Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 5844 ggr
[Lill-Jonna]
0

Vad har ni för träns

Som ni märker är jag ganska nyfiken på hur era hästar/saker ser ut om man tänker på mina andra inlägg :P   

Men nu vill jag veta hur era träns ser ut (helst bild)

Primee
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eftersom jag äger *hmm* 13 träns+ ett sidepull tänker jag inte visa alla ;)

Detta är mitt nyaste - aldrig använt det ännu dock.. -ett stübben

Primee
0

Sidepullet

Primee
0

Första tränset jag köpte till min pålle - är nog fortfarande favoriten oxå

Primee
0

Syns dåligt detta..men ändå :P

Forssen20
0

Banana Split's träns :) Orkar inte kolla märket ,_,

Thorsson
0

Jag har 3 träns, ett kingston vet jag iaf.
Kingston- pullarsträns, vävtyglar med inflätat gummi
?          - Achenträns, -//- & lägertyglar
?          - Utan nosgrimmma, tjocla gummityglar

PonnyAnnie
0

Har tre träns till Tickle : 
Ett pullar träns ,svart med guldspännen , Globus Ett aachenträns ,svart med guldspännen , börjes (gillar inte det ) Ett engelsktträns ,svart med silverspännen , GlobusOch Lisa har ett islandsträns  från hööks =)

svampi
0

Har nog fyra stycken. Massor av tyglar också. Men han har Achenträns mest. Det är vitt på insidan av nosgrimman och pannremman. Dom andra är nog Engelska. Dom är mest till för om det andra skulle gå sönder.Skrattande

Bilden har jag hittat på google för jag hade ingen själv.

thilda-
0

sånt har jag :) har bara 1 hade 2 men tappade bort de :P

Peppe
0

dom jag använder är 2 aachen och 2 pullar

Peppes aachen. för övrigt med sin fodervärd på ryggen, typ 3e gången hon sitter på honom

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Anna
0

Windys träns. Svart med silverspännen, pannband med stenar, aachennosgrimma fast utan "snokremmen", så den blir som engelsk.

Ska ta en bild på Wildas någon dag också

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Mandysan
0

Jag har två st till Foxen:

Svart träns med aachen nosgrimma från Globus
Brunt pullarträns från Gold Medal

E_hjo
0

Har 4 Aachenträns till Maggan. Skulle dock vilja ha ett pullar också.  : )

Lyrik
0

Har inga märkesträns till Lyrik. Ett till hackamoret, ett med aachengrimma, ett med pullargrimma.

Har även ett träns till, oanvänd pga fel storlek.

pocca
0

#8 ett sånt träns hade min medryttarhäst innan :P

min sköthäst har haft detta tränset, men tyvärr har hon inte det längre :( jag tyckte att det var fint på henne + att tyglarna var skitfina.. (jag vet, bilden på Pocca blev inte bra men fotot ger en bra syn på själva tränset :P)

wewwa
0

Chess har ett westernträns utan nosgrimma o pannband, sitter bara lite extra över ena örat. Och sen har hon ett vanligt fast utan nosgrimma.
Razz har oxå ett vanligt träns utan nosgrimma…

pocca
0

detta är min medryttarhästs träns :)

Snuttan2
0

Min pålla har bara ett enda helt träns Generad

Jag hade en period då jag blev arg å kände för att köpa en dyr sak och sålde då av massor av hästsaker, och alla mina träns.

