Slutat,gråter,förstår inte
hej!
Jag mår inte så jätte bra just nu!
Jag har jätte dåligt samvete, jag har slutat på Uno, jag har hittat ett russ i skokloster som jag ska bli medryttare på.
Jag var hos Uno en sista gång idag, jag satt ju och smyggrät i boxen med han jag är känslig, men malou (ägaren) sa att jag får ringa om jag vill åka till uno nån gång, jag kommerju att hälsa på han så ofta jag har tid och lust….!
Hjälp mig att inte känna mig skyldig! Jag förstår inte att jag orkade med att säga det…..
klart du inte ska känna dig skyldig, du har väl växt om uno vid detta laget, och då är det väl inte konstigt att du vill utvecklas med en annan ponny.
inte ska du känna dig skyldig och ha dåligt samvete för något, även om det känns jobbigt såklart.
när du satt igång med din nya ponny kommer det kännas kanon igen !

#1… Taack… mm… jag vet bara inte varför, jag älskade ju Uno så mycket, det var han som gjorde mig lycklig, innan så gick jag i en mobbad klass och bytte skola…allt var så vimsigt, han var den ända som fick mig lugn! :( Tack för hjälpen….!
det är alltid jobbigt att lämna en häst, och jag vet väl inte direkt anledningen till varför du lämnade honom heller, fast det kanske berodde på storleken, eller ?
i sånna fall gjorde du ju ett helt rätt beslut.
och eftersom du tog beslutet så vet du ju att det är rätt.
låt det ta lite tid, och skynda inte att komma över saknaden, för man måste få sakna, åka och hälsa på honom, och njut av din nya ponny !

#3… ja precis det berodde både på storleken och jag tycker rätt synd om honom då, den här ponnyn nu skajag tävla lokalt, jag ska ta grönt kort kursen nu… så får vi se…. jag får ju ta och lugna ner mig och låta det försvinna av sig själv…

putt!
men då gjorde du ju helt rätt!
det kommer kännas bra snart, så bara låt det ta lite tid.
Kände likadant när jag slutade rida Runa, men då hade jag verkligen inte tid att hålla igång henne tillräckligt. Men det går över ska du se, låt det ta sin tid, och du kan ju åka och hälsa på? Du överger itne hästen bara för att du slutar rida den. Du kan ju fortfarande åka och se hur han mår, eller bara ringa och prata med ägaren. Lycka till med den nya pållen nu!

#6 ja, jag får väl göra det!
#7, okej, ägaren sa själv att vi skulle hålla kontakten =)
Precis, det går nog bra ska du se

#9 Ja! Det får jag väl hoppas!