Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 503 ggr
LinaN
0

Ridhuskort betalt

Det ksotade mig 810 kr.

550 kr i anläggningsavgift och 260 i medlemsavgift….

o då betalade jag för nästa termin, dvs vårterminen 08 och fick resterande av året som bonus ^^ inte illa pinkat!

betalningen går igenom på¨måndag, men redan nu vågar man väl använda ridhuset eller?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

reddie
0

kul, det är bara till att träna nu då.

Ska köpa ridhuskort jag med nästa termin. Vår travbana har ett underbart ridhus, stort och nybyggt + hinderpark.

LinaN
0

okie :)

njah, vi kan ju egentlgine itne göra så mycket ännu ,emn löshoppning har de ju varje söndag tid för, samt oredovisad träningdstid på förmiddagar…..

Om allt går som jag vill nu så kommer jag kunna plugga näste termin på distans o då har jag bara lärarledda lektioner måndagar, o det är ju ok. en dag i veckan lär j uitne vara ngra bekymmer. ^^

reddie
0

longera och tömköra kan du ju göra med…

LinaN
0

#3 jo, det hade jag ju tänkt ^^

glömde bara o skriva, sen kan vi börja gå bom-labyrinter mm, ska börja en liten serie med artiklar, aktivera din unghäst….. Så där kommer ni få en del ideer o övningar o göra med alla hästar i alla åldrar! :)

__iE
0

#4, låter bra, Ballerina behöver aktiveras just nu, fast inget spring.. :)

Lizzan
0

Skönt med ridhus :)

LinaN
0

Så! Då var det andra gågnen han satte hovarna i ett ridhus…. o det gick väl… ok.

Denna gången vart ha nhelt ensam i ridhuset, vilket ledde till att han vid två tillfällen föröskte klättra ut genom ingången, eller ja, han reste sig på bakbenen o satte framhvarna mot dörren, o då sa vi ifrån….. så jag har fått skrika o gapa på honom litet….

Men förutom det har ha nskött sig bra…. det var itne skoj att matte började kräva saker av honom idag, det gillade han inte….. krävde litet trav, backningar och sedan försökte vi tömköra litet…. .det gick välan sådär….. ha nvänder fortfarande en hel del o ställer sig o glor på mig.

Men på väg hem fårn ridhuset så satte jag tömmarna på igen o han började gå som en klocka….. den här utflykten väckte iaf honom till liv o han lufsade itne fram utan skrittade emd god energi, o det är ju bra :)

Han fick även springa helt lös i ridhuset en stund, o det verkade som om det uppskattades. vi sprang litet ikapp o han brallade loss rejält med två riktiga bock/sparkutsprång, som jag aktade mig väldigt för….. det hade kunnat göra ont…. 

Att ta bilde ri ridhuset kvällstid är väl ingen höjdare…. men ska se hur det blir dagtid för artiklarnas skull.

Jag? Välta koner? aaaaaaaaaaaaaldrig då!

ridhuset0003.jpg picture by Caija

Kapsonen passade! Men vi har bara 2 hål kvar på nosdelen och 1 på käkdelen….. :S

ridhuset0004.jpg picture by Caija

Mamma!!! Du är så fånig! låt mig va!

ridhuset0006.jpg picture by Caija

Kolla vad snygg han blivit i manen nu!

ridhuset0005.jpg picture by Caija

Taskig ljussättning! (usch, stick aldrig till stallet utan BH o riskera att bli fotad….. tuttisarna hänger ju i knävecken!)

ridhuset0008.jpg picture by Caija

Då tar vi nästa omgång koner! moihihihihi (bättre ljus, beror mer på tur än skicklighet! men reflexerna fungerar iaf :D)

ridhuset0009.jpg picture by Caija

woho! Nästan trav! :)

ridhuset0013.jpg picture by Caija

Så, ljuskvalitén suger rätt rejält, däremot så var Harry väldigt konfunderad över den fule lille hästen i speglarna ^^ den var väldigt enveten med o härmas :)

Snuttan2
0

Vad duktig han är :)

Är inte lätt att vara i ridhus Oskyldig Min häst tränar på det med :P

lisette
0

mohaha

jag har väldigt sällan bh på mig… =) fast, det är ju lite skillnad i strlek.. =)

LinaN
0

#8, han bryr sig itne så mycket o matt vara i ridhuset, tror at thans rymningsförsök härstammar fårn at than itne ville vara ensam, för sålänge hanstod o glodde sig i spegeln så var det igna bekymmer ^^

#9 mjoh, mina tuttisar är ju litet större än dina, hade jag haft mina små rosenknoppar till tuttisar som ajg hade som 16 åring hade jag inte helelr behövt någon BH ^^

lisette
0

#10 rosenknoppar!

tessa
0

Vad skönt att du fått anläggningshyran fixad.. =) Själv går ju min ut vid årsskiftet, får se om jag förnyar den för våren, - beror på när paddocken kommer upp vid stallet.

