Tinker stinker
Det finns ett föl/åring i mitt stall som minst sagt har lite problem med att hålla sig ren i skapet.
Det är en 6mån tinkerkille som alltid får massa guck framför och framförallt i skapet. Det blandas hår, lera, spån och kiss där som sitter och luktar mycket illa. Hans ägare pillar bort det så ofta hon hinner och det luktar verkligen pyton.
Nån som varit med om nåt liknande?! Varför e han så geggig där i? Är han bara ovanligt långhårig under magen eller inte lärt sig kissa rätt? Ska man klippa? Tips mottages tacksamt!
Well, Harry har haft litet uckigucki i skapet….. men det har blivit bättre med tiden……. När jag tog hem honom till Lisette förra sommaren lutkade han itne godis i skapet, och han hade gegg på insidan av låren till följd av snoppgegget.
Numera får ha nklumpar som sätter sig i håret precis framför skapet, men som är lätt att dra bort (men som fortfarande luktar allt utom godis) det är ju smegma, smörjmedel för skapet och gamla hudrester osv, det är när det kommer bakterier in där som det börjar lukta skunk.
Prova att tvätta ur skapet en gång ordentligt med ljummet vatten ochmild barntvål, har för mig att de tär bra o ta oljebaserad . Eller helt enkelt tvätta med barnolja.
Han kan ju ha fått upp ngt skit där som irriterar och orsakar ytterligare besvär….. ha nkan också ha fått en infektion.
Har ha nproblem med kissningen?
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
ojoj, har helt glömt bort denhär tråden!!
Tack för svaret! Det är inga problem med kissningen och det har blivit aningens bättre nu… men ändå, sjukt äckligt!
Nån mer som har tips eller ideer?
blöja? :D haha
kanske är en infektion?
min ena valack hade gegga i somras. Men det luktade inte såå farligt.
Jag brukar helst ej tvätta där, men när det är mycket tvättar jag med ljummet vatten med lite barnolja i.