Ridskola
Börja på ridskola?
Lite sent kanske när man fyller 18 i år?
Vill lära mig mer nu, har fått privat lektioner i nästan 2 år
av Linda, men nu börjar det mesta tappas bort i minnet..
Jag har tänkt att rida 1 gång i veckan på ridskola efter sommaren,
rida för min kusin i sommar - komma igång lite. Och sedan börja
ta hopplektioner med mitt sto i höst..
Någon annan som börjat på ridskola sent?
Tycker absolut att du kan börja på ridskola!
Det är många vuxna och äldre som börjar att lära sig att rida när dom e betydligt äldre än du.
Ingen tvekan, linnea, klart du ska börja på ridskola :)
/Elin

Jag slutade på ridskolan det år jag skulle fylla 15. Jag köpte då en egen häst. Är snart 27 år och är jätte sugen att börja rida lektioner på ridskolan. Men jag känner att jag inte har råd. Lever på studiebidrag och studielån, 7000:-/mån, vilket ska räcka till hus, barn räkningar och häst. Blir inte så mycket över. Men jag tycker absolut att du ska börja på ridskolan, åldern spelar ingen roll, det är många som börjar rida när de blir vuxna.
Lycka till!

jag ska börja på ridskola, bara jag hittar en sadel som passar. eller ivf leta upp en tränare som kan träna mig och hästen från grunden. jag har många fel i min ridning som behövs rättas till…
Jag tycker inte ridskola är värt pengarna, om det inte är väldigt billigt… Bättre att ta privatlektioner för 100-150kr per gång, eller vad det kostar där ni bor. Tycker det ger så mycket mer.

Min syster betalar 137 kr/lektion.
Min kusin tar 100kr/lektion och sedan tar ridskolan där jag ska ta hopplektioner med mitt sto 100-150kr/lektion.
För mig blir det ändå billigare då jag inte kommer ha någon häst att betala för..

jag har ett ställe 4 km hemifrån mig som ger lektioner i ridhus och i paddock. har dock inte kollat vad det kostar än.

Men fördelen är ju utbildad personal och hästar att betala 100 kr privatperson är inte samma sak.
mvh Linda

Hon på frösunda ridskola vet jag inte om hon är utbildad,
men min kusin är ju ridlärare. Men det är kanske bra att
rida en häst som vet vad den gör..