HARDROCK HALLELULJA
sitter med värsta gåshuden, vilken låt. vilket uppträdande…
lätt att jag ska köpa skiva när jag får lön…
viftar även på denna tråd med finska flaggan hallelujah! Det här är stort!!!

måste säga att carola gjorde att jag fick tårar i ögonen. tycker hon har en jäkla utstrålning…
sen var greklands låt helt underbar… *skriva på inköpslistan*
hade pudlarna varit med så hade de lätt varit i toppstriden…. :D

Jaaa, pudlarna borde varit med :)
Grattis Finland :D
Pudlarna skulle lätt varit med. Fyfan va ägande dom är!
Men carola va faktist okej!
Lordi va skitgrymma!!
/Elin

Detta är historiskt!!!!!
Tänk att nästa eurovision håll här!
Synd att Carolas röst int höll helt ut. Hon var/är min stora favorit. Hon är helt otrolig!

Detta ska firas muuten!!

jag gillade nog henne bättre när hon gick en massa på scenen hemma i sverige… eller har jag fel? lite tråkig dans. men ack vilken människa…

Nu ska jag skriva lite annorlunda än er. 
Nu får jag väl världens utskällning av er. Men så här tycker jag iaf.
Låten passar inte ens in som schlagerlåt tycker jag. Carolas röst höll iaf i dag. Det var i går som hon var hes. På genrepetionen då t o m buade publiken henne. Carola var bäst. Synd bara att hon inte sjöng något så man hörde hennes röst mer.
Nej, nu bojkottar jag eurovision hädanefter.

Ja scenframträdande var bättre i Sverige när hon kunde gå omkring där lite mera. Gillade de blåa kläderna bättre också!
Men ja, det är nåt speciellt med henne! Jag ville så att hon skulle vinna… eller, ja, iaf bli andra
Hard rock HALLELUJAH! Helt rätt låt som vann! ^^
Gejsa du får inte skäll av mig i alla fall. Finnarnas bidrag var ju absolut ingen schlager! Men så annorlunda att den kunde antingen floppat rejält eller vunnit (resultatet blev det senaste) till minstora förtjusning dock!

#8 gejsa, jag håller med dig. det är inte schlager. MEN det är ju faktiskt inte schlager längre i melodifestivalen. har du inte märkt att de flesta låtar drar på helt olika håll? dom som var tvåa (?), en britney lookalike som gjorde femtioelva klädbyten, vad sjutton var det?
nej TACK för lordi, helt underbart att SÅ många människor röstade på dom, har lite svårt att förstå det faktiskt…

Har också svårt att förstå det. Det verkade som om det var uppgjort på något sätt.
Greklands bidrag var ju en kopia på Carola (fast hon var äldre). Så Grekland borde ju gilla Carola då men hon fick ändå inga höga poäng av dom. Konstigt!

#8 Ja den höll men mot slutet undvek hon de höga tonerna ifall den skulle brista vilket jag tyckte var synd för de tycker jag ger så mycket mer till hela sången.

hihi… varför är allting uppgjort? jag har svårt att förstå det. som när anna bok förlorade i let's dance… jisses vad dålig förlorare..

bild… tyckte trummisen hade överläcker mask… tror det är han till höger… såg ni kvinnan som spelade keyboard?

nej jag får väl ta ut alla hundar och sen plocka fram lite madrasser. kommer hit en massa folk snart. och jag måste sova..
hard rock…. *nynnar och headbangar*

#8# men hon sjöng som hon skulle i dag med dom höga tonerna.

