arabhingst söker fodervärd
… 3 år, fux, påbörjad inridning. Mkt personlig och trevlig på alla sätt. Söker främst en som är intresserad av western. Krav: att du är unghästvan och hingstvan och att Kingen får daglig utevistelse med kompisar och god omvårdnad. Vid intresse eller frågor pma mig.

hade du inte nyss köpt honom? Varför ska du låna ut han då?

#1 inte intresserad av att redogöra varför, men har med min graviditet att göra. Är just nu intresserad att att hitta fodervärdar minst 6 mån framöver till båda mina hästar.

hm okej.. hade nämligen en kompis som ev. var intresserad. men hon vill gärna veta varför du lånar ut honom…
Ta det via pm då…

#3 jag pmar dig
Får jag fråga varför du köpte hästen/hästarna om du inte kan ta hand om dem? Ta det inte illa, det är bara en fråga. Alltså INGET illa menat.

#6 därför att jag hade fontane innan och har trott att jag skulle reda ut det även att jag skulle få barn och bara ha mammapenning, men tyvärr så gick det inte som jag ville och hästarna ska endast ut på foder.
tar faktiskt lite illa vid mig då detta är det minsta jag verkligen vill göra men ett MÅSTE. och känns som om jag måste blotta mig totalt här….. jag mår dåligt redan som jag gör över detta…hästar har jag haft sen 2004 och alltid klarat dem.. och Kingen blev i övergång från Fontane och jag var lite skeptisk men trodde det skulle funka…… men visst jag får ta smällen och bli idiotförklarad för det är verkligen vad jag känner mig här inne nu efter alla dessa frågor….kolla på min sida lite så ser man att jag inte skaffat hästar för första gången nu och nu bara skiter i dem. skönt att inte vara på denna sidan på ett tag sen. blev ledsen nu……
*kramar om Pim* Jag är på din sida, det vet du gumman. Hade jag haft råd och plats hade jag självklart tagit o hjälpt dig. Men du har fattat ett bra beslut, det är bättre att hästarna kommer ut på foder än att du blir tvungen att sälja pga din graviditet/förlossning.
Du har fattat ett jättebeslut och folk ska inte ta o lägga sig i varför hon gör det! (oavsett om man inte menar något illa med sina frågor, för jsut nu gör även frågorna ont.) Det är faktiskt en aningens kränkande, när man redan mår dåligt och sedan "tvingas" redovisa varför man har gjort en viss sak. i det här fallet fattat ett beslut som GYNNAR hästarna mer än hästägaren.
Pim kommer må dåligt över att inte ha sina hästar hos sig, men hon månar ändå om att de ska få den bästa skötsel och omvårdnad nu när hennes graviditet och ekonomi gör henne oförmögen att vara lika "duktig" som vanligt, hon ska inte göra som Lisette (nej, jag har inte glömt det Lisettan, och fy skäms!) som var uppe o klättrade i stallet och slog i sig och fick in på sjukhuset o föda innan det var planerat. Det kunde ha gått mycket mer illa!
Så Pim, är det ngt så hör bara av dig! Du har itne gjort något fel. *krama om* Du gör det bästa för dina hästar och försöker låta bli att vara självisk, så borde fler göra! tänka på hästarnas bästa coh inte bara frösöka pyssla ihopa ekonomin allt eftersom.
Go girl! Jag hejar på dig!
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Hoppas att du hittar någon =) Lycka till!

#8 tack för de värmande orden….

#9 tack…

Håller med # 8 helt! Det är ju bättre att du får ta det lite lugnt istället för att oroa dej över att om pengarna, tiden och orken ska räcka!
#8 mycket bra skrivet av dig!!¨
håller med!
lilla gumman, försök att inte bry dig om att folk ställer knepiga frågor.. och du… du har ingen skyldighet att förklara för någon..
Jag lånade ut min första häst när jag fick min äldste och jag hade varit tvungen att låna ut mitt förra hbl om det inte vore för att miamaria och min sambo tog hand om honom..
Det är absolut inget att känna skuld över utan bra att du tagit detta beslut då jag är rätt övertygad om att det är det bästa för dig, din bebis och dina hästar just nu!!
Jätte kramen!!!

