Ridskola
Vilken ridskola rider/ridit du på ?
Man behöver inte svara om man inte går på ridskola eller gått ;)
Mvh Fijah!
Fridamanheij.blogg.se
Jag har ridit på Skövde ridskola i 10 år. Rekommenderar inte den ridskolan.
jag har ridit på alvesta ridklubb, och växjö fältridklubb och växjö ridklubb. jag tyckte nog faktist om alvesta ridklubb mest :)
Isa Aronsson
www.stallequino.se

Ridit på Storås Ridklubb, hatar verkligen det stället numera!! Men gamla skötponny får dubbelt så mindre hö nu :/ O dom köper in hästar ifrån Polen, inte ens helt utbildade e dom! O.O
Nu rider jag på Partille Ridklubb, ett bättre ställe ;)

jag har ridit på Torsås Ryttare och KRS/Kalmar Hästsportklubb

jag rider po agestaridskola.se

Är det tillåtet att skriva namnet på sin ridskola i en sån negativ ton som flera har gjort här? Det är ju förvisso inte någon privatperson, men ändå. Låter otrevligt.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
#6 jag kan inte komma på ngn lag de strider mot.. isf är det ngn av ridsport.ifokus regler.
Sen vet ridskolan i #1 vad jag har emot dem och att vi strider om att få upprättelse.
Jag rider på Sollefteå Ryttarsällskap :)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Jag har ridit på Stall Ess(nerlagt sen ett par år tillbaka) och Torns ryttarförening (båda i närheten av lund). Nu rider jag inte, men jobbar på Östra Torns Ryttarförening, http://www.ötr.se/

#6 varför inte? jag tycker det är viktigt att få dela med sig av dåliga erfarenheter när det gäller företag.
Har ridit på Katrineolms Ryttarförening världens bästa <3333333333

Tingsryds rid och körklubb, www.tirk.se :)
Josefinejumpforjoy.blogg.se
När jag var nybörjare red jag nästan ett år på Kvibille Ridklubb och senare red jag ca 3 år på Halmstad Fältrittklubb, slutade där vintern 05/06 ett år efter att ridskolan bytte ägare.
Jag trivdes jättebra på båda ridskolorna under den tiden då jag red där :)
Jag rider på www.skelleftearidklubb.org i en TR:blå = tävling/tränings grupp =)
Väldigt trevliga hästar och ponnyer. Men bilderna på dem på hemsidan ger dem igen rättvisa ;)

Jag rider.. Eller har ridit på Gömmargårdens Ridsällskap. Slutade ju nu.. :/ Några kanske tycker att den suger men jag gillar den, och många andra!
Jag rider på Lunds Civila Ryttarförening. Helt okej ridskola. Men nästa termin blir nog sista för mig då jag ska rida medryttarhästen mer.

Jag har ridit på Sundsvalls fältrittklubb och Sundsvalls ridklubb. Gillade den först nämnda betydligt bättre!
*** Kärleken övervinner allt ***

Bäcks ridskoleförening -.- Men ska sluta på ridskola ^^

jag har gått på en ridskola i viskan i sundsvall och den heter lindberga gården
Jag har ridit på 2 st ridskolor, och båda har varit eget, alltså att de är en person som startat en egen ridskola.
Bland annat på STall Hippo (där jag började för 5-6år sedan)
Och sedan www.satilaridskola.se , men slutade där förra året.
Jag gillade de, men de var för lite hästar där som jag kunde rida.
Jag har ridit på 2 st ridskolor, och båda har varit eget, alltså att de är en person som startat en egen ridskola.
Bland annat på STall Hippo (där jag började för 5-6år sedan)
Och sedan www.satilaridskola.se , men slutade där förra året.
Jag gillade de, men de var för lite hästar där som jag kunde rida.
Jag rider på Theleborgs ryttarsällskap Hemsida
Började på Stall Stråtjära men "växte" ur den och fortsatte på Söderhamnsortens RF.
Just nu rider jag inte på någon ridskola.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Jag har ridit på storås ridklubb, rekomenderar inte den ridskolan.
Och så har jag ridit på Clarebergs ridklubb 1 lektion och vart på två läger, tycker mer om clareberg än storås.. ^^
Jag red i 7 år på Lenhovda Hästsportklubb, när jag bodde hemma så var det närmst. Det var kanon då ialla fall, har hört att det har blivit sämre.
Tycker mest att hästarna kommer och går där nu när man kollar på deras hemsida.
Jag rider på Mälarhöjdens Ryttarsällskap :)

