Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketttävlingar
Läst 584 ggr
Yessica
0

KM-final idag =D

Hejsan!
Jag tävlade KM-final (90cm) idag på Håbo Rk. Tävlade på en lektionshäst som heter Munsboro Ritz (kallas Boris).
Det var bed. A1.a dvs först rider alla en grundomgång och efter att alla har hoppat är det omhoppning mellan 0-felarna.

Det blev en omhoppning med 5 ryttare av 8 st i storhästavdelningen. Jag och en till red Boris, så det blev lite stressigt då man skulle starta efter poängställningen (där den med bäst poäng från de tidigare tre omgångar startar sist).  Vi hade en emellan oss först i grunden, men hon rev och båda vi på Boris blev felfria =D Det gjorde ju att man fick lite bråttom att byta ryttare, men det blev såklart en liten paus så han skulle få återhämta sig.

Jag startade som nr 2 i omhoppningen, alltså hon på Boris var innan mig bara. Hon som red Boris först fick två nedslag… Då trodde jag att stackaren var för trött för att orka med ännu en gång till.. =/ Men han orkade! Han var sååååå duktig! Han rev bara ett med mig, men det var mitt fel, jag hann inte räta upp mig riktigt och hjälpa honom. Vi hade en snabb tid. Sen var det bara att sitta och hoppas att alla andra skulle riva (A), jaa man känner sig tasig =P Det var alltså tre kvar efter mig. Hon efter mig vägrade på ett och rev ett så då kunde jag sämst bli trea, sen var nästa och hon rev. Det gjorde att jag kunde komma som sämst tvåa då och var placerad =D Men sista ryttaren kunde ju bara flyta på och säkra nollan så vann hon.

Det gjorde hon och jag slutade på en andra plats i KM-finalen =D Jag är sååååå glad!  Har inte fått en enda placering på någon av de tre deltävlingarna, men alltid kommit till omhoppning =). Jag är så nöjd att det slutade så bra, såklart vill man ju vinna KM-titeln ;) men jag är så nöjd ändå! Jag kan inte vara annat..

Ha det bra allesammans!

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi