Hyra ponny i sommar
Hej! Jag är en 13 årig hästtjej som önskar hyra en ponny i slutet av sommaren, ungefär från den 20 juli till den 20 augusti. Ponnyn har jag tänkt ställa i stall i närheten av Köping. Självklart med många hästkompisar. Jag kommer att åka och hämta ponnyn och därför vill jag inte behöva åka allt för långt men 1-2 h ifrån Stockholm/Västerås är absolut okej för mig att åka med hästtransport. Jag provrider också gärna för att se om vi passar ihop:-) Jag har bl.a. ridit kontinuerligt på ridskola i 4 år (men också privat) och har en stark ambition av att bli så bra som möjligt. Jag kan absolut be några ridlärare/instruktörer jag ridit för att skriva en rekommendation om mig. Min mamma är också hästvan då hon växte upp på en hästgård och har haft egen häst. Jag omgivs också av många hästmänniskor som kommer ställa upp för mig, om det skulle behövas. Ponnyn jag söker är en C eller D-ponny och till temperamentet trafiksäker, snäll, trygg och lättlastad. Det är dock ett plus om hästen har lite framåtbjudning. Jag längtar efter att få pyssla om, umgås och lära känna en personlighet. Och göra alla sysslor som hör stallet till. Jag önskar ta främst uteritter i skog och mark men gärna träna lättare dressyr och hoppa mindre krävande hinder någon gång. Jag gillar också att rida barbacka. Jag hoppas att någon som läser detta vill hyra ut sin ponny till mig, eller tipsa på var jag kan få kontakt med privatpersoner, ridskolor eller andra hästverksamheter som kan tänka sig att hyra ut sin ponny under ett par veckor i sommar. Observera dock att vid intresse kommer all kontakt ske via min mamma. Fina hälsningar /A
Det finns ju flera olika ridlägerverksamheter som hyr ut under sommaren, vet dock inte vilka som finns runt stockholm, men det är väl lätt att söka upp antar jag. Har du annonserat på hästnet och fb med?
#1 ja, det har jag:-) Tack för ditt svar, det ska jag kolla upp👍🏻