Kolikvaka
Det blir en lång men förhoppningsvis ganska händelselös natt, en av hästarna i stallet har kolik och behöver övervakning.
Veterinären har varit här, det gick inte att få ner en sond i magen för att slanga ner olja men Smilla har fått dropp med smärtstillande och kramplösande mediciner.
Efter att ha förlorat två medryttarhästar i tarmvred inom loppet av tre år så är jag så klart orolig även om Smilla inte är "min".
Håll tummarna för henne och att vi slipper åka iväg med henne till Slöinge eller Skara! ❤️
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Hoppas det går vägen, stackars Smilla! 🧡
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Hur har natten varit?
Stolt ägare till tre La permer
Håller tummarna, kolik är ett elände. Jag har tillbringat hela och halva nätter i stallet, eller pendlande fram och tillbaka för att gå med hästen var och varannan timme. Hoppas allt löser sig för Smilla!
Tack hörrni! Smilla har klarat natten fint, nu har hon bajsat och är hungrig. Lite trött såklart, men vem skulle inte vara det? ❤️
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Kolik är inget kul alls. Vi har sandmark här och sandkolik är mer regel än undantag i vårt område.
Fick själv köra in en av våra förra ponnys till djursjukhuset en fredagskväll men sandkolik, 11 dygn på djursjukhus över julen innan han fick komma hem igen.
Skönt att det har gått bra för er ❤️
Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…
#5: Ja, fy fasen för sandkolik!