jag red på Bjursås ridklubb men slutade november 2007 då jag köpte min egen häst. Jag red äl där i ungefär 8 år.. från det jag var 5 till 13
Frötuna gård
jätte bra där.. Islandshästar då ;)
"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"
Jag red på Ridklubben Hubertus, heter nu Trosa Ridskola.
Vet ej hur ridskolan är idag men under tiden den hette "Hubertus" var den inte att rekomendera.
Lärde mig mer på en praktik vecka (5dagar) hos Marianne och Linda Heed än 7 år på ridskolan.
Dock var ridlärarna trevliga men grupperna var alldeles för stora ca. 15st.

Röinge Ridklubb (Hässleholm, N. Skåne).
Det var en jättebra ridskola när jag red där, men den är tyvärr inte fullt så bra nu längre…
Har ridit på Ystad Ridklubb sedan jag var 6-7 år gammal, är 14 nu. Tycker det är en bra ridskola, men vet inte om jag ska fortsätta efter denna terminen.
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se
jag har ridit på Bullersta och örstiksnäs.. men rider inte på ridskola längre eftersom jag köpt en egen häst nu:) red på ridskola i ca 6-7 år..

Håbor ridklubb www.haboridklubb.se , Upplands-Bro Ryttarförening www.ubrf.nu , Läger på Grällsta Ridcenter www.grallsta.com

Tidigare red jag på Mölndals Ridklubb, nu rider jag på Långeberga Ridklubb och är väldigt nöjd. Det är en liten mysig ridskola med C och D-ponnys och ett fåtal "små hästar". Vi har bara runt 12 hästar och 2 privatstall men det är väldigt mysigt på något sätt, inte sådär snobbigt som det kan kännas på andra ridskolor ibland!

Ljungskile Ridklubb, verkligen något att rekomondera!

Ljungskile Ridklubb, verkligen något att rekomondera!

Jag rider på Huvudsta ridskola, www.hufvudstaridklubb.se

Jag rider på Jutagården, www.jutagardensstuteri.se, och jag kan rekommendera det :)
#1 Jag var där en gång och skulle se på en hopptävling tillsammans med en kompis som rider där (hon gillar inte heller ridskolan). Vi gick och tittade på hästarna i hagen och en av dem hade någon slags böld/sårskorpor vid ögat..
Bifogar bild.

ja är den gamla youtube o ja jag rider på ågesta ridskola o på farsta ridskola.
när den tiden begav sig, red jag på dåvarande GARK.
gislaved och anderstorps ridklubb.
#39 Jag vet =( Det var lilla Flashen, han var min älskling, skulle köpt honom om det inte vore för priset. Bölderna han hade var cancer så han avlivades ganska nyligen…='(

#42 Aha, bilden togs den 20 April..

Har ridit på ridskolan Hudiksvalls rid och ponny klubb men slutade där för ungefär 2 år sen och är nu medlem på Tunalids ridklubb. Går inte lektioner där men åker in och lånar ridhuset där då och då :)
När jag gick på ridskola red jag på Bulycke Ridklubb, numera Bulycke Ryttarförening efter det att de gick i konkurs.
Jag står på, rider & tävlar för Torslanda Ridklubb.

Ska sluta på ridskolan och träna för en bättre. Ska fortfarande rida kvar i samma stall
www.backsridskola.com <---Ridskolan
www.stallback.com <---- Den jag ska börja träna för.

Alleby Ridklubb , för ett par år sen skulle jag nog inte rekomenderat den, men de har förändras rejäält!
Rekomenderas!

Jag rider på Skellefteåridklubb, en jättebra ridskola med fina hästar och ponnier. =D

Rider på Nybro Ridklubb.
Har ridit på Mjölby ridklubb (rekomenderar inte), mantorps ponnytravklubb (rekomenderar inte) och rosendal (islandshästar), duger men inte bra, jag lärde mig verkligen ingenting när jag var där.. Rider privat nu och trivs mkt bättre!
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

jag ska ta min första lektion imorrn på www.linkopingsridskola.se
den ligger i ånesta
red som liten o yngre på Bokeslätts ridskola i Sölvesborg..sen red jag m privathäst på snapphanarnas ridklubb (eller dyl namn) i Sölvesborg.

