Globen shopping :D
Ja, ni som vatt är i Globen, vad har ni shoppat? :D OCH BILDER! Värdelöst utan bilder xD

Min kamera är numera hel, men har bara objektiv som inte fäster som de ska :P
Så usla bilder?
Jag hade riktigt dålig shopping-dag :( Jag tog lite mkt lugnande för att inte stressa upp mig över att det var mkt folk å blev super trög å tappade massor med shopping-sug :P
Först, till mini-voven, KK jacka.

vill ha en sån ryktborste!!!!! Jag är såååå avis på er!! Vill ju också vara där….

Jag har den vanliga runda Stübben-rycktborsten sedan tidigare, den är jätte bra, men har töjt sig i lädret så den är stor för min hand numera :(

Blev mest spaning idag, köpte alla tidningar däremot, senaste ridsport, massa gammla nummer av hästmagasinet o stallmagasinet. Däremot blev de mer shopping på barkaby (?) på outlet på vägen hem

Fanns inte lika mycket i år som förra tycker jag.. köpte lite saker från börjes bara ska kanske tillbaka i morgon :)
//Mickan

Snuttan :D Guud, mycket fint du fått tag i :D
Jag är ju inte alls avis eller så som sitter här hemma i Skåne..
Fast det hade varit ganska trist att vara i Globen, jag har ju inte ens en häst och shoppa till :/ Det är ju det hela går ut på, nästan ;)

Hallååå du där, jag har köpt saker långt innan jag haft någon häst att köpa dem till :P Man kan ju köpa saker till kommande projekt ;)
Jag har fortfarande med på listan på saker jag behöver/skulle vilja ha:
150-200g innetäcke
400g -:-
500g -:-
vinter/regn m hals, ej kardborr
boxlåda
spö för handarbete
mässingbett
reflexbrösta
bensnören
Ridstrumpor, flera par
Vinterhandskar extra par
Nya ridbyxor
tömkörningsgjord
tömkörningstäcke
tömkörningsschabrack
Så jag har inte kommit så långt alls på min lista som jag hade tänkt mig 

och nu pajjade jag min egna tråd ;)

Eh, är ju inga andra som svarat :P
De nya JW schbracken är sååå snygga och likaså RG *dreggel*
Hade riltigt kul på Globen (tunnelbana gick oxå bra ;)) men då tåg biljetterna var svinigt dyra (2500:-) så blidde det inte aå mkt shopping….
Men jag köpte/fick iaf:
Ländtäcke - från börjes
Rosa Schabrak - från sjöbo
Sen köpte Malin och mamma en del ;)

#20. Oj, vilka dyra tågbiljetter! Mina kostade 118:-/st, men jag köpte dem i september.
Jag har köpt grimskaft och fyra fleecetäcken.

#28 Haha, men guuud så sööt :D

Har du redan kommit hem från Globen idag? :O Eller du ska dit igen? xD

Jag var å hängde på låset vid 9 och vad där till 11 ungefär ;)

#31 är du inte på några shower?

Nää
Känns som man sett alla kvälslshower, är ju samma varje år ;) Hoppnignen intresserar mig itne och dressyren blir jag mest ltie illamående av större delen utav tiden..
Var inte någon intressankt clinic på fredagem heller så inget alls iår :/

Kan varna, tydligen är Kingsland Små i storlekarna…
Jag tänkte inte så långt när jag köpte det och tog en 6'3, vilket jag har i HW som iofs är lite stora i sina storlekar, men de flesta 145 är åt det stora hållet på henne. Men detta saknades det ca 10cm på, skulle behövt 150cm? :S
Någon som är intresserad utav det? ;)
#22 Jupps…
#34 Kan hända, hur mkt kostade det? :)

Jag betalade 1000kr för det, tror jag. Jag har lagom bra koll 
Stora vattenhinkar med platt baksida? Är jakt på en sådan till Lyrik. GG här i Uppsala har tagit bort dem ur sortimentet. =(

Tror inte det fanns några hinkar.
Horze har det inte?
Eller Riktig Ridsportsbutik om det finns i närheten utav dig?

#38# Ja, dom är bra att hänga upp i boxen. Har 2 st sådana.
#40 Lyrik har de små, 2 st i boxen nu. Men jag vill ha en stor och en liten. Den lilla är väl bara på 20 liter? Han dricker ur båda 2 varje natt.
#39 Riktig Ridsportbutik? Vilken affär är det?
Har förutom GG, - Sporren, Russdog, Coralle (hade inget), Unique och Johan Hanssons AB. Hansson har bara foder.
Horze och Horselife har, Hööks med. Men jag kommer inte iväg dit på ett tag. Stallgänget i mitt nya stall ska ta en Hööks, Horze, Horselife-runda snart, men det blir först efter jul.

#41# Jag har ingen aning om hur många liter dom rymmer. Men jag hänger upp en och så har dom vattenkoppen med på natten att ta ur. Så för oss räcker det gott och väl. Dom andra får en stor vattenhink på govet under vattenkopparna i stället.

Riktig ridsportsbutik är en butikkedja eller något sådant, alltså olika butiker tillhör den…
De har i stort samma sortiment i alla butiker.
Jag har vattenhinkar ifrån dem, är bra storlek på, men är inte säker på hur stort stora är och hur små små är…
#41 Ok. Vi har ju bara vattenhinkar i boxarna. Tror de små rymmer bara 15 liter.
#43 Ok. Måste ha med platt baksida, annars manglar han dem. Murarhinkar är för klena för honom. Har XL-häst. =)
Vinn i köpcentret Stinsen i Häggvik hade/har dem, men dit kommer man ju aldrig. Synd, för de är billiga på Lyriks pulver… =(

#44 Tror att ÖB har såna hinkar? Inte säker..
Hööks har iaf.
Dyrt med såna hinkar bara… Men antar att dom håller länge

Åh, visst ja. Jag tänkte ju skriva vad jag shoppat! Orkar inte lägga bilder, ni får säga till om ni vill se nåt särskilt. :)
Brunt fleecetäcke 199:-
Svart träns med pullarnosgrimma 250:-
Lite tjockare rutigt dressyrschabrak 50:-
Grönt dressyrschabrak 100:-
Pälsglans 60:-
Rutiga helskodda ridbyxor 250:-
Stallboken 159:-
Inga flashiga prylar alls, men funktionella och billiga :)
Schabrak med brodyr 280 kr
Pullarträns 398 kr
Nosludd 45 kr

#45 ÖB har dem inte, bara murarhinkar. Hööks har dem + Horze eller Horselife. Var billigare där, runt 145 kr. Vinn tog 115 kr.
Mina saker ligger ute i bilen och jag orkar inte hämta dom för att fota. Men jag köpte iaf en handgjord körpisk för 385:- (ehh, ja jag behövde den verkligen… xD). Sen köpte jag en rosa nylongrimma och matchande rosa grimskaft på Sjöhagen för 85:- och fick då ett grimskaft till på köpet (tag 3 betala för 2). Var även väldigt sugen på ett vintertäcke som Sjöhagen hade, men kom fram till att jag inte orkade släpa runt på det så det blev inget. Dessutom är jag osäker på om 125 cm passar på Astra. Fanns inte kvar några i storlek 135.