Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 815 ggr
joytick
0

Hero :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

http://www.expressen.se/nyheter/1.952855/hotas-av-avlivning

Det där är min kompis och hennes ponny ^^ :)
Lille Hero opereras idag, håll tummarna för honom! :)

Dorothy, jag och Hero på bilden, från i somras

bubbelbubbel
0

länken funkar inte, inte för mig iaf.

men vilka lurvbollar på bilden ! ååh..

joytick
0

Om du går in på expressen så är det på första sidan :)

Katter3
0

Åh vilken söt! Håller tummarna!

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

joytick
0

Pratade nyss med min kompis och operationen hade tydligen gått bra :)

Snuttan2
0

Jag undrar varför de inte har försäkring?

Eller hur de prioriterar djurets lidande i det hela? Kanske det är skystare emot hästen att låta den somna in?

Känner mig egentligen mest ARG över de här människorna som Valt att ha djur, som sedan råkar bli/vara skadat och nu har de inte råd att ta hand om det och vill heller inte välja alternativet att den ska få slut på lidnadet  Skrikandes Mkt oansvarsfullt!

joytick
0

Vad är det för oansvarsfullt med att ha en shettis som föds blind och att man sedan vill operera den?? Dom kanske inte fick försäkra den för att han föddes blind? Jag tycker i alla fall att det var bra att dom gav honom en chans, hellre de än att dom ska låta han leva blind eller ta bort honom. När det finns en chans att hästen kan li bättre så är det ju klart att man försöker ta den?

joytick
0

Kan ju säga att dom har fler hästar och dom är ju försäkrade.

Mymlan
0

#5 Han föddes blind och då ingår inte ögonen in i försäkringen. Han kan vara försäkrad mot annat men försäkringen står ej för just ögonen då den föddes blind.

Samma med andra djur, t ex hund som min Laikka som hade knäledsfel det ingick ej i försäkringen. *R.I.P*

Jag har en katt som är blind född blind *född Mars -94* hon klarar sig jätte bra som innekatt. Nu vet jag ej hur det är för hästar som föds blinda men tror de kan kanske klara sig bra med hjälp, uppsikt *dygnet runt om de går i hage* Men man måste se till djurets värde kommer de ha ett fullgott liv? Man måste sätta djurets väl o ve före sina egna behov.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

gejsa
0

Men joytick bor du granne med dom eller?

Jag känner nämligen Marie deras mamma. Dom flyttade ju dit upp för några år sedan. Förut bodde dom här i närheten. Vi har haft mejlkontakt ibland. Hörde att dom startade ett stuteri bla. Mariehill.

#5# Men om ett föl föds så är det ju inte försäkrat. Man får väl bara försäkra om det är friskt? En del försäkrar väl när fölet ligger i magen men det är väl inte så ofta man gör så eller?

joytick
0

Nääe, dom bor ju i Munkflohögen, jag i Östersund, är ca 4-5 mil :) Men vi försöker träffas så ofta vi kan :)

Japp, dom föder upp minishettisar, tror dom funderar på att börja föda upp islandshästar också  :)

Mymlan
0

#10 Fråga från en som inte kan ngt om hästar. Nu har han opererats, kommer han se bättre? hur kommer hans liv bli nu? kan han fungera så som en häst ska springa, trava, busa ja allt som en häst gör.

gejsa
0

Ja, dom köpte ju några isisar när dom flyttade dit. Hade andra hästar här som dom lämnade kvar. Vad skoj! Du får hälsa till dom. Har iofs dom på msm men det var säkert ett år sedan vi pratade.

joytick
0

#11 Vad jag fattar det som så ser han typ helt, som vanligt nu, och när jag träffade han i höstas så hade han även fast han var blind ina problem med att springa omkring och leka med Dorothy, ett av deras andra föl. Annars så är han ju ganska ung så det han inte kan lär han väl lära sig :)

Mymlan
0

#13 Får dom inte försäkra han alls pga han är blind? för tänk om han t ex bryter ett ben det kostar det med *om det går att fixa* så de borde väl kunna försäkra han men de kommer ju få ett undantag ang ögonen. Kolla med AGRIA igen ang försäkring.

joytick
0

Jo jag tror att dom har honom försäkrad med undantag på ögonen, antar det men är inte säker..

Mymlan
0

#15 Bra, så får de lägga undan x antal slantar/månad utifall att ngt mer händer med ögonen hans. Ha en buffert..