Mm jaa
Vet att jag är lite tjatig på att ställa frågor som inte angår hästar hahah, men ni är så bra på att svara :D
jag ska på "stor" shopping imorgon till gävle , (ska ev handla examens kläder, lite sen i år haha) men åter till frågan , jag tänkte köpa Max Factor Flawless Perfection foundation , nån som har den lr så , alltså är den bra ?
sen till fråga två , många skriver typ såhär : "Se till att du använder rätt hudvård innan du applicerar din foundation. Rätt underlag gör att din makeup håller sig fräsch längre." , alltså vadå rätt hudvård ? vad mennar dom ?
MVH :D
HA det BÄST ^^,

bild på foundationen , (om bilden funkar då )
annars är länken här : ) http://www.pkfragrance.co.uk/wp-content/imagebyuser/thumb-FlawlessPerfectionFoundationMaxFactor.jpg
Hmm, den där har jag för mig att en tjejkompis har… Och hon brukar se bra ut 

Haah okeej :) tack för svaret ;D 
en bra dag creme under är att rekommendera.

Som Tinka sa en bra dagkräm som passar din hud.
Se till att alltid ta för vana att daglig hudvård står på schemat dvs tvätta ansiktet noga med bra tvålfri lösning och avsluta med ansiktsvatten, därefter dagkräm som bas till din underlagskräm.
Se till bara att rätt hudton används.
Om du är ung behövs sällan nattkrämer det kn därimot skapa acne.
-Men smörj även hals och bröst med dagkräm.
ha det så gott!!/Linda

För att se om det är rätt hudton kan du prova lite vid käklinjen, hellre lite ljusare än mörkare då det finns risk att man ser ut som kladdkaka i ansiktet. 
Den där foundation som du menar, är jättebra. Extra plus för primern.