Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1320 ggr
LinneaG
0

Matcha?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon som gillar o matcha schabrak med lindor eller ens kläder med hästens utrustning eller nåt sånt?

Jag tycker att det är väldigt kul! Speciellt när man har tid och stå och fixa o dona med alla saker. Ibland blir det bra =).

En bild på mig o Kapzel, grönt schabrak och gröna lindor.

Linda
0

jag var mer sådann förut när jag hade en häst, men visst vill jag att vi ska vara extra fina vid träning/tävling.

LinneaG
0

Ja vill va fin hela tiden, men lyckas sällan, då jag har en lila jacka o turkosa ridbyxor..

Thea
0

Visst gillar jag och matcha, men oftast får det "vara". Jag försöker hålla mig till färgskalan iaf….

Ska vi bli filmade eller fotograferade piffar vi till oss lite extra, men inte alltid.  

//I

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

Linda
0

Jag är bara glad om jag är hel, ren med fina hästar;)

shirley
0

sånt lägger jag inte en tanke på…

CBA
0

Till vardags bryr jag mig inte, så länge sakerna är rena och hela.

Men nu när jag ska ut och tävla så är det noga med att det är färgkordinerat mellan både häst och ryttare.

Mvh CBA

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

nalleballe86
0

Jag är som en barnunge vad det gäller samma färg och att matcha. Tycker det är jätteroligt att klä mina hästar fina, fast vi bara är i skogen o rider och det bara är vi själva som ser hästarna. Knäppt!!

Sessan
0

Öhöm, för kunde jag ha gröna ridbyxor,gul väst, bruna chaps och lila vojlock allt i en salig blandning.

Nu har jag dock blivit sparsammare med färgerna och har mera enhälliga, mörka färger.

bubbelbubbel
0

men sessan, du måste ju ha synts lång väg, och det är ju bra :)

Tinka
0

förr skulle allt matcha (när jag var yngre) nu bryr jag mig inte mer än då när jag rider lektion försöker då att inte ha alltför banbrytande färgkombinationer. Nu prioriterar jag komfort och värme vilket resulterar oftast i att jag ser ut som en vandrande luffare besläktad med en micellinigubbe!

__iE
0

haha, ;D vilken syn Tinka ^^

lisette
0

när jag var liten red jag en shettis som hette brago och min vän sara red bonzo.

brago hade allt i blått, bonzo i rött.

jag är till vänster och sara till höger. kolla in bettskivorna!

(har tagit ett foto på den enda bilden jag har på hästarna)

reddie
0

Jag har bara svarta ridbyxor och mest gråa schabrak till hästen så även fast jag inte tänker på att matcha så är det svårt att misslyckas.

reddie
0

Jag vet, jag är dötråkig

gejsa
0

Jag har ofta mörkgrönt. Det tycker jag passar bra till en fux.

LinneaG
0

idag blev vi blåa, eller iaf. Kapzel

__iE
0

fint Linnéa =)

Sungria
0

#16 Vilket snyggt schabrak :)

LinneaG
0

#18 - det är sånt Linda fick av mig i julklapp, fast hon fick ett brunt..

Sungria
0

Ok, jag vet vilket du menar. Den där blå var en jättesnygg färg, hehe :)

LinneaG
0

Aa =) lite stort bara..

N-ORB-Y
0

Hej =)

Jag brukar linda min sköthäsT Norpan i Rött.. Med t rött schabrak.. Men det finns en hake.. alla säger att han ser ut som en "julstrumpa när jag har fixat honom så fin.. men på vintern så säger dom alldrig något sådant.. bara på sommararen/våren.. JAG bryr mig inte så mkt men det är inte så trevligt sätt..

Har någon samma problem?

Lovisa :)

Luthien89
0

Jag är nog lite övernoga med matchjning om man säger som så. Alla täcken måste ha matchande grimma (har nästan bara mörkblåa täcken) Har alltid matchande schabrak och lindor. Och vid transport måste transportskydden, grimma och täcke gå i smma fäger (blått) :P Och sen grimsakt till grimman måste också matcha..  Haha, lite patetiskt men så äre ;)

[slo]
0

Jag brukar ha väldigt lätt att matcha, bara slänga sig i närmsta lerpöl Skrattande Annars blir det oftast svart tröja, bruna byxor, blått schabrak, svart sadel… Fast jag måste köpa nytt träns, när jag tänker efter… Det matchar inte lerfärgen som det brukar vara på hästen Räcka ut tungan