Är ni lika?
Är du och din häst lika? Då menar jag i sättat alltså…
Jag och Krabat är ganska lika, vi är båda lite rädda för hoppning, vi gillar inte att vara ensamma och vi älskar mat…
Sätt gärna in en bild på dig och hästen.

Peppe och jag är extremt lika, lika tjuriga och envisa, blyga i nytt sällskap men i centrum med vänner
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Windy & jag
- tycker om fart och att testa nya saker
- ingen av oss har sådär toppenbra kondis ;)
- envisa, vill få som vi vill
- tycker lika mycket om att skritta barbacka i skogen som att galoppera över fält och hoppa/dressyra
- är båda lite klantiga och fjolliga
- tycker om godis
- gillar att mysa/gosa
Wilda & jag
- fjolliga ;)
- tonåringar =D
- busiga och glada
- tycker om att pussas o gosa =)
- gillar godis
på bild, Windy & jag
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Knäppa, envisa och vill bestämma.. ^^

är lik Blacky på vissa punkter, men inte lika lik som jag är Peppe
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Nja… Sylgja är mycket snällare och mysigare än vad jag är. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
hmm, jo vi är lika….
Ganska så sävliga, men blir vi upprörda så BLIR VI UPPRÖRDA! :D
Vi avskyr att någon försöker bossa och bestämma över oss.
Vi älskar mat, rör itne på oss mer än nödvändigt ^^
O i bryr oss inte riktigt om hur vi ser ut. :D
Vi är långhåriga och har tjockt hår bägge två.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Hmm… Vi är alla envisa och ganska små (svårt att säga hur det blir med Stella sen), energiknippen och arbetsmyror. Bra på att tigga också. *ler*

ja, vi är trotsiga och saknar tillit till folk m.m. Har hört från många att vi är lika på gott o ont :)

Jag tror att hästen formas ganska bra efter att man själv är.. Bara spekulationer men jag och min häst är väl ganska lika… Lite "loj" båda två, ganska coola(lugna känns som fel ord) men ibland flyger vi rätt i luften :) Sen måste jag påpeka att hästen är väl liiite knäppare än vad jag är ;)
//Mickan

funderade lite….. jag och belladonna är nog mest lika av mina….
väldigt glada och vakna
blir vi sur så smäller det
väldigt lugna i oss själva men händer nåt vi inte gillar så blir det stressat!!!
Ha ha kan nog inte säga att jag är lik någon av min :) Har en grinig gammal dam på 24 år som helst bara vill vara häst och inte alls ett riddjur längre, kel hatar hon men står fint när man borstar och gör iordning…kanske lite lik den lilla, vi är båda lugna och nyfikna men det är nog den enda likheten än.. :)
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus

jag och monsun är nog lite lika varandra, när vi har en bra dag gör vi ett skitbra arbete men är det en sämre dag så gör vi ett skiit dåligt arbete, vi har som inget mellanting. det kan krocka ibland om monsun har en bra dag och jag en dålig så gör jag hans dag till dålig, konstig förklaring ;-)
Hehe, jag vet inte vilken häst jag ska välja men jag tar Lara för jag älskar henne mest. Ganska lika
Vi tycker om snabba galopper, vi klarar oss själva och med sällskap, vi är söta <3
Nu med Lill-Jonna och vi är också lika om inte mer
Båda är envisa och busiga och tramsiga :P Och båda tycker om att hoppa :P

Jag och Peppe är helt olika utom på den fronten att vi båda har svårt att lita på någon, det är nodg därför som vi båda nu börjar svetsa ihop oss riktigt ;)
Casanova och jag är själsfränder, allvarligt talat så tror jag ibland att vi tänker samma saker. Och i hans närvaro känner jag precis hur han känner, därför är det hemskt att vara hos honom nu när han har ont :/
En sak till vi har gemensamt är en svag utsida med en tuff insida :)

nja, jag o tassa är inte speciellt lika…
men jag o Plutten däremot.. vi var väldigt lika…. lika klumpiga, lika kräsna m.m.. fast Plutten var väldigt mkt sötare än jag ;)
Jag och min medryttarponny Clinton är rätt lika faktiskt, fega, sega och extremt snälla. Vi vill båda helst ligga på latsidan men vi kan göra saker och ting när vi vill eller någon lyckas övertala, vilket är svårt, för envisa är vi också. Han är möjligtvis lite busigare än vad jag är, och inte lika tokig i dressyr ^^
Jag tror att många tror att de är mer lika sina hästar än vad de är. Hästen matchar ens egna svagheter bara de själva har minsta anlag för det. Be någon som är totalt motsatt er själva hantera eran häst så ska ni se att hästen inte beter sig likadant som den gjorde med er. Gör skillnad på hur hästen beter sig och dess egen personlighet.

puttar

Jo, jag och Brownie e lika.. sjukt envisa och stolta… Det fick jag däremot äta upp i början då det tog flera månader innan jag fick tag på kärringen i boxen. Jag fattade inte att jag behövde fjäska, hade bara haft hingstar och valacker innan.. Nu e vi däremot bästisar, och det är verkligen som de sägs.. Har man vunnit ett stos hjärta kan de gå genom eld och vatten för dig..

#21 då är det bara att vänta ut min kärring då med andra ord ;)

Nej, vi är inte särskilt lika som personer.
Är inne på samma sak som Hjullan, folk vill vara lika sina hästar och tittar därför bara på de aspekterna…

Ja, det var ett reportage i ridsport för läänge sedan, då kändisar beträttade hur de kunde komma överens med sitt sto.. Mamma hade sagt åt mig att fjäska, men jag struntade i det. Haha, men nu e de helt underbart =) Men fjäska på så myyycket du bara kan. Även om hon helst vi döda dig i början..! ( och du henne också förresten för man blir så jävla frustrerad) Vi kom inte överens under träningen heller.. Fast som sagt, nu e vi bästisar! En häst med humör är den bästa tävlingshästen ;)

jo jag har börjat förstå att det inte går att "umgås" med henne på samma sätt som med min valack jag hade…. det är som du säger.. en jävla massa fjäskande.. haha
men jag börjar så smått komma på hur hon fungerar….