#13 jag gillade greklands bidrag. otroligt vacker text…

#16 Hon såg creepy ut! Värst av dom alla ju, hon som spelade keyboard alltså då.
#18 Int riktigt mot slutet, Jag hörde direkt där hon sjöng annorlunda.

en äkta hallelujha moment…
förstår inte hur min svägerska kunde sova på soffan när jag spelade lordi för vad högtalarna tålde…

en äkta hallelujha moment…
förstår inte hur min svägerska kunde sova på soffan när jag spelade lordi för vad högtalarna tålde…

Men seriöst… vann de där monstren? Såg nåt program i fredags eller när det var o hörde den där låten. Jag har fortfarande mardrömmar av både låten och deras utstyrsel. Pallar inte se sånt.
Men jag är lika glad varje gång jag får skäll för att jag vägrar titta på allt som har med schlager att göra. Har inte ens hört Carolas låt… för henne tål jag inte. Tur att hon inte vann så grattis finland ändå!
jag har inte sett shlagerfestivalen på många många år pga musikstilen som spelas där.
men igår bläddrade jag förbi den kanalen emot slutet av omröstningen och fastnade.
jag tycker finlands bidrag var maxat!! och verkligen kul att dom vann, för det trodde jag aldrig.

Jag håller med Carola..Jag skulle tyckt att det var ok om inte Lordi var utklädda..nu kändes det mest som ett skämmt..faktist..

#0 Jag har precis laddat ner lordis skiva! helt okej faktiskt!
#17, ser ut som ni hade en ganska intressant schlagerkväll… Mohaha
Jag var ute och roade mig, nere på stranden, sprang runt och grejade… Så missade "tyvärr" hela programmet nästan, hihi 

Fick denna beskrivning av finnarna i mailen klistrar i här
En riktig finne
15°C - Det blir inte varmare än så här i Finland, så vi börjar
här; spanjorerna tar på sig mössor, vinterjackor och handskar.
Finländarna solar.
10°C - Fransmännen försöker förgäves starta upp centralvärmen i sina
hus. Finländarna planterar blommor i trädgården.
5°C - Italienska bilar vägrar att starta. Finländarna cruisar i cab.
0°C - Destillerad vatten fryser. Vattnet i Vanda ån blir lite tjockare.
-5°C - Folk i Kalifornien håller på att förfrysa. Finländarna grillar
den sista korven före vintern.
-10°C - Engelsmännen sätter på värmen i sina hus. Finländarna tar på sig
en långärmad tröja.
-20°C Australienarna flyr från Mallorca. Finländarna slutar fira
midsommar, hösten har kommit.
-30°C - Folk i Grekland dör av kyla och försvinner från jordens yta.
Finländarna börjar torka tvätt inomhus.
-40°C - Paris krakelerar sönder i kylan. Finländarna köar vid
korvkiosken.
-50°C - Isbjörnarna börjar evakuera nordpolen. Finska armen flyttar sin
vinteröverlevnadskurs till senare i väntan på riktig vinterväder.
-60°C - Korvatunturi förfryser. Finländarna hyr video och stannar inne.
-70°C Den falska jultomten flyttar söderut. Finländarna blir frustrerade
eftersom det inte går att lagra Kossu (Koskenkorva) utomhus. Finska
armen drar ut på vinteröverlevnadskurs.
-183°C - Mikroberna i maten överlever inte. De finska korna klagar över
att mjölkarnas händer känns kalla.
-273 - ALL atombaserad rörelse stannar. Finländarna börjar säga till
varandra "Perkele, vad kallt det känns ute idag".
-300°C - Helvetet fryser till is. Finländarna vinner Melodifestivalen.
mvh/bjorsa

vilken tur att alla tycker olika… :D
Ja, vad säger man….ESC-finalen gav mig rysningar (även om jag bara fick se reprisen…).
Lordi är inte schlager, varken i musik eller scenshow, men det visar att den europeiska publiken vill ha en förändring. Jag tror att det var MÅNGA sk "antiröster" i deras poängpott. Lordi kunde ha floppat eller flippat. Nu flippade dom, och det med besked! Det är en BRA låt och de har en otrolig image. *go Finland*
Mina personliga favoriter kom inte ens till finalen, tyvärr. Men av bidragen som tävlade klappade nog mitt hjärta hårdast för Rumänien och Bosnien. Underbara låtar!
Tyvärr var Carolas framträdande för "blekt" och det märktes att hon inte klarade av (eller inte vågade) ta ut vissa toner tillräckligt för att ge låten den "power" hon kan ge den live. Hon ÄR ett fullblodsproffs som vet hur man ger en låt karraktär på scen. En femte plats är fullt godkänt!
Och det heter melodifestivalen i sverige och eurovision song contest i europa….!
//I
Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

#28 Jag har läst den på en annan sida, skitrolig!
Speciellt denna: "-5°C - Folk i Kalifornien håller på att förfrysa. Finnarna håller årets sista grillparty före vintern."
Och denna: "-40°C - Paris krakelerar sönder i kylan. Finnarna köar vid
korvkiosken."

