hästprylar, märkes eller inte?
hur mycket spenderar du i pryl väg till din häst? köper du bara för att eller när det behövs? hur mycket bryr du dig om märken på häst prylar, varför köper du märkes prylar eller ej?
själv spenderar jag en hel del och det är 90 % märkes prylar. Finns ju faktiskt gånger då man hittar något riktigt snyggt på t.e.x Hööks som man köper.
jag köper fast jag inte behöver, det är ganska olika hur mycket jag köper, det beror ju på om det kommit något nytt, vad man har dille på just då o.s.v. men det blir nog en ja, 2.000 kr i månaden.
jag köper märkes prylar därför att det är en helt annan standard, det är STOR skillnad på passform, läder o.s.v och så är det flesta märkes prylar översnygga :D det är verkligen "man får vad man betalar för"
Och då Horseware täcken är helt OUTSTANDING!
hur gör ni och hur tänker ni?
jag är inte så märkesfixerad, utan köper hellre tex billigare täcken så att jag har råd att köpa fler istället.
sadeln tycker jag är viktigaste att lägga pengar på, men jag köper inte den dyraste :) utan en medelklass sadel som passar hästen.
och eftersom vi har hus och familj, och medelinkomsttagare (snart låg ) så KAN jag ej lägga hur mycket pengar som helst på prylar eftersom det är tillräckligt dyrt ändå med häst

Jag köper saker för att jag både behöver och ofta många gånger för att jag bara tycker det är roligt att handla och klä hästen, jag är tyvärr med i min-häst-är-min-barbie-docka-klubben 
Jag är uppfostrad i hem där kvalité, kvalité, kvalité premieras på precis allt, på vad man gör, på saker, på folk osv… Och är därför van som barn redan att bedöma i varenda jäkla köp man gör titta på hur hålbara saker är, passform, funktioner och lite grand i sista hand pris. Att sakerna ska hålla har alltid varit viktigare än priset, för man vinner i längden på att inte behöva ha saker som går sönder och dalstas med.
Så det går igen mkt på hästar, som desutom är min hobby och då vill man ju kosta sig på lite extra, det är ju trots allt då jag har min lyx-tid.
Och det är ju oftast som så att kvalité kostar, för det är ofta svårare att tillverka, dyrare material osv, krävs mer arbete i det hela och det blri därför oftast märkes grejer som kostar.
Sedan har man inte alltid råd med det bästa och i vissa fall så är det bättre att köpa slit och släng saker.
Min pålla har bara HW Rambo på alla viktiga täcken än så länge ;)

Jag köper vad jag behöver till bäst möjliga låga pris :). När det går sönder (vilket icke-märkesprylar ofta gör) så får man ju köpa nytt! (vilket är positivt)
Sen är det inte alltid så att dyrt är bäst…
gör som #3 fast jag har nog haft tur för alla mina saker ar hållt trotts flitigt användande…har bara haft ett täcke som gått i sönder och det var en söm som gickurr :)
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus

#4 Håller med! De flesta av mina saker är fortfarande hela trots flitigt användande. Men när de går sönder så är det fåniga saker som pajar, som spännena på mina fleecetäcken tex.
Riktigt dåligt var dock Börjes bakstrykkappor som inte ens höll i en vecka! 
Det enda jag köpt nytt det här året är nog min sadel, som jag köpte förra månaden. Men de pengarna fick jag tillbaka på att sälja mina gamla. Passform går före både pengar o kvalitet.
Idag ska jag till västerås o shoppa ett nytt rep. Sen blir det inte mer för i år.

Jag köper billigt. täcken och sånt på gekås och än så länge har de täckena hållt iofs så har jag bara haft pålle i dryga året. tänker lite som jn84 att om grejjerna går sönder så är det kul att köpa nytt. sen måste ju prylarna självklart passa hästen.
prisvärda och kvalitativa prylar vill jag ha, men jag är lite "anti-märke" av mig över lag - särskilt då jag kommer från ett hästområde där folk är vääldigt hypade när det gäller detta med just rätt MÄRKE. De värsta är väl alla kaxiga minderåriga som glatt basunerar ut att "JAG har köpt denna hästen, JAG har köpt detta pessoa-schabraket och JAG vill ha…".
Jag köper t.ex hellre ett prisvärt täcke i mellanklass som kanske lättare går sönder men då kan ersättas av ett nytt, än en superdyrt täcke som INTE FÅR gå sönder, för då har jag inte råd att köpa något nytt.. alls ;D
men visst, - ibland går märke/pris och kvalitet hand i hand och då kan det vara oekonomiskt att vara dumsnål..
I princip hela min lön går varje månad till räkningar och mina djur, främst hästarna då de kostar mest och dessutom får mest prylar
fast å andra sidan kan jag inte gå in i en djuraffär utan att köpa något till ALLA fyrfotingar, så de är nog allihopa ändå rätt nöjda - trots allt…
Köper däremot ytterst sällan något till mig själv, som ryttare eller "privatperson".. Mycket roligare att köpa prylar till pälsarna. eller till andra. eller mat/godis.. *gottegris*

köper mest då jag behöver något. Köper inga märkesgrejer och allt billigt jag köpt hittils från hööks och börjes har haft toppkvalité
Det är sak till sak om jag köper märkes eller inte..
Men då det är ¨så mkt pållan behöver så blir det bara nödvändiga saker…
Köper inte mkt märkesprylar. Mest pulver till pållen…

Köper när det behövs och köper det jag har råd och det jag anser mig behöva. Jag är mest nogrann med sadlar, träns och bett. Därefter kommer täcken, grimmor, kläder till mig etc.