Så hon har nästan ett helt Stübben, och en massa små delar Oskyldig

Vårt enda hela träns ännu, ett märkeslöst Hansbo, fungerar bra som vardagsträns.

joytick
0

Jag har ett svart achenträns med vitt foder, och ett träns med guldgrejer på pannbandet, på det har jag mitt hackamore. Sen har jag en pullarnosgrimma och en engelsk nosgrimma nånstans också ^^

tessa
0

Eneldo har ett "ihopplockat" träns, med ett tjusigt GG pannband, en "nosgrimma" som jag inte minns märket på och märkeslösa sidostycken. Samt Yrlas "ärvda" CH sigmund-tyglar ;)

Foto från dagens uteritt, då en kompis red med på min skrutt:

tessa
0

Yrla har faktiskt bara ett träns =) Ett CH Sigmund träns från Hööks, som faktiskt är riktigt mjukt och bekvämt för henne, med Hansbotyglar. Dock är nosgimman just utbytt mot en Hansbo-nosgrimma, som på fotot är lite stelt och sitter ngt löst.. =) Yrla har även en remontnosgrimma som jag testat som bettlöst, och en pullanosgrimma som jag aldrig kommit till skott att använda, märke Riders company eller något i den stilen. Noll koll ;)

Sedan har pållarna ett träns med hackamore också, ingen koll på märke där heller.

Lite sugen på att köpa nya träns är jag allt..

svampi
0

#21 Ett sånt träns har min förra sköthäst.Väldigt bra enligt mig.

AusaBausa
0

Detta är min hästs träns, inget namn på den…köpt på Eko.

kamjo
0

Ett av många träns…. köpt på Hööks, detta är nog absoluta favoriten, har ett likadant till en av ponnyerna.

LindaKarlstrom
0

Mitt ena träns :)

LindaKarlstrom
0

och det andra :)

jn84
0

Har just nu ett svinbilligt från Hööks. Kostar 160 i ordinariepris, men jag gav 59 kr efter en massa rabatter. Ville bara ha ett svart "vanligt" träns tills jag hittar nåt som jag VERKLIGEN vill ha..

Believer
0

ett av Luckys träns..

Believer
0

ett annat

Believer
0

ett tredje..

thilda-
0

#30 ååååh rooosaaaaa :D

[Lill-Jonna]
0

fina träns :D

[Jennniie]
0

Jag har massor med träns !

Ett med pullargrimma, oxblod färgat och vita sömmar. (Bild kommer senare ikväll)

Ett m achennosgrimma, från hööks tror jag,  HorseHead med dekorativa sömmar på pannbandet och nosgrimman, oxå detta i ljusare brunt. ( Bild kommer senare ikväll)

Ett till med pullarnosgrimma, mörkbrunt, vet ej märke. Hänger bara i skåpet..
Ett svart med achennosgimma med diamanter på pannbandet, har det som longerträns.

[Lill-Jonna]
0

Jag har typ 3 olika själv.

Ett pullarträns med hjärtan och 2 achenträns

nannan
0

Jag har faktiskt bara träns från Chetak, (3 st) bra läder till ett mycket överkomligt pris. Använder alltid lädertyglar, just nu ett par stångtyglar från just chetak som är helt underbara. (70 mm breda bara!)

På bild är mitt dressyrträns.

Eve
0

Pepini har ett träns från Kingston.. Jag varvar mellan engelsk nosgrimma och pullargrimma (:

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

[Lill-Jonna]
0

fina pepini

Akerberg
0

Jag har ett träns med platt ofodrad engelsk nosgrimma och pannband. Svart köpt på GeKås och märkeslöst. Använder det just nu på Kreles ihop med en remontnosgrimma med spännen uppepå nosen (köpt på Eko) och ett v-format pannband från Hööks. 

Nosgrimman till tränset sitter just nu på Snörpas träns =P

På bilden är Kreles med tränset i orginal förutom pannbandet som är utbytt

Akerberg
0

Kreles med tränset fast med utbytt pannband (samma som andra bilden) och utbytt nosgrimma

Akerberg
0

Pannbandet (Bara FÖÖööör fiiiint!!!)

Anna
0

#40 Snyggt! Var har du köpt det?

annaattlid.se

Akerberg
0

#41 Hööks (se #38 ;))

Anna
0

#42 Oj, missade det :P tack!

annaattlid.se

Emmelie
0

#15 Vilket långt bett :/ Sitter det snett eller satt det så?

