Drömsemester med hästen?
Om vi leker med tanken att du skulle kunna ta med dig din häst på semester, vart skulle ni resa då?
I den här drömvärlden skulle hästar kunna resa vart som helst utan stress eller obehag, hästar skulle också givetvis vara välkomna överallt och kunna vandra tryggt i både storstad och vildmark.
// Harley
Jag hade helt klart packat mig iväg till Skottland och ridit runt på höglandet. 😍
Eller Nya Zeeland, så vackert.
Eller kanske lite sightseeing från hästryggen i centrala London vore något?
Vilken häst som hade fått följa med är klurigt, jag har flera favoriter i stallet där jag jobbar. ❤️
Jag har inte besökt någon av platserna IRL - än.
// Harley
En dröm jag haft i många år är att rida till vårat landställe (så det skulle bli från straxt utanför Stockholm ner till Bohuslän).
Dock lite svårt då jag inte äger någon häst och dessutom inte vet om jag faktiskt skulle orka med det (då jag har en del fysiska och psykiska problem som kan ställa till det).
Men eftersom man får drömma så skulle det ju gå riktigt bra, bra väder med lagom värme hela vägen! Skulle gärna välja några av hästarna från ridskolan som ridsällskap (och gärna ha sällskap av min bästa kompis).
Är inte så road av att resa utomlands (även om jag faktiskt besökt en del länder och till och med varit på rid resa i Spanien) men skulle det någon gång hända har en dröm varit att rida i Mongoliet, möjligen Azorerna och kanske rid safari i Afrika.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
oh. Jag hade velat rida i typ bergen. (kan knappt geografi så ställe är svårtXD) men typ grönt å så berg/dalar m sjöar osv. Hade utan tvekan gjort det med min häst <3
uthållig och stark(likes, trots han knappt tränat sista året, gick 1-2 mil pullert m högsta tryck varje dag förra vintern+ ridning 5 ggr /v å så ngn körtur på det. så 1-3 pass/dag XD aldrig tröttXD eller jo, var ngt banjobb han sprang 25 fart m pulpeten för att få stopp på en annan hästXD)
+ modig och världens snällaste å stabilaste och är övertygad han hade älskat att få vandra långa turer.
annars, realistiskt tycker jag det finaste är att rida i snön, sol och se ut över ängarna som finns här där jag bor nu. red ut själv för första gången i helgen och tog en lång och fin galopp längst upp på "kullen" å kunde se långt bort. När han stod på travet så längt upp på berget/slingan så såg man ut över stan, sjukt vackert om vinterkvällarna när det var mörkt, snö å så såg man stadens lysen)

Aaah, jag vet inte vad jag skall säga,, förutom att hästar är sociala djur, de bör helst förbli i sin flock!
Iallafall så är jag uppvuxen med hästar, på bondgård.
Så småningom fick jag en flickvän som var hästtokig.
Vem tror ni det var som var tvungen att ta hand om och lära hästen att gå in i biltransporten?
Jag hatade verkligen att köra häst med biltransport, det måste ha varit det sjukaste de upplevt. Oandra sidan så fick den gå med andra hästar på landet.. på sommaren!
Så jag är tyvär för mycket bondgrabb uppvuxen med häst, för att ens tycka att det är ej god ide att flytta dem!
Såå, jag föreslår i stället ett annat alternativ, res gärna själv, hyr häst på stället.. gärna på ställen där de har god hand om hästar, ta reda på att de verkligen tar hand om sina hästar!
Dvs.. jag lovar, det finns sådana ställen!
Skit i att flytta din egen häst mer än nödvändigt!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
#4 Det här var mest en "lek med tanken"-tråd just för att det är mer eller mindre orealistiskt att faktiskt ta med sig en eller flera hästar enkom för en semester-resa.
// Harley
Hade gärna tagit med min häst till Nya Zeeland😍 Allt jag har sett därifrån är så himla magiskt