Täcke för föl/unghäst!
Vet någon här vart det finns att köpa?
Jag har en kallblodshingst på 6 månader.
Han behöver ju inte täcke i vanliga fall, men vill inte gärna låta han vara utan om han lekt sig sjösvettig eller så.
Han går på utedrift.
Det bästa du kan göra är att köpa ett ponnytäcke i den strl han har just nu……
Köp ett regntäcke och släng på honom när ha nlekt sig sjöblöt.
Sen medan ha nväxer får du ju köpa större täcken efterhand…. så min idé är att du köper billiga begagnade täcken som du inte behöver vara rädd om.
Det finns speciella föltäcken för nyfödda förl upp till en 2-3 månader men efter det är det ponnytäcken som gäller.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

#1 Jag har ponnyer, så jag har provat ponnytäckena. Men han är så himla tunn över bogen och så fortfarande. Täckena är mil förstora på bredden.. 
Prova att lägga en elastisk gjord över cokså, då hålls täcket litet bättre på plats?
För de elastiska kan ma nju göra rätt små….
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Tycker nog att han som unghäst helst bör gå utan täcke… Ävem vid dåligt väder. De blir då mer "härdade" och slipper dra på sig lika mkt "skit (sjukdommar) som äldre. Går han pålösdrift lär han väl oxå ha ett vindskydd som han kan gå under om han fryser. Även på jobbet (varmblod i travstall) går alla unghästarna (1åringarna, blivande 2-åringar) utan täcke, även efter att de har blivit körda och är svettiga. Tar bara en pigg å borstar av dem. känns taskigt? Ja, men har mkt sällan, näst intill aldrig haft en häst som ens varit förkyld. Mina går oxå ute dygnet runt, året runt. Han e ju dessutom kallbod, de borde klara av det.

Instämmer med #4.