Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 827 ggr
sofiiea
0

tränare

undrar bara vem/vilka tränar ni för, och hur är de, snälla stränga roliga…?? alla disiplinerXD

själv tränar jag för: jens wickström-hopp, fredrick gustavsson-hopp, marika martinsson-dressyr(sjukt bra)

och så tränar jag NH för en som heter jenny nånting..

Snuttan2
0

Jag tror inte någon utav de jag rider för gillar att ha sina namn utskrivna, och de är ändå inte så kända så folk vet vilka de är så där… 

Jag tränar normal sett för en privatperson sedan två år tillbaka. Tyvärr så är hon för sjuk och har för mkt att göra för att kunna komma ut just nu :(
Hon är inte sträng, som att hon kräver saker, och är man inte intresserad utav det så tänker hon inte tjata eller skrika, utan då får man hitta någon annan att rida för, för hon vill väll inte slösa sin energie. Vi är kompisar mer en stor del utav tiden, hon är väldigt skämtsam hela tiden och leker även extra psykolog åt mig och stöd-person.

Min exta tränare har knappt kommit ut någon gång alls till mig, utan jag har nästan alltid ridit lektioner på hennes egna hästar, hon kostar helt enkelt för mkt och har för lite tid…
Extra tränarn är däremot Sträng och jag kan vara lite halft rädd för henne Oskyldig

Loa-bg
0

Vill inte skriva ut mina tränares namn…

Min dressyrtränare tävlar själv St. Georges. Hon är jättebra, inte bara med ridningen,hon hjälper mig med allt annat också. Hon kan vara ganska sarkastisk och kräver att man jobbar, men hon har aldrig sagt ngt till mig. Jag är nog hennes favoritelev ^^

Min hopptränare är superbra, hon har jättebra övningar och man lär sig jättemkt. Hon är ganska sträng och humorlös, men hon ställer allitd upp för en. När jag letade ponny ringde jag ofta henne och frågade om hon kände till ponnyn, hon känner till så många tävlingsponnyer.

Min andra hopptränare är jättecharmig och rolig, han skojjar hela tiden. Han är banbyggare också och gör jättebra hoppövningar på träningarna som är extremt "pilliga" och kräver koncentration.

LinaN
0

Jag har ingen tränare,

men däremot inspirationsskällor, tex ellen ofstad, alexander nevzorow, kelly marks, bara för att nämna ett fåtal av mina inspirationskällor.

I framtiden så blir det väl någon dressyrinstruktör som förstår min ståndpunkt gällande bett. Och hoppning, njah, blir aldrig några direkta höjder så att det är knappast aktuellt.

Men om jag fick välja en instruktör hade jag gärna ridit för ellen ofstad.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

jen
0

jag har ingen tränare just nu, men framåt våren så kommer jag att åka till Nyköping och då finns Stina Gatell där som tränare

Alex
0

Tränar i perioder för Inga Mattson-Jensen, och nån gång ibland (när jag har möjlighet och han är i Sverige) för Tóti Eymundsson. De är extremt bra på att lära ut saker båda två, nån blandning mellan stränga (bestämda?) och snälla om man säger så… Inget som helst negativt i det, de är bestämda på ett extremt bra sätt, och man lär sig svinmycket.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Lyrik
0

Just nu ingen. Men ska bli i framtiden, OM jag hittar rätt…