha?
En rad där det står att man skriver under för prövotiden och en till rad under där det står att köpet är klart? Så skriver man på den ena först och den andra sen?

#3. jo funderar på det. det är nog det lättaste, så slipper man ha ett foderavtal och ett köpeavtal. så har man allt på samma papper.