Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettfoder
Läst 602 ggr
Faxlin
0

Fodertråd igen

Hejsan!
Ville bara dela med mig om mina erfarenheter av ett foder vid namn Fölmix som kommer från Vollerts. Detta är absolut det bästa du kan använda till ditt fölsto eller om du vill ha en häst att tjocka på sig, eller om du har en häst som har svårt att hålla vikten. Vissa varmblod har ju det problemet. Men detta är ett superfoder och det innehåller inget havre så man slipper problem med heta hästar.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

mazze
0

Vad är det för slags foder?

Faxlin
0

Det ser lite ut som ett müslifoder, men ändå inte. ;-)
Det är dock väldigt smakligt för hästarna och även den mest kräsne hästen mumsar glatt.
Men det är ett kraftigt foder som gör dem stora snabbt om man ger mycket. Så en viss försiktighet bör iaktas.

Audiatur et altera pars

mazze
0

Jag ska inte byta, har bytt i dagarna. Är alltid intresserad av vad som finns, måste ju lära sig när det är något nytt. Sen så skulle det nog inte passa damen min om dom går upp i vikt, hon är lättfödd…

gejsa
0

Kan du skriva upp värdena i det Åsa. Är det kraftigare än lusen då eller?

Faxlin
0

Ska kolla om jag kan få dem nästa gång jag är hos tillverkaren. Det är ruggigt neutrala säckar ;-)

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Vad då, står det inte något på säckarna?

gejsa
0

Jag hittade det på internet. Så jag kan läsa själv.

gejsa
0

Nu har jag tittat och så höga värden har det inte Åsa. Det var en kvot på 8.1 ca bara. Men det är ju bättre än havre iaf. *ler*

Vad kostar påsarna? Såg att dom sålde det i V:ås.

Faxlin
0

125:- tar dom.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Vart fick du fram kvoten på 8.1?

Audiatur et altera pars

gejsa
0