Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 8560 ggr
jn84
0

Gummiflis

Var köper man gummiflis till paddockar?

Nån som har ett hum om vad det kostar?

Vad är för- och nackdelar?

Loa-bg
0

Får man lägga gummiflis?

Fick nämligen för mig att man inte får lägga det längre för att det är miljöfarligt. Nåt min dressyrtränare sa för nåt år sen…

Snuttan2
1

Jag har för mig detsamma som Loa_bg, att man numera inte får lägga det mera…

jn84
0

Jahapp… så det är sand som gäller alltså? = fryst och geggig volt så fort det blir höst och vinter?

JoJos
0

Vet ej vad de kostar eller om man inte får, hade de i mitt gamla stall som jag drev o de va en fröjd att rida oavsätt väder =)

Snuttan2
0

Kanske aaah.. vad heter det nu, betong-rester? De håller sig ju hyffsat bra under vintern även?

Zahara
0

Paddex har ett underlag som ser ut som grå grus men som håller även vintertid!

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

jn84
0

#6 Nån aning om kostnad?

Yessica
0

Va? Får man inte ha det längre =S Det är väl det nya underlaget som fler och fler ska skaffa..? Eller blandar jag ihop med något annat.. Ni menar det som har som bitar av gasbinda i eller?

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Peppe
0

man får visst ha gummiflis om man tar rätt gummi. vet en som la dit det förra sommaren. hon har gummiflis från tätningslister

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

jn84
0

Men om man får ha det, var får man tag i det? Försökte söka på nätet, men hittade nada

-Japp-
0

min kompis hade sin häst uppstallad i ett stall med ridbana med gummiflis, hon tyckte inte det var så bra, när det var blött så blev det halt när hon hoppade.

fridak
0

jag hittade denna sidan när jag sökte efter paddockunderlag, verkar inte vara gummiflis men ngt som undviker både damm och gegga…

jn84
0

#12 Jo, det är väl det där som dyker upp när man vill söka rätt på gummiflis :)

Nån som har erfarenhet av Paddex? Gärna kostnad också :)

Due-Boje
0

Vi har en speciell blandning, med malet gummi i. Fast denna är tillåten. Det är som att gå på bomull, då det även är lite textil i.. Helt underbar! Och är man noga med att salta och harva är den mjuk hela vintern =) Kan inte komma på vad den heter bara! Tror du kan se bilder på det, i mitt fotoalbum =)

bubbelbubbel
0

#9, *fniss* ser en bild i skallen av hur nån står och maler sönder alla tätningslister jag gör på jobbet :P

jn84
0

#15 Kan inte du göra det och skicka fliset till mig? Du kan få 50 spänn i timmen för jobbet ;)

bubbelbubbel
0

hahaha ! ja det vore nått det :D
ser det framför mig…

"-VAAAD GÖR DUUU??!
-maler gummiflis ?? :) "