Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehörstalletallmänt
Läst 482 ggr
Lona
0

Era sadelkammare?

Jag är med i några Facebookgrupper som handlar om att bygga och renovera stall och jag blir totalt häpen över hur fashionabla sadelkammare folk har!

(I och för sig så vågar nog inte de som har helt vanliga, ostädade och oorgansiserade sadelkammare lägga upp några bilder…)

Så, hur har ni det i era sadelkammare? Några smarta lösningar? Hur mycket prylar har ni och är ni flera olika hästägare/medryttare som delar eller är det bara 1-2 personer?

Lägg gärna upp bilder, det går alldeles utmärkt även om ni inte har kristallkronor, tapeter och antika möbler där…

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Bjallstal
1

Vi har en liten lounge-del med konstrottingmöbler, kaffekokare etc. Men lyxen för mig är tvättmaskin och bra förvaring. 😂 kan försöka ta bra bilder i eftermiddag.

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Bjallstal
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Sadlarna hänger till höger om tvättmaskinen

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Lona
0

#2: Wow! Bara kristallkronan som saknas! 👍 😁
Vilken trevlig och rymlig sadelkammare ni har - och vad härligt med tvättmaskin.

Bjallstal
1

Ja, för ett stall med sju boxar är den rymlig 😊
Rent allmänt så har de tänkt ett steg längre i alla när de byggde om det när de flyttade dit för snart 20 år sedan. Allt i stallet har liksom en smart och smidig lösning

Lona
0

#4: Lägg gärna upp bilder eller annat om hur det ser ut, jag älskar att grotta ner mig i sånt!

Bjallstal
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Kan nog fixa mer i helgen. Nergrävd gödselplatta, separata isolerade vattenledningar längs med taket att fylla på boxarna med 😊 slippa kånka på vatten men ändå kunna ha koll på hur mycket dem dricker, vilket är svårt med vattenkopp

Här är bild på vattenpåfyllnaden. Sista boxen i den raden, där ser man även ett ”fönster/hål” ner till de två fölboxarna i logen där två varmblod står.