Näsblod?
Imorse när jag tog ut hästarna märkte jag att de rann en droppe blod från en av hästarnas nos. Efter ett tag kom den snor också, och det var inte så där jätteflytande som de brukar kunna vara.. Har aldrig sett det förut. Är de normalt?

Har den haft snor länge? Min Gobban blödde näsblod när han var sjuk länge med rinnande snor.
kan ju ha ett sår i näsan..sen kan de få det av överansträngning oxå…
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus

en pålle i stallet har näsblod ibland men ingen har kommit fram till vad det är. men det påverkar henne inte något.

Hon har snorat ett tag, men bara lite rinnande snor.. Jag tänkte också att de kunde vara ett sår, kunde inte kolla då, men ja ska ut nu så jag ska ta en koll på henne!
kan ju vara av förkylningen. men det kan ju också vara att hästen stuckit sig på hö?

Min brownie har fått det ett par gånger.. Men inte av sjukdom, utan för att det varit så varmt och hon har ansträngt sig.. Men det borde ju inte vara det i detta fallet. Om det bara var en engångsgrej är det nog ingen fara. Kolla tempen varje dag, ca 2ggr, i nån vecka, och håll koll på snoret. Kan precis som jen säger, vara så att han fått in tex hjö i näsan och stuckit sig, eller frustat så ett ytligt blodkärl spruckit.