Forssen20
0

Nu vet jag! Kollade idag ;) Det är ett Farmland träns (:

RubHel
0

Har två träns, det här använder jag mest. Fast nu har jag rosa nack- och nosludd på också då hon började få lite skav.

[Lill-Jonna]
0

Håller med  #44

PimTheGreat
0

westernträns… (bild) sen till tömkörning och övrigt har jag ett vanligt träns som jag plockat bort nosremmen på…

E_hjo
0

Lorelie, vad är Kreles för ras?

E_hjo
1

Det är inte hingsten som står/stod(?) en bit utanför Hjo eller?  :)
Eller ja, en ganska bra bit utanför kasnke. Mot Jönköping….? Hehe

joytick
0

Han är en Frieser har jag för mig :)

LinaN
0

Et tlånat börjes sidepull med repnos (vilket jag itne gillar)

Ett hackamoore på ett svart shires-träns :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Anna
0

E_hjo: Hästen är frieserhingst och står kring Jönköping, råkar jag veta Flört

annaattlid.se

pocca
0

#44 det ser ganska snett ut men det var lite långt också :/

pocca
0

#44 #47 det är ju inte min häst så jag kan inte hjälpa att hon hade ett sånt bett..

E_hjo
0

#53 Ja, jag tänkte väl de ja.   : )

Obbobskiiii
0

#15 #17 Jennifer!! Haha vilken ful bild du satte in på Obbe med det tränset. Jag sätter in ett som ser lite mer normalt ut xD

Min medryttare som rider :P

Mixie
0

Träns 1: Minns inge märket, men köpte det för runt 250:- på ultrarea nypris 1199:- :)

//Mickan

Mixie
0

Träns 2: Det bästa av dom bästa.. Säkert 10 år gammalt, märkeslöst men ååhh så bra :) Jättemjukt och härligt ;)

//Mickan

Mixie
0

Träns 3: Lite förstort för hästen på bilden men vi skulle kolla hur det satt :P Passar utmärkt på min :)

//Mickan

Mixie
0

"Träns" 4: Huvudlag med googlers :)

//Mickan

Mixie
0

"Träns" 5: Ett vanligt travhuvudlag med raymondcheck och helstängt :)

//Mickan

Mixie
0

Träns 6: Ett vanligt hööksträns där jag tagit bort achenremmen :)

//Mickan

Zahara
0

träns utan några nosgrimmor alls…vet inte vad för märke faktist…till den lille har jag ett remont a la börjes nu när hon e liten får se vad det blir sen :)

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

carensidney
0

Har ett sidepull som funkar super bra på min hästSkrattande

Lorita
0

Detta har jag på Ametist

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Lorita
0

Detta har jag på Kiara

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

tessa
0

#65: Hur fungerar det att rida dressyr med ett sådant, och få hästen att arbeta i en bra form? *nyfiken*

Var har du köpt ditt?

reddie
0

Har fem träns för tillfället. Jobbigt att byta bett så det är lika bra att ha ett träns till varje bett.
*ett komplett träns med metalldekor som jag köpte från Hööks-94 och ser ut som nytt forfarande, engelsk nosgrimma och med tredelat syntetbett

*ett grönfodrat träns med engelsk nosgrimma, köpt -95 med pelhambett

* westernträns med hackamore

*"pullarträns" med tvådelat travbett

*träns "globus", engelsk nosgrimma,  med pessoabett (lånat av en kompis för att testa pessoabett)

Har även ett rakt gummibett som formodligen hamnar på pullar, eller grön fodrade tränset

Forssen20
0

Grönt fordrat träns? :D MÅSTE HA ETT ROSA då min pålle är en liten rosa gris då man har rakat henne (A)

joytick
0

#70 Finns grönfodrade och rosafodrade träns på ponnyprakt, och minns jag inte fel så var det gröna eller rosa stenar i pannabandet också :)

joytick
0

Fanns visst fler färger nu ^^ Va ett tag sen jag kollade… Träns med rosa fodring

reddie
0

Menade förståss ett svart träns med grönt foder på pannband och nosgrimma….

nannan
0

#17 Vad gör tjejen PÅ hästen I boxen när hon fixar stigläderna? Ser livsfarligt ut..

bubbelbubbel
0

#74, hon var väl inte på hästen ? över möjligen…

reddie
0

hon sitter på hästen…

Cavello
0

Själv har jag ett svart träns med Aachennosgrimma som jag hade till Boy min fd. sköthäst.

