köpa sadel via nätet
hur ska man egentligen gå till väga? hittade en sadel som det står passar en häst med hög manke. men är rädd för att den ligger för lågnt fram mot bogen.
har ni köpt sadel via nätet någongång?
Jag har aldrig köpt en sadel så….Men fråga dom om du kan få låna hem sadeln och prova. ev att du kan betala men få lämna tillbaka om den inte passar.

Skulle inte våga om jag inte redan innan att modellen och stl redan passade min häst.
Vänligen/Linda

den var ju uppe i stockholmstraken, det känns lite osäket att köpa en sadel så och sen itne dne passar… :S

Nej, det ska du inte göra. Åk till affärer som har beg sadlar och låna hem flera olika modeller så kan du ju pröva i lugn och ro. Och även om en sort passar så kan det ju vara så att samma modell inte passar ändå. Eftersom sadeln lägger sig lite efter hästen.
Jag har köpt sadel på nätet. Men då om det har varit nära så jag kan åka och låna den. Det kan ju hända att du inte får tillbaka pengarna när du har skicka tillbaka sadeln. Men öppet köp ska ju eg fungera så.
Jag har skickat flera sadlar med bussfrakt till olika ställen. Där har dom fått låna den i högst en vecka. Sedan fått skicka tillbaka den med pengar tillbaka bortsett från frakten som dom har fått betala. Det har hittills fungerat för mig iaf.
Ursäkta men skrev detta i en annan tråd. Har kopierat det hit.

jag har provat hubertussadlen nu, provred den lite oxå. den kändes helt ok… men jag tror jga köper syntetsadlen o testar den o tar med båda till en sadelprovare.

Här är en sida med begagnade sadlar. där finns beskrivning på hur man provar ut en sadel själv.

glömde att man måste klicka sig vidare till. det ser man när man rullar ner sidan. lillhasten i stav .