Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: tidningsurklipp
Läst 572 ggr
gejsa
0

Snön kommer tydligen i morgon!!!

Kolla: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1344166.ab

Det är iaf bättre än att ha någon cm snö och hård isbacke under. :)

Peppe
0

nej de tycker jag inte Flört Blacky har inga sulor så jag kan itne rida om det är snö. vi fick för övrigt ganska mycket snö igår

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

gejsa
0

Fick ni?! Det fick inte vi. Ska bli skönt om vi får lite tycker jag. Och blir det lite kallare så fastnar ju inte snön under skorna. Har nämligen inte heller snösulor. Tänkte sätta på det efter jul när vi ska sko om. Trodde det skulle bli som förra vintern. Då kom ju inte snön förrens efter jul.

Peppe
0

jag ville ha sulor men hovis hade inte fått hem dom än. han var hos oss på en fredag och skulle få hem sulorna på måndagen.

vi har ca 3-5cm snö

gejsa
0

Jag köpte hem sulor förra veckan. Våran Granngården ska ju stänga igen och inte sälja hästmat och saker fr om nästa år. Så jag köpte dom för halva priset. Kostade bara 35 kr för 4. På Bidermans här i stan tog dom 160 kr för 4. Så det blev lite billigare. *ler* Då behöver man inte köpa av hovslagaren. Det är bra.

thilda-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har redan snö :)

gejsa
0

Ja, och mer blir det i morgon. hihi

QuickStep
0

Ja här i stockholm var d snöststorm igår!! D va inge mysigt när ja skulle köra hem från stallet. dålig sikt o jättemycket bilar så man blev bländad hela tiden! Hua…

QuickStep
0

åh ja just det.. Snösulor tycker jag inte om! Har fått lära mig att dem trycker på hästens egen sula så har man en känslig häst så kan dem göra mer skada än nytta. Bättre o ta me sig en hovkrats ut på ridturen isåfall..

bubbelbubbel
0

vi har också snö, på vissa ställen, lite i stan, mer i stallet och ute på jobbet knappt nån.

pippa__
0

#8 har me hört det..inte bra..

gejsa
0

#8# Haha ta med en hovkrats går inte om det är plusgrader och snö. Hade en inackordering som gjorde så. Hon fick ju stanna efter bara 10 min en gång. Det blev styltor på en gång.

Min gubbe har ju sulor fram året om pga tunna sulor. Har inte märkt att han fått ont av dom precis. Tvärtom. Utan dom skulle han inte kunna ridas.

Peppe
0

#11   10 min? Blacky kan inte ta ett steg utan att få styltor. jag skulle inte ens hinna sitta upp innan jag fick hoppa av igen. jag har aldrig sett en häst få styltor så lätt, jag vet inte vad det är för skillnad på hans hovar mot andra hästars

gejsa
0

Haha jag menade ju det. Så var det med den hästen med som jag skrev om. Ett par steg upp till 10 meter så skulle hon hoppa av.

Lindbygarden
0

snön får komma EFTER vi hämtat lilla ponnybus!

Peppe
0

#13 det är lite retligt faktiskt. hovis hade 2 sulor med sig men dom fick Peppe i fram istället… tänkte att hans fodervärd har mindre koll på styltor under ridturen än vad jag har så bäst han fick dom, men Peppe får inte alls styltor lika lätt som Blacky. så nu har Blacky vilat några dagar igen, superbra…

gejsa
0

#15# haha är det bra att Blacky vilar?

Peppe
0

#16 nej, det var ironiskt ;) han behöver verkligen inte vila mer än han redan gör, speciellt inte om vi ska rida div 1 i vår

gejsa
0

Aha!  Ja, jag anade nästan det. Men jag var osäker. Därför frågade jag. *ler*

Loa-bg
0

Tja, för oss i Skåneland blir det nog bara ishalt och sen blask. SKÅNEVINTER! :/

gejsa
0

Ja, här med. Vi har plus nu och det kommer regn i stället. Suck!

Marija
0

Vi har haft snö ganska länge faktiskt och idag var det -15.. Brr…

Hoppas att du får lite snö iallafall gejsa! :)

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Loa-bg
0

#20 Det regnar hos oss nu, tror det är +4 ute.

Snö imorrn? -Pytt!

Sotis
0

Jag har redan snö:D:D

davidia
0

imorse var det 10 minus ute.också började det snöa,sen efter nån timma så kom regnet så nu är det rena isgatan och slafs ute….

gejsa
0

#21# Vi har lite snö men just nu är det +3 grader och regn. I natt hade vi -10 grader. Så det är verkligen skillnad på temperatur. Suck!

pippa__
0

Gejsa skicka hit lite snö!!!! :D

gejsa
0

Du vill inte ha den. Det är mest blött nu. Vi har ju regn och plusgrader för 17. :)

joytick
0

Vi hade typ snöstorm hela förra veckan, och innan dess så hade vi ganska mkt snö. Och nu snöar det igen xD. Snöar typ varje dag här ^^ :P

gejsa
0

#28# Ja, ja sluta skryt nu va! :)

Mixie
0

här snöade det hela dagen fram till runt 6-7tiden då började det regna istället :S

//Mickan

pippa__
0

#27 Näää ok då kan du behålla den då då…får väl vänta tills den "riktiga" snön kommer hit då

gejsa
0

#31# Ja, du får vänta på den i stället. :)

pippa__
0

Idag kommer snön till norra Svealand

Loa-bg
0

Haha, i Skåneland spöregnar det och jag gissar att det är ca. 6 grader ute ^^

Ingen snö!

gejsa
0

#33# Vi bor inte i norra Svelaland pippa! Och vi har regn och åter regn nu. Det är isbana på vår grusväg. Elin var tvungen att vända och åka till stan den längre vägen. För skolbusssen kom inte upp för en pyttebacke strax utanför oss. Så han stod och väntade på att en grusbil skulle komma. Den blockerade hela vägen. Men vi har inte fått sandat utanför oss. Så det är is över hela vägen. Suck! Ingen snö kvar längre heller.

muirab
0

Ni får såå gärna skicka snön och kylan hit Åland Glad Bara länktar efter att det ska frysa på så jag slipper dessa förb… leriga hagarna.