Disa har ett isisträns vilket betyder ingen nosgrimma, pannrem eller käkrem utan ett basträns med lös remontgrimma?

Marija
0

Spar-to har ett svart träns med remontnosgrimma.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

[louise80]
0

har alldeles för många träns, men dom jag använder mest e ett dyon och ett pessoa, bruna

pocca
0

#74 vadå, är det fel att SITTA på en SKITSNÄLL häst när man fixar sina stigläder för att dom ska bli bra till en?? jag förstår inte vad du menar med att det ser livsfarlig ut :S ser det ut som att hon ska trilla av eller nåt?

jag fixar alltid mina stigläder på hästen, om jag inte redan vet vilket hål dom ska vara på..

Forssen20
0

Alltså, jag ficxar också min stigläder på hästen men aldrig inne i stallet? xD hahahahahhahahahahhahahh!

[Lill-Jonna]
0

Men Jennifer, jag håller med om att det ser konstigt ut eftersom hon gör det I stallet, du gör det när du är utanför "ryktstället" du vet

Fluffen
0

66*  Häftigt träns var köpte du det??

Peppe
0

egentligen, vad gör det om hon sitter i boxen? hon har ju hjälm och träns på hästen. jag sitter upp inomhus om det regnar för att inte sadeln ska bli blöt, inte kallar jag det livsfarligt. egentligen är det ju bättre hon gör det där inne än utanför, i stallet är hästen trygg och kommer ingen stans om det skulle bli rädd

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Hannapanna
0

#60 GUD vilken söt Pååni! :D

fridak
0

har de titne med att göra att boxen hör till hästen, där ska hästen få vara ifred, ha lugn och ro? Jag satt också upp i "stallet" när jag var hos ena medryttarhästen. fast "stallet" var nästan som en maskinhall. högt i tak och dörrarna var maskinhallsdörrar. pållen var van vid att så fort man satte foten is tigbygeln så kunde man gå, likaså kunde man inte stå stilla utanför "maskinhallsstallet".

Obbobskiiii
0

Det är min lillasyster på vår äldsta häst Chicco. Hon hoppade på i stallet för att fixa stiglädrena i och med att hon är för kort för att göra de ifrån marken. Man kan inte iheller ställa en pall nära henne för då flyttar hon sig bara åt sidan. Det är inget hon skulle få göra utan att det är någon annan i stallet. Både jag, Jennifer och vår mamma var i stallet då så vi höll ett öga på henne. Hon hoppade ju såklart av sen och ledde hästen ut där jag elr någon annan "kastade" upp henne. Chicco brukar va lite jobbig ibland och står inte stilla när man ska fixa stigläderna ute. Kan vi snälla avsluta denna diskussion om vf hon satt på hästen i stallet.

Mixie
0

#85 visst e han :) har en till bild där han hoppar hästen är 115 typ å hindret ligger på metern ungefär :)

//Mickan

carensidney
0

Jag har köpt det på häst och fritid, det är märket hansbo=) Min häst är en travare som ännu är under omskolning till ridhäst. Så jag jobbar inte så mkt med formen just nu så jag kan tyvärr inte svara på din fråga. Men min vän rider med samma träns(bara det att hon har rep över nosryggen ist för läder) Och hennes häst gå jätte fint i form med det Glad

Hannapanna
0

#88 :D Vilken charmknutte!

Zadeira
0
Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.