HJÄLP, vad händer?
Nu behöver jag er hjälp!!! Vi har två hagar som ligger brevid varandra.. Vårt dräktiga sto valde idag att gå längst bort i sin hage, den är dryga 3 hektar… Hon är beräknad till den 7 juni… Nu går hon och vandrar fram och tillbaka längst borta vid staketet!!
På andra sidan är det alvarsmark och inget annat som kan locka vad jag vet.. De övriga hästarna är oroliga och går och kikar efter henne i sin hage…
Hon vägrar dock att komma tillbaka! Jag har varit ute och kollat till henne flera gånger men hon vill inte följa med mig bort till de andra hästarna…
Snälla ni, kan det vara på gång eller är ngt på tok????????????
Någon som vet om detta är naturligt???
ingen som hade en aning? Imorse vandrade hon fortfarande… nu går hon och *pemaln ihop då de stod vid staketet och trånade efter varandra.. inte ett pip utan de skrittade iväg och mumsade gräs på en gång… förmodligen har de stått och snusat på varandra hela morgonen..
Säkert fölning på gång. Hur ser juvret ut? ston brukar dra sej undan och två veckor innan är inget konstigt. Annars har hon bara känningar vilket dom kan ha ett par veckor
Hon har satt ett rejält juver tycker det ser ut som att hon börjar fylla även spenarna… inga vaxproppar… bäckkenbanden helt släppta..
Frågan är hur man gör.. ska hon få gå helt ensam eller vågar man ha henne ihop med det stoet hon går med nu??? De är mkt lugna och stod nu och kliade varandra (mysigt att se att de funnit varandra så väl)
Jag vill ju inte heller att hon ska stressa ihjäl sig när hon är ensam…

Jag följer tråden med spänning, eftersom jag själv snart ska ha en fölning här hemma. Så allt jag kan lära mig och få tips om mottages tacksamt.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
jag har alltid mina hästar som vanligt. Det blir minst påverkan på dom då. Stoet drar sej undan och dom andra hästarna är mkt förstående. Hade det dock regnat och varit ruggigt hade jag tagit in henne för natten. Ett föl kyls fort ner i ösregn.
Det går säkert jättebra. Ha du henne med stoet. Vaxproppar behöver hon inte få.