Jag har ridit på Örnsköldsviksortens ryttarklubb, men slutade när jag fick köpa min nuvarande häst därifrån, vi hade inte råd med båda.
www.ryttarklubben.se
Åsbo Ponny Klubb när jag var liten.. inget fel på den mer än på typ alla ridskolor; många ungar, avtrubbade ponnys och man fick i princip bara skritta och trava i flera år.. inte så lärorikt. (Skritt och trav är jättera..om man gör något annat än bara rider runt och tragglar ridhusvägar i två år) Nör jag bytte grupp till en sm skulle vara bättre kom det in nya och den blev sämre igen..
Även ridit på en i höganäs (kommer inte ihåg namn) under praktik i skolan, men kände mig inte välkommen utan mest som ''du är här o förstör men efter två veckors slit får du väl sitta på hästen då''..fast det var länge sen :P Och jag var ju inte där som elev.
En ''ridskola'' där det var väldigt roligt att rida, för man fick göra saker direkt; rida ut, hoppa så smått, galoppera m.m. Säkerheten fanns där, och man var inte tvingad till något, men man fick ha kul också ;) Vuxengrupp. Däremot kunde hästarna haft lite bättre utrustning och foder… vilket är anledningen till att jag slutade så småningom.
Kommer ihåg praktik på Ausås ridklubb. Red inte i lektionsgruperna men fik rida för ridläraren och det var första gången jag fick reda på hur man egentligen gör för att samla en häst och ffa få den eftergiven! 3 veckor så började jag hitta knapparna. Efter 10 års ridning på ridskolor och för privattränare!
Red även på gymnasiet men trivdes inte bra. Blev tom kallad ''hopplöst fall'' av ridläraren, när jag frågade fick jag inget bra svar eller förklaring. Kände inte riktigt att jag ville tå åt mig då heller, när jag inte fick svar på ''varför'' och ''hur gör jag''. Som om man inte dög om man inte hade tävlingsresultat eller ambition utan bara ville träna hästen och stärka den.
Nu har jag en privattränare som har fått allt att kännas roligt igen, trots att jag bara skrittar än så länge ;)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Nu rider jag på Storås Ridklubb, tycker att det är jättebra! Förut red jag på Partille Ridklubb, hatar vekligen det stället. Eller kanske inte hatar, men hästarna är jättesura, iallafall de flesta, ridlärararna är taskiga rent ut sagt om man lär sig ingenting.

Rider på Värmdö Ridklubb! Underbara hästar och jätteduktiga ridlärare! Rekommenderar starkt! :)
Hösten -98 började jag på Håbo Ridklubb men slutade där och började på Mälardalens Ridskola hösten (??) -00. Slutade där oktober -04 när jag skulle få foderhäst.
Jag har ridit på SFRK - Sundsvalls Fältrittklubb i 10 år nu, men ska nu byta till Sundsvalls Ridklubb
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
Jag har ridit på Råda Ridklubb i Mölnlycke och Ponnylyckan i Landvetter, båda två lite öster om Göteborg. Har även kört på Åby Ponnytravklubb i Mönldal. Nu för tiden arbetar jag, har hästen uppstallad och tävlar för Råda RK. :)
Jag red på Aledals ridcenter…
En kommentar bara om #54 ang vuxengrupper. Sista terminen red jag i vuxengrupp, då det var den enda lediga som passade mig i tid. Det var riktigt roligt! "Tanterna" är duktiga men dom tar inte allt på så blodigt allvar. Spec inte hoppningen då det skrattades rejält!
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km

Jag red på Billsta ridklubb i Järna i fyra år. Det var bra då men nu vet jag inte för det var evigheter sen.
Jag rider på Norf, kanon!!! www.norf.nu

