Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: övrigtträningallmänt
Läst 281 ggr
Lona
0

Har du varit på ridläger?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad har ni för erfarenheter av ridläger? Berätta!

(Bild på en betydligt yngre Lona på sitt första ridläger.)

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

MonicaLagerquist
0

Jag har både varit på ridläger och jobbat som ledare på läger.

Stolt ägare till tre La permer

Maleficum
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Har varit på några ridläger när jag var yngre.

Första lägret var ett islandshäst ridläger utanför Enköping har jag för mig det låg. Var enbart några dagar. Minns inte vad det hette men har för mig jag tyckte det var bra. Hade en skimmel (med mörk man och svans) som var super på pass men inte lika villig att tölta.

Nåt år var jag på dagridläger på ridskolan jag red på då (Hufvudsta) och hade en av mina favorithästar där ifrån, Dunique.

Sen var jag tre gånger på ridläger nere på Gotland (Dalhem men de finns inte kvar längre), var skoj då man även fick köra. Hade första året en russ/halvblods korsning vid namn Irina som var bekvämare att trava än galoppera på. Andra året hade jag en Nordsvensk vid namn Selma som inte gilla att galoppera och som man fick lyfta över hindren annars flög bommarna åt alla håll. Tredje gången hade jag en ung nordsvensk vid namn Albin och vi gjorde superfina öppnor tillsammans trots att ingen av oss gjort dem innan.

Var även ett år på ridläger på Karlshems gård ute på Ekerö. Kan väl bara säga att hon som äger det är lite speciell. Hade en ponny vid namn Molly men fick även rida en irish cob och en supertrevlig arab när Molly tappat en sko tills hon fick en ny.

Jag och min bästa kompis har även varit på ridresor. En gång med våra mödrar till Ösel (Estland) för en weekend och en vecka åkte vi till Barcelona. Men det var ju ingen träning då utan enbart uteritter så vet inte om man riktigt kan kalla det läger (jag och min pappa har ju varit iväg på massor av turridningar genom åren också).

Inte direkt ridläger men ett år var jag på 4H läger så djur var involverade.

Bild på Selma och Albin. har inga andra bilder från lägren i datorn (var ju innan digitalkamerans tid jag var på läger).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

neisen
0

Rolig tråd!

Min största (och bästa!) erfarenhet av ridläger är ju mina år på Brolöten… så otroligt mysigt. Dressyr på nivå anpassad efter sina egna kunskaper för Chris och Emelie Brolin, trevlig miljö, trevlig personal, mycket snälla hästar, bra ställe för hästarna med! Stora gräshagar, trevliga boxar där hästarna stod bra och alla hästar verkade trivas. Mycket god mat med ;) Älskar Brolöten.

Love_Kaka
2

Jag har varit på tre ridläger på Lomma Ridklubb. Då fick jag ha min favorit Singo nästan hela tiden. Det var svinkul!!!! 😀🥰