Söta bilder, Harry verkar cool… Visst är det mysigt att vara ensam och kunna släppa sin pålle lös, det älskar mina! Yrla brukar tycka om att spana in sig själv i speglarna, sedan tvärvänder hon och sticker iväg i full fräs.. ;) 

Kan ju vara bra kanske att påpeka att man bör fråga andra ridekipage i ridhuset om man får tömköra/longera.. tror det står någon regel om det någonstans på hemsidan.

Vi kanske ses på tävlingen imorgon! Vår dressyrträning är inställd - igen - pga snövädret. Trist! =( Men då kanske jag pallrar mig ut till brätte istället och kikar en stund.

Maja
0

Jag är kär i Harry.. Generad

Johanna
0

åhh, vad han är söööt! :)

vad är det för stam på han??

LinaN
0

#12, jo jag brukar fråga om det skule vara ngn där, men igår var det tvär-tomt. :D vi kanske syns, jag kommer ev att cykla ut beroende på vädret…… annars kan ni ju hämta upp mig! Det hade verkligen uppskattats. Så kan vi passa på att fika samtidigt :)

#13, jag med :)

#14 Han är undan ardennern Janni Af Flöjgard (hon står hos Bebbe) och efter shiren King Harold (engelsk import)

tessa
0

#15: Jag orkade/hann inte åka ut, du vet - har ju inget körkort så det är buss som gäller och det är åt helt fel håll för mig, som har stallet på andra sidan stan ;D Var du där, var det något att se? har sett ett par filmer från tävlingen, och blir faktiskt lite tävlingssugen… Får se om gänget i stallet kan få tummen ur att tävla kring jul. Hör av mig till dig i veckan ang. fickan och det andra, som jag inte hade tid eller pengar till att ordna denna veckan..

LinaN
0

njah, jag var hemma o sov, har haft mardrömmar inatt så det var ingen höjdare elelr så……

åkte bara på stallmötet idag.

tessa
0

Ajdå, då förstår jag att du inte var sugen..

Stallmöte på en söndag alltså, sades det något intressant då?

LinaN
0

Inte direkt.

Några av tjejerna klagade över att de tyckte det hade tagit för lng tid att få dit nya grepar och grimskaft (greparna kom förra veckan och grimsakften idag) klagade är väl itne rätt ord, gnällde stämmer mer med verkligehetn. o det var romanoffs matte som klagade mest.

Hälften av alla i stallet vill inte längre att hästarna ska ha fri tillgång på hö ute för de börjar bli feta. O andra hälften vill inte bli av med den fria tillgången, så på onsdag ska fredrik lämna besked huruvida hästarna ska delas upp i två hagar :S De som då inte vill ha fri tillgång kommer få åka ut mitt på dagen o ge hästarna lunch-hö. jäkligt osmidigt, men troligtvis blir det för mycekt jobb så de komemr strunta i det….. men jag tänker iaf inte ha "lunchjour" till deras hästar….. det sa jag ifrån om direkt. Det blir merjobb för alla parter. Jag föreslog att de kunde dra ner på kraftfodret men det var tydligen inte intressant…. då kan man istället dra ner på höet de får över natten….. *sucka*

Utöver det så klagade jag på att jag vill ha bättre belysning vid insläppet på kvällarna. Lyset på gödselstacken är itne tillräckligt för att man ska kunna på ett säkert sätt ta in hästarna, Gunilla tyckte också att detta var ett bekymmer. Och jag som har midneråriga skötare måste tänka på deras säkerhet, ena tjejen klarar ju inte av att  ta in harry själv om kvällarna då hon inte vågar öppna grinden för hon ser itne vart alla hästar tar vägen.

utöver det så var det väl inget sådär direkt…. det gickganska så fredligt till enligt Romintas matte o mattens mamma, som ajg dessutom fick skjuts av hem. Tror jag hamnat på rätt hyfsad fot med dem.

Däremot gillar jag itne riktigt bemis matte och romis.

tessa
0

Suck, orka. Undra om det någonsin kommer att rätta till sig där ute… Hoppas iaf att det hela blir till det bättre, tycker du själv att det funkar bra med den fria tillgången? Det blir säkert som du säger, att de som gnäller inte kommer att orka lösa det, och då blir det inget.. Så har det varit tidigare iaf.

Visst är det lustigt att folk med sina "feta" hästar så ogärna vill minska på kraften, men gärna sänka högivan till absolut minimum… Förstår inte hur de tänker.

LinaN
0

mjoh, blir litet gråhårig på det faktiskt…… Bemis matte klagade ju so msagt o hon sa även att ridskolechefen var sur på henne för att bemi blivit förstörd…. :S

tessa
0

Jag tar och pm:ar dig ;D