Jag tycker absolut att man själv bestämmer själv om vad man vill och inte vill berätta. Men samtidigt måste man förstå att när man "känner" folk via ett forum så undrar man varför någon väljer att lämna bort sina hästar. Jag undrar särskilt eftersom jag också planerar barn och har som förhoppning att kunna ha kvar hästen. Funkar det inte för andra så vill man gärna veta varför.
Men jag tycker definitivt att ett "jag vill inte förklara varför" räcker för att folk ska sluta fråga!
Hoppas allt löser sig, Pim! Det fina med foder är ju att hästarna finns kvar sen när det lugnat ner sig.
Tänk på dig själv och den lille/lilla!
Klart du gör rätt! Håller på dig! *kram*
och är man inte intresserad av att ha din häst på foder tycker inte jag man har o göra med varför man lånar ut sin häst o du skrev ju att det var personligt so that´s it! Sen att den som är intresserad av o va fodervärd för hästen kan få veta men det kan man ta via PM!
Lycka till!!!
#7: Det var absolut INGET illa menat. Jag bara undrade .. Förlåt så jättemycket
Hoppas att allting löser sig för dig!!

nu har det ju vänt och blivit påhopp på oss som frågat istället.. hmm. skum tråd.
och eftersom hon ej skrev något i första inlägget att "jag vill inte berätta". hur ska jag då kunna veta det? klart man frågar varför. det gör jag alltid när jag är intresserad av hästar. och i detta fall, då min vän som ej har internet vart intresserad. då frågar jag åt henne då jag inte har nått nr eller nått. men men.
och jag tycker inte mitt inlägg var illa menat för fem öre. Jag ska själv sälja mina hästar pga. att jag fått barn, och vet hur jobbigt det är. Men man måste ju kunna svara på frågor trots det. Dock förstår jag om man inte vill skriva det här så alla ser! Men men. sak samma.. är trött nu så kanske formulerar lite fel..

#19 har pm:at dej

#19 men skrev att det har med min graviditet att göra.
mitt inlägg var främst en reaktion på inlägg 6

#19 har pmat dig jag med. jag reagerade på inlägg #6, det var det som gjorde mig ledsen, men hon har bett om förlåtelse nu så skryker ett sträck över det…

putt….
oh, jag har haft en arabhingst på foder. Underbara hästar.!

Kan tänka mig sälja honom hom rätt människa dyker upp…. det ända jag vill är att han ska få det bra och ha ett roligt liv sen om jag får vara med där, det får tiden visa. Huvudsaken är att Kingen inte blir lidande för mina problem….

putt….ingen som vill???
*sätter sig i ett hörn med korslagda armar o tjurar* klart jag vill men jag kan inte… *muttra morr*
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

#28 känner lika dant…vill med ha honom kvar men vad ska jag göra när ekonomin nu inte räcker till….. i dec får jag inte en krona för det blivit fel i hoppet mellan havandeskapspenningen och mammapenningen så det blir ju skoj…
därför har jag nu försökt ordna på ett sätt så att Kingen kanske kan åka till ett ställe tills jag hittat foderhem eller köpare som är lämplig åt honom, men då har jag inga kostnader på honom. Inte lätt att få fram stallhyrepengar och pengar till räkningar när det blir sånt här strul….. jag har verkligen sån jädrans otur överallt nu. Ska nog inte ringa JV nu för då får jag väl beskedet att ersättning ej betalas ut….

#29# Men du står väl med hästarna hos shirly? Ni är väl kompisar? Kan inte hon vänta med hyran i någon/några månader då? Jag menar om du flyttar så får hon ju ändå ingen inkomst på någon inackordering.

#30 hon vill nog försöka få in någon annan lite snabbt efter mig, vilket jag förstår, hon behöver ju få in sina pengar med säkert. Vill helst inte skjuta på räkningar heller då jag vet jag har mkt med bilen framför mig med skatt och lagningar och besiktning…. förslaget jag och en tjej hade gick inte men hon skulle kolla upp det igen, så kanske det går….. men det är ju bara tillfällig lösning tills fodervärd eller köpare dyker upp…men antagligen så går det inte och då får jag försöka hitta annan lösning

#31# är det så lätt att hitta inackorderingar då?

#32 jag hade inte det när jag sökte till det stallet jag hade innan och hade boxar lediga, men nu vet jag inte. så här mitt i vintern försvårar det ju säkert. Men man kan ju välja helinackordering där så kanske det blir lättare….vet faktiskt inte riktigt…
Ursäkta mitt dåliga minne vem av hästarna var det som var från tyskland? Den med Monogramm i stammen? :) Är det den du vill låna ut? Har du kanske lite bilder? =)
kika gärna in på min hemmis www.arabianteam.se där hittar du mina hästar ;)

#34 det är Fontane. Det är han som jag har hävt köpet på så han ska tillbaka till förra ägaren senast den sista januari….. intresserad av honom?