Unghäst
Hejsan! Jag rider en ”unghäst”, eller ja, han är 8år så det kanske inte är unghäst? Men jemför man med dom andra i stallet är han ung xD Men iaf, han har noll koll på sina bakben. Jag brukar rida över bommar med han, o det går relativt bra, om jag skrittar eller travar. Men ska jag köra cavalleti höjd eller typ ett hinder på 20-30cm. River han ner det med bakbenen. Har jag galoppbom på marken flyttar han den också. Ute i skogen går det oftast bra, då kan han hoppa över stockar o det ser riktigt bra ut. Men på banan verkar han glömma bort sina bakben.. vad kan man göra? Han verkar ju iaf gilla hoppa, så tror inte riktigt det är därför
Är han kollad av veterinär så att det inte är något problem i ryggen på honom?
#1 japp, veterinär har kollat honom, han är frisk. Det är nog mest en lathet han har att bara släpa runt med bakbenen. När man hoppar i skogen tillexempel använder han ju sina bakben, men på banan verkar han glömma bakbenen. Dock är han ju väldigt fet, kan det ha något med saken och göra?.. tror inte Det dock eftersom han blir ju inte fetare för man rider banan.