Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1170 ggr
Viickan_
0

Hmmm ..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Imorgon ska jag tävla min ponny på clear round, men har bara en undring . Oskyldig Jag är en aning för lång för min ponny. Hon: 1.39 Jag: 172, men de är bara en engångsgrej för att hennes halvfodervärd inte kändes redo att tävla, så då fick jag ta och göra att ^^ . Men vad tkr ni ? Är de helt åt skogen ?

P.S

Hon bär upp sina ryttare bra, ganska maffig ponny. Jag och hon på bilden

elin
0

Jag tycker du e för lång, iallafall i längsta laget..
Speciellt o hoppa. Hoppas de går bra iaf.

Jag e 1,68 och Min pålla e 1,44 och är fjording.
Jag tycker jag e lagom till henne.

/Elin

Viickan_
0

1# Joo, jag vet att jag är för lång ^^ . Men bara om man kan rida henne för en engångs grej ?

Mari
0

Jag tycker du kan rida iaf för denna gång!
Dommarna kanske säger till dig om de tycker du är allt för lång?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Star
0

Tror inte dommaren säger till, du kan nog tävla eftersom det bara är en engångsgrej. Såg på lokal tävling en B-ponny med en ryttare på som var så lång att hennes ben nästan var dubbelvikta;)

Star
0

#4 Dommaren sade inte till tjejen.

Viickan_
0

#3 Jo, fast de är inga domare typ ^^

Viickan_
0

#4 Okeej, joo de tror jag nog. Dem få gånger jag rider henne känns det ganska bra, fast min längd

Emmelie
0

Jag själv rider en tinker maxad d-ponny. Det fungerar aldeles utmärkt trots mina 180-185 cm.. Nu tävlar jag ju inte henne visserligen men Det blir typ samma längd förhållanden mellan våra hästar om man säger så ;). Lycka till =)

Viickan_
0

#8 Okeej (: Tack så mkt  ;D

Viickan_
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lägger in en bild där hon hoppar med en ryttare som är 1,69 .

Höjden ligger runt 80-85 cm

Forssen20
0

Jag är 167,5 och rider d-ponnyer, ajg får endast rida stora d-ponnyer. Så, du kanske ska rida d-ponyner/stora hästar istället om du är så lång? O_O det tar mkt på din egen balans, samt hästens.  

Jag känner folk som har blivit tillsagda (regionalt och uppåt) Men även på tävling (personer som jag inte känner) har blivit tillsagda att komma upp till domamrtornet p g a ryttarens längd.

När jag blev för lång så låg jag lätt framtung på min ungponnys framben och det tog på honom så jag kunde bara hoppa en klass med honom. (Jag red honom för att han behövdes sättas igång för försäljning)

Du kan ju rida den, se bara till att rida jävligt bra så. Bara du inte är nybörjare och abra ridit på ridskola i hela ditt liv så kommer det nog gå bra.

Twinlight
0

Om hästen bär upp dig går det väl bra. På bilden såg du rätt lagom ut men jag vet inte riktigt.

Viickan_
0

#11  Jag rider storhäst egentligen, men detta är bara en engångsgrej, då jag känner att min ponny är redo att komma ut och tävla, men att inte hennes halvfodervärd ville ut och tävla en, och de förstår jag .

elin
0

#11 _"Du kan ju rida den, se bara till att rida jävligt bra så. Bara du inte är nybörjare och abra ridit på ridskola i hela ditt liv så kommer det nog gå bra."

_Vad e det för sätt o snacka på?!?

/Elin

Bobby
0

Tyckte inte att du såg jättelång ut på henne! Men när man hör hur lång du är och hur hög hästen är låter det tokigt! Men på kortet var det lugnt!

Thorsson
0

du ser inte för lång ut. men där har du liite väl mkt hoppläder. ^^ Men jag tror absolut inte det är något farligt. kan hon inte är hon väl så ärlig att hon säger ifrån :)

Viickan_
0

#15 Okeej, neh många säger att jag inte ser lång ut på henne, men jag är egentligen förlång ^^ .

Viickan_
0

#16 Neeh, hon verkade inte säga ifrån idag iaf =) Hon gick som en ängel, ända upp till 70 =D

AliceL
0

nää, du är ju inte så tung och hon ser ju stark ut ;)

muirab
0

Du ser aningen lång ut men du har ju inte vikten emot dig iaf. Lycka till på tävlingen!

Viickan_
0

#19   Neeh, jag väger typ 52 kg ;P .. Ingeting för den ponnyn .. Jaa, hon är en aning stark xD

Viickan_
0

#20  Joo, men de är ju tur iaf ^^ . Tack så mkt, gick mkt bra ;D

Thorsson
0

#18. Kul att det gick bra :)