OT: Beställa från internet
Har nu kommit fram till att jag måste beställa en bok från Nightwish-shopen på internet eftersom den inte går att beställa nån annanstanns. (Och jag mitt dumma nöt hade inte med mig extra pengar på konserten i onsdags där jag skulle kunna köpt den utan krångel) Har beställt skivor/böcker från typ Ginza och CDON, utan problem eftersom man betalar med faktura (vilket är lätt eftersom pappa tar med det när han betalar räkningarna). Dock tycker jag det verkar väldigt krångligt att beställa härifrån eftersom jag inte har typ paypal/VISA/internetbank-konto eller så.. Om jag fattar det rätt kan man då betala via närmaste bankkontor in på deras konto, men priset på hemsidan är i Euro, så ska man sätta in svenska kronor eller tar man med sig Euro till banken? För övrigt vet jag inte om jag vågar försöka mig på att beställa därifrån, eftersom jag i princip inte fattar hur man gör.. Funderar på att be bästa kompisen om hjälp, eftersom hon alltid beställer från USA eller England och har stenkoll på sådant…Hon borde ju fatta sig på hur man beställer från Nightwish-shopen (och kan ju betala med sitt kort över nätet så blir det lite mindre besvär för min del…)
Brukar ni beställa saker från utlandet på internet? Är det så krångligt som jag inbillar mig, eller är jag bara trög?

Har du inget bankkonto? För då borde du ju ha internetbank?
Jag beställer ifrån utlandet ;) hyffsat ofta
Du kan gå till banken å skriva beloppet i Euro och ge dem kronor, men de flesta banker tar ut en summa för att göra växlingen, utlandsbetalningar kostar pengar å är besvärliga att göra på kontor ärligt talat :/
Jo, men jag har inte internet hemma, vilket innebär att jag inte kan göra sånt på nätet….
Well, löser det med att tvinga bästisen att beställa…..