Få ihop skola och häst?
Hej!
Jag undrar hur ni som går i skolan fortfarande får det att gå ihop med skola och häst/foderhäst/medryttarhäst?
Med vänliga hälsningar
hej!
planering och planering, samt en plan för hur man gör om man ej hinner eller vädret ställer till det.
går tvåan på gymnasiet, Har en egen häst. Rider /tränar och framöver tävlar min kompis Ponny som står 600 m hemifrån. typ "foderhäst" men betalar inget utan lägger pengarna på träning osv. men har all träning osv av den.
Rider för tillfället även en tredje häst, då dens ryttare brutit foten. men är någon v till innan den kan rida.
så tekniskt 2.5 häst att rida fullt. sen har även travtränaren 7 hästar på vår gård jag och syrran tillsammans tar hand om. rider även en gång i v på ridskola
har även eget företag utanpå det där jag bakar på beställning osv(cafe sommartid) och snart ev ett extrajobb på espressohouse.
en vanlig vecka ser/kmr se ut ungefär såhär
måndag: stall 6-6:40 cykla t skolan 7:30. skola till 15/16. Ridning ridskola. fodra kväll hemma. inne senast 21:00. skolarbete ev efter det.
Tisdag. -II- skola till 15, rida en, sen träning på kvällen varannan v dressyr m min å varannan hoppträning m min kompis ponny.
Ons stallet tom10 då min första lektion är stall här hemma, (LIU) sen skola tom 15, rida en innan middag å ev 1-2 efter middag å sen fixa kväll i stallet.
torsdag, stall morgon skola sen till 15 och rider en innan middag, ev en till efter annars bakning/stall/skola.
fredag liu morgon i stallet, slutar vid två, rider 1-2 efter skolan å ev en på kvällen.
Lördag just nu, ridit två fm å en eftermiddag och stallet däremellan. framöver troligen rida en morgon å en eftermiddag å jobb mitt på dagen. skolarbete kväll. liknande söndag ev tävling eller så.
Nu är stallet på gården så slipper restider.
skriv upp en tidsplanering där du planerar in en "standard" vecka. (allt kan hända, förra ons regnade det å då ingen av de tre jag tänkt rida hade täcke så tog jag beställningen på bakningen då och red torsdag istället.
Jag har medryttarhäst och rider på ridskola 4-5 dagar i veckan, går 1an på gymnasiet. Slutar 15/16 varje dag och tycker jag hinner med ganska bra det gäller bara att ha en bra plan framför sig så man hinner med skolan emellan också, jag går natur så det är inte så mycket jobb än men det blir en del sen och då kommer jag bara ha bra tidsplanering för att hinna med😊