Hur vet man..
att djuren trivs med sitt liv?
Hade vart skönt om man kunde prata med dom, nu kan man ju som bara hoppas och tro att dom mår bra.
Jag tror man kan se det på pälsens lyster och lenhet, ögonens glans, djurens beteende och bemötandet av en som ägare.. :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Håller med dig theend. Ibland kan man nog inte se riktigt hur ett djur mår. Men oftast så syns det nog om man är ägaren och är van att se sitt djur.

Jo nog kan vissa se det, men jag är helkass på sånt. om det är fysiska problem ser man ju det, men beteende förändringar är svårt tkr jag. om nån säger det kan jag börja tänka efter och se att det är nått som inte står rätt till, men jag upptäcker det aldrig själv.
jag tror ritas svar sa det mesta…
man märker det helt enkelt.

Kan man sin djurart så är det välll inte så svårt… Då vet man hur de ser ut i kroppen när de är friska och vad som är friskt beteénde och inte…

Alla hästar är ju olika individer och visar att de trivs/vantrivs på olika sätt. Det ända sättet att få reda på om din häst trivs tror jag är att försöka lära känna den så pass så att du vet hur din häst beter sig i olika situationer. Det gör ju också att du lättare märker när ngt är fel på din häst.

en pigg, positiv och glad ponny som ser fin ut i päls, hull osv. skulle jag se som en lycklig en ;)

Jag är hundra på att jag kan se då min häst eller hundar är glada och nöjda med tillvaron.
Jag önskar jag hade förmågan att prata med dem då jag ser att något inte är som de ska men jag vet inte varför. Då önskar man att de skulle kunna berätta för en så att man kan åtgärda det.
jag tror att om dom verkar nöjda, harmoniska, friska… glansig päls och bra hull och muskler för sitt ändamål så kan man nog anta att dom mår bra… (hoppas på det iaf)

Håller med resten att man ser i pälsen, hullet och även ögonen, sen "vet" jag att min häst tycker om mig.. charmungen kom springandes förbi alla andra hästar i hagen ända fram till grinden när jag ropade här om dagen :)
//Mickan

kloka svar!
ska ta hjälp av min kompis som är ganska påläst om NH, så ska jag börja lära känna monsun pårikitigt.
mm och gnäggningar :D
Ibland då jag öppnar stalldörrn så gnäggar alltid amigo ;) men inte luddan :P för hon är så "tråkig" hon gnäggar aldrig.. men go och glad kexchoklad.. det är hon :)
#12 då kan vi bilda klubb!
Nisse är den tystaste häst jag träffat i hela mitt 17 åriga liv ;)
/Elin