OT..bonnyfrågor...
…men jag märker lite annorlunda beteende hos Bonny till o från och är så nyfiken på var de betyder.
1. Kan hundar titta på TV? Vissa program tittar han konstant på från det börjar tills det slutar…(alltså tittar på TVn hela tiden) bl a Mannen som talar med hundar…och då börjar han inte titta när en hund skäller utan det kan vara bara av att någon pratar. Lika så vid Idol så ligger han och gnyr med på vissa låter. Inte som han har obehag, då brukar de ju lägga huvudet på sne och småyla typ…han mer bara tittar på tvn och gnyr tyst med…..bl a till låten The power of love med Marie Picasso…. han är så söt när han gör detta och jag undrar vad som rör sig i hans huvud då…hur pass mkt ser han? förstår?
2. Varje kväll när jag sitter i soffan så SKA Bonny ligga PÅ mig….ena sitt ben över mitt ben eller hela sin överkropp över mina ben….kommer han inte fram så slår han med sin framtass på mig tills jag gör så han kommer fram till mig och kan lägga sig. Så här har han inte gjort innan utan då har han lagt sig på alla kuddarna i en hörna i soffan och slappat för sig själv…men inte nu… han är väldigt mkt på mig överhuvudtaget och slår med sin tass och verkar vilja nåt men det är varken ut eller mat och kel det får han i massor…. kan det ha nåt att göra med min graviditetet och att jag snart ska föda? ska ha om 15 dagar beräknat…känner han på sig nåt annorlunda?? många frågor…..
har även frågat på hundar men tar lite längre tid med svar där….

Ja, sånt vet man ju aldrig vad och hur hundar känner. Han kanske känner att du är nedstämd och nervös då vill han trösta dig. För det är jag säker på att hundar är som hästar dom känner av sin matte/husse.
Min Ludde springer också fram till tvn och vill titta närmare och ibland slicka på den när något djur är där. Fast det inte alltid är något ljud därifrån. Så man vet ju aldrig va dom ser.

#2 *asg* så kul h*n ser ut….hihi
#2 - Hihi vad söööt :)
Har hört att vissa hundar skäller eller gnyr när ngn sjunger för att dom också vill vara med. Men vet itne om detta stämmer.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Jorå, dom ser på tv som oss människor :) Det ser jättegulligt ut, och va ska dom göra när dom inte komemr fram hihi :D min hund sk alltid sitta med baken i mitt knä :o
Fråga på hundar ifokus

#6 har gjort

#4 det stämmer med. tyvärr har vi blivit av med filmerna där vår gamla hund hugin ylar. men en bild kan jag bidra med.

Tror faktiskt han kan känna av graviditeten..han berättar nog att han stöttar dej no matter what! ;) Lilla Bonny!!! :D
Min FD hund kollade på mycke tv med mig :) men hon var nog mer människa än hund :) hehe
Mina katter jagar gärna det som pågår på tv…. ^^
Eftersom du snart ska ha barn så är din hund medveten om din känslostämning och känner även lukten av dina hormoner. Så jag tror Bonny försöker trösta, och vakta dig från att det ska bli för jobbigt för dig.
Kom ihåg att ge Bonny mycket uppmärksamhet även efter att barnet är fött, för då finns risken att svartsjuka uppstår, Låt bonny vara emd så mycekt som möjligt. Låt Bonny vara isoffan när du ammar, prata med Bonny osv…. SÅ Bonny inte hamnar i skymundan elelr itne får göra saker som Bonny gjorde innan bebisen.
Min mammas o min gamle hund (RIP Bippalätt) hon brukade yla när mamma sjöng skalor hemma ^^
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

jag tycker att du ska vara lite resererad med att låta bonny vara uppe i soffan osv när bebben är där.
däremot ska du ge honom exakt lika mkt uppmärksamhet som du gjort tidigare.
när vi kom hem med loke satte vi honom på marken i bilstolen så hundarna kunde lukta på honom. nadja struntade i honom och wesley började pussa loke.

Bonny och bebisen är jag inte orolig för ihop. Bonny är underbar med barn. Min kompis fick barn 6/11 hon hade den lilla här med sig och bonny låg vid liggdelen som stod på golvet och tittade på den lilla när han sov…såg ut som han vaktade….;) han är jättelugn så sätt

Mina katter glor ju tom på tv så varför skulle inte Bonny gör det! ;)
Ena katten bara ÄLSKAR när det är hästhoppning på tv:n.. då sitter han som klistrad precis neranför tv:n! =)

Vi hade en katt en gång som försökte ta fotbollen på tv,n när dom spelade.

#16 hihi.. lyckades han? =)

#17# Ja, nästan. *ler* Glömde berätta att när bollen försvann i målet så sprang han bakom tvn för att se om den kom dit. Såg väldigt kul ut.

#18 haha.. sicken rolig kise!