hälta
hej någon som e kvar som e duktig på hälta mm……? som vill msna mej? har många frågor…. lite lessen i ögat idag…

ska ringa kliniken imorrn om tid men e orolig, kan inte sova…. *suck*

berätta då? Har den puls? Haltar den? varm?

#2får jag msna dej?

Jag ska snart gå och sova. Du kan väl mejla isf om du inte vill att någon ska få läsa.
stackars dig!
skickar en tröstekram

ne då inte därför ville bara ha några snabba svar… ringer ju kliniken imorrn å beställer tid…. men de e ju min bebis! blir så orolig då…

har inte fått något mejl från dig. var vill du berätta om det då?

har skrivit lite med elin…. men här kommer några mysko frågor…. kan hälta hb göra att pållen blir halt hf pga överansträngning? svårt med h galopp, (enligt mej -ja.) har en vätskefylld galla och pålagring has hb sen en spark -01. så orolig att det ej går att göra nåt åt det när det är så längensen skadan skedde?

Vad jag förstår så har hästen ont i höger bak så blir det att hästen belastar vänster fram isf.

Min gamling blev också sparkad hb. Han har varit tjock där i flera år. OM han fick stå länge eller blev lite hårdare riden så blev han tjockare. Att rida lagom är bäst. Men han har inte haltat av det.Mer än när det var alldeles färskt förstås. Då var det så illa att vet trodde att han inte skulle bli ridbar igen. Men det har vet sagt 3 ggr för den delen. Och rids än med måtta. 
Orsaken till hälta kan många gånger sitta någon annanstans än i benen. Om problemet sitter i ryggen kan en häst bli halt eller oren i båda benen på samma sida.
# 8 var det den hästen som också hade patella?

det har vi disskuterat me…. därför de lite mysko… bara varit smyghalt hf.

Skulle inte rida på en smyghalt häst. Undersök den ordentligt med vet. Nu måste jag sova. natti natti alla nattugglor.

#11 ja de e det…

#11# Helt klart. Tänkte bara på skadan ang hältan där. Men visst kan den ha ont i ryggen och snedbelasta hela sig och då bli halt på samma sida.

han va idag både varm och svullen på hasen. funderingar… e de en benbit som lossnat
#14 Har du kontrollerat ryggen, kors, länd och dess muskulatur?

För mycket protein kanske? Ger du både bete och full foderstat som du ger vintertid så….

#17 eftersom han har en gammal skada på hasen som de sagt kan bli värre och att han då blivit både öm och varm på hasen kopplade vi det till de. ska röntga honom så då får jag ju se de….
#18 om du tittar vad jag skrev innan så va det ett par år sedan, nu hållar han hullet å mer därtill ;-)