Jag rider på Västerås Ryttarsällskap / Rocklunda. ;)
#1 Varför har du ridit i 10 år på en ridskola som inte är bra?????
Har som sagt ridit på partille rk, dåligt ställe, och rider just nu på Storås, det är okej, men det blir antagligen råda i höst eftersom att jag börjar gymnasiet, ett gymnasium som ligger väldigt nära råda och storås ligger långt bort så jag sparar massa tid.
Jag började som 5-åring på Skogslotten.
När jag blev för stor för ponnyerna där så bytte jag till Åby.
Våren 2006 flyttade pappa och hans nuvarande sambo till Vikbolandet där jag började på Hästis (nu nedlagt). Red under en period både på Hästis och Åby en ggn/vecka på vardera ställe. Slutade sedan på Åby och red väll 1 ggn/v 3 eller 4 terminer innan jag slutade rida lektion utan red enstaka privatlektioner och kurser.
Nu har jag egen häst och får se om det blir ngra. ev träningar framåt 2011 =)
När jag började rida red jag på Bäcks ridskola. Sedan bytte jag till Bratteborgs Ryttarsällskap där jag fortfarande rider kvar! Jag älskar det stället, är där flera gånger i veckan å hästarna är toppen! (:
Långeberga ridklubb och göteborgs fältrittklubb.
Långeberga är bra och man lär sig mycket och hästarna mår bra och trivs.
däremot är göteborgs fältrittklubb inget jag själv skulle rekomendera, jag red där ett och ett halvår och vi fick bara skritta och trava. sen så verkar inte hästarna trivas då de är sura helatiden, bits och sparkas väldigt mycket och släger av ryttare minst en gång om dagen.
Min kompis rider på sundsvalls fältrittklubb och jag har varit där med henne många gånger, jag tycker dom lär ut väldigt bra och hästarna verkar trivas mycket bra där.
Jag har ridit på Storås Ridklubb och Clarebergs ridklubb.
Med skolan rider jag nu på Bulycke ryttarförening och Billdals ridklubb.
Jag har ridit på Sundsvalls Ridklubb, helt ok. Stallen är jätte fina och hästarna är mysiga =) Slutade för att jag inte tycker om arr bara rida runt och nöta i ett ridhus nästan varje gång :P Föredrar att rida ut och så :)

Jag red på Västerstads Ridskola, gick där när jag var 7-16 år och 20-21 år. Trevlig ridskola men som de flesta jag varit på så tar det lång tid att lära sig saker då det är stora grupper.
Skynda långsamt så går det fortare.

jag rider på sundsvalls rk (kungsnäs)
www.sundsvallsrk.nu ett super bra ställe med välutbildade ridlärare och hästar och ponnyer :D
Rider på Långeberga RK och har gjort det sedan jag var drygt åtta år, alltså över 5 år :) Superbra ridklubb med härliga ponnysar och trevliga ridlärare.
Min mamma rider på Storås, gillar verkligen det stället! Fin miljö, trevliga hästar vad jag sett och iaf min mammas ridlärare verkar riktigt trevlig och bra.
Ska själv eventuellt börja där efter sommaren någon gång i veckan (men såklart rida kvar på LåRK), eftersom jag hösten nästa år (2011) ska ha hyrponny och vi har funderat på boxplatser och mamma gillar Storås.
75# Vilken ridlärare har hon? Rider där på fredagar före en vuxengrupp, så jag kanske har sett henne där nån gång. ;)
Jag rider precis som #74 på kungsnäs (sundsvalls ridklubb)
Oj jag har ridit på några st =P MCR (mamlö civila ryttarförening), ÖRS, malmö ridklubb och ung jägersro. Har dock inte ridit på ridskola under några år nu =P Men ska nog börja på Galoppskolan, behöver öva upp galoppsitsen igen =P
#76 Hon rider på lördagar, men jag ska börja där också nu :) I röd grupp som jag rider i på Långeberga då, på fredagar vad vi tror eftersom jag helst inte vill rida för Ann. Går du i den röda? Vad roligt förresten ^^
#76 Hon rider på lördagar, men jag ska börja där också nu :) I röd grupp som jag rider i på Långeberga då, på fredagar vad vi tror eftersom jag helst inte vill rida för Ann. Går du i den röda? Vad roligt förresten ^^
80# Ja då börjar vi kanske i samma grupp då ;) Vi har en jättebra ridlärare! Ann är väl inte direkt att hurra för.

