Lill-Jonna förändras

Vad söt hon såg ut med sin långa man. Men varför klippte du den på sommaren? Har hon eksem?
Hon ser ut som hon har bulor på sista fotot. Är det en synvilla så det bara är trivselfläckar eller?
Det är ett russ va? Har också ägt ett sådant. Dom är fina.:)
Jag hålle rmed om att hon var MYCKEt sötare i lång man, men hon fick loppor eller något sånt så rakade dom hela henne :S Fattar inte varför dom inte bara tvätta henne, det är henne späls som ser ut så på sista fotot :P
även hästen får löss(loppor så är det bättre o raka av så mkt som möjligt, för då finns det ignenstans ohyran kan gömma sig för medlet, det var ju därför jag klippte av hovskägget på harry förra vintern pga benskabben han fick.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

#7# Jaha, vad synd. Men å ena sidan så växer det ju ut. Fast jag undrar om det verkligen behövdes.
jag tycker hon ser ledsen ut på sista bilden..

Vad söt:)
Tycker också att hon såg ledsen ut på sista bilden…. :/
tycker hon ser ledsen ut på 2-3 bilder
Hon kanske halvsover?
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
#6 trivselfläckar? Finns det? har jag aldrig hört talas om! kommer det när hästen trivs eller? Min får sådana flävkar på sommaren och hösten…
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus
Det är ett russ va? ser ut som de! :)
#17 min eller den andra :P

putt

Det är inga fläckar som kommer fram för att dom trivs. Det är i pälsen bara. Syns olika årstider. Men vi människor kallar det för trivselfläckar bara.
Finns det ingenting man kan göra för att dom inte ska få trivselfläckar xD? Delay ser nästan vanvårdad ut i pälsen när hon sätter igång, är lite pinsamt ^^

#23# jag ser inga fläckar på bilden? Menar du att det fattas päls där eller? För det är inga trivselfläckar. Vi har ju haft uppe det förut va dett hette apelkastning tror jag det hette.

Sökte lite på det och det stod syns bäst på skimlar och svartbruna hästar. Min fjording har det med.
Men det är ju som att resten av pälsen växer ut till vinter päls men så är det runda småfläckar som det inte blir så på. Och sen när pälsen i dom fläckarna vuxit ut så blir hon som apelkastad xD Lite svårt att förklara.
Typ sånna fläckar som hästen på bild 16 får hon :P

#28# Det där måste vara något annat. Så ser det inte ut.
Konsyigt ^^ För hon får de ju varje år samma tidpunkt :)

Jag tycker det ser ut som om hästen är naggad i pälsen.
Naggad xD?

Naggad är ju tex om en häst har småbitit där. Du skriver ju att det inte växer ut päls först där utan senare. Så brukar det inte göra. Har ju själv en häst med apelkastning och det blir ingen skillnad på pälsen utan det bildas ett mönster på pälsen som små fläckar. Svårt att förklara.
Så stor skillnad på pälsen blir de ju inte, och jag tror inte hon gör de själv eller någon annan heller för det är ju som cirklar :)

#35# Nej, jag menade inte att hon gör det själv. *ler* Jag sa bara att det liknade som om hon blivit naggad i pälsen. Säger du att hon alltid blir så varje år så är det ju något annat.