#80, 81 Ann är ju helt klart den "duktigaste", hon vet vad hon pratar om. Däremot är hon ju kanske ingen solstråle, så att säga. Men jag upplever de andra ridlärarna som väldigt "daltiga". 
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
#81 Nä gud vad kul :D Vi får väl hålla tummarna då ^^
#82 Hon var ridlärare för drygt ett år sedan på Långeberga, jag red inte regelbundet i hennes grupp men mina kompisar gjorde det och dom var inte så nöjda. Men det var faktist ett tag sedan :)
Men hon har måndagar och fredagar skulle passa bättre.
82# Visst är hon duktig och kan sina grejor, men jag tycker att attityden mot eleverna är minst lika viktig!

#84 Smaken är som baken. Jag har hellre en sträng och duktig ridlärare, än en snäll som jag inte lär mig mycket av.
På just Storås tycker jag att Ann är bäst att rida för, men det är klart att alla tycker olika.
Kan ju tillägga att Ann har varit väldigt trevlig mot mig, men att jag vet att hon kan ha attityd mot en del andra.
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
Får väl se vilken grupp dom vill jag först provar då.. Dett blir spännande :) Måndag & fredag iaf.
Rider på Göteborgs Fältrittklubb, tycker det är jättebra där och ponnyerna och hästarna är supersnälla och det finns väldigt bra ridlärare 

I Sverige började jag på Swartlings Ridskola medan de fortfarande låg på Valhallavägen, slutade när de flyttade. Hade dock en superbra ridlärare i slutet! Sedan red jag på Östermalms Ridskola som var jättebra i början men pga div. omständigheter slutade jag trivas efter ett år eller så. Nu rider jag på RJ Ridcenter ett ställe jag rekommenderar varmt!

Rider på Hallsta ridklubb - HARK
Jag är typ nybörjare, asså jag kan rida trava, skritta och så .. men jag har ännu inte lärt mig galopp eller att hoppa. ( det var jättelänge sen jag hoppade med en häst
)
Jag rider på Bulycke Ryttarförening :)
Trivs jättebra där, och är skötare 2 dagar/veckan
Har ridirt på Ystad ridklubb ska kanske börja igen rekomendera den ridskolan
Rider på Kristisnastad Ridsällskap (Klabbarp) :)
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Jag har ridit på valla och åkerby, båda ligger i Enköping :)
Har ridit på Kiruna Ridklubb, Orust Ridklubb och Nyköpings Ridsällskap. 
Jag rider på korsbäcks poony ridskola
Jag rider på hammarskunds ridskola även KRK , rekommenderas fina ponnyer även hästar , rider där engång i veckan , rider privat häst rästen av dom andra dagarna :)
Jag rider på Södertälje RK på storhäst ;D
Jag rider på Dalby RF och galopplktioner på MCR. Och har ridit på Björnstorps RF och på Akka Ridcenter.
Jag har ridit hos JA Aktiv Häst, Ale Jennylunds Ridklubb, Gråbo Ridklubb och Göteborgs Handikapps Ridklubb
MVH
Sofie
Jag rider på Vasaholms ridskola, trivs jätte bra! 
// Nadja
#98 Om du rider på Dalby RF tror jag att vi rider på samma! :-)
// Nadja
Red först i några år på NTRK(Nyby Torshälla Ridklubb) sen när det var dax för stor häst red jag på Vilsta(Eskilstuna). Rider inte på ridskola längre pga att jag inte har råd
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
Jag rider på Uppsala ponnyklubb, gillar det stället. Alla ridlärare är riktigt vettiga tycker jag. Hästarna också. :)
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
Rider på gömma gårdens ridsällskap den är väl okej men dom är intriktat dressyr så ska börja på mälarhöjdens ridskola snart för vill ju hålla på med hopping.
Har ridit på Råda Ridklubb i barndomen, och på JA Aktiv Häst i… många år. Själva ridskolan red jag på i sex år, sedan dess har jag tränat för Jill på mina egna hästar.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Red påBollebygds Ridklubb och nu jobbar jag där ;)
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)
Jag rider på Karlslund ridskola! Väldigt bra ridskola ;) bra lärare, många "olika" ponnyer och hästar, bra utbildning? Osv. ❤
Rider på Sundby gård. ❤️
✨Ingenting är omöjligt. Det omöjliga tar bara lite längre tid.✨
Jag rider på Lomma Ridklubb och har gjort det i tre år! Den ridskolan är superbra! 🙂