HYVÄ SUOMI! Fan vad stolt jag blev när jag såg Lordi dominera hela tävlingen.
Till er som inte tycker att Lordi är schlager.. Vad tycker ni är äkta schlager då? Alla nästintill nakna, juckande, tuttvisande, porrskådisliknande visar-jag-trosorna-så-får-jag-mer-poäng-"artister" utan vare sig sångröst eller ens en bra låt?
Som min pappa alltid sa när jag var yngre: - Ju sämre sångare desto mindre kläder.
95% av alla som var med i lördags hade knappt en klädtrasa på sig.

hehe det visar på deras sångkapacitet… och det stämmer nog fan när man tänker efter lite…
Då borde ju dom som kör med heldräkter och masker sjunga som gudar
Visserligen håller jag inte med om det, vill man se på porr finns det bättre och vill man höra riktigt bra musik finns det också bättre… Schlagern är bara en kass blandning 
Mycket duktiga, att de inte fick värmeslag. Tycker de var bra men det tillhör inte min musiksmak. Tillhör nog fel generation!
Nu har jag inte läst alla inlägg men ni pratar om begreppet schlager, det finns vad jag vet bara i Sverige! (alltså begreppet schlager) så det finns ingen "regel" på hur det för andra länder har i alla tider haft olika sorters musik även om hårdrock varit lite ovanligt
Jag säger bara Grattis till Finland vars bästa placering i ESC tidigare varit 6:a 1976 eller något sånt:)

#36 1973 till och med ;o)
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
de kanske vann till viss del pga ovannämnda! faan man skäms ju när tjejerna sprätter runt och nära på visar mu..n… jag blir så sne!!! stackars småtjejer som ska försöka se ut som dem…
Lordi är duktiga rockare! med eller utan utstyrsel!
Rumänien var min favorit som jag röstade på!

#23 - ja som somna till den :P

Nu efter då jag lyssnat på alla låtarna så måste jag säga att rysslands låt är helt underbar. Kommer ni i håg. En ung kille i vitt linne och i slutet av låten kom det upp en tjej ur ett piano. Helt underbar!
Äntligen kom Finland in på kartan lite ! ^^
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se
Tycker inte Lordi var så överdrivet bra. Visst, jättekul att några hårdrockare fick ta förstaplatsen. :) Själva musiken i låten var ritkigt bra, men gillade inte sången, varken text- eller ljudmässigt. Sen så hade det kunnat bli lite mer show.. Om sångaren hade skrotat platåskorna och rört sig lite på scen. En sångare i ett hårdrocksband ska inte stå still på scen, då är det ju nåt som är fel! :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

*fnittrar* det var kanske därför han stod still? har du själv provat att hoppa och studsa i ett par skor med den där sulan? jag har… det går jättebra tills man trampar snett. är man 15 cm upp i luften får man ganska ont i vristerna.. :D
#42 så sant! Hoppas någon här har hört talat om Tobias Sammet (sångare i Edguy) vassare kille live på scen får man nog inte tag i, jisses vilka shower han drar av!

Berätta för mig den gången som hon INTE varit hes? first time?
Har hon sjungt sönder rösten? Är hon allergisk mot mickrofoner?
Allvarligt, när aftonbladet skrev att svergies seger i ESC var hotat, då tänkte jag: "Det har den vart sedan vi skickade ca(n v)rola"
Jag vet inte om man gör det här, men på andra sidor har det vart stora disskutioner om att några "äckelmonster" inte ska kunna vinna en sådan tävling.
1. Det är en melodifestival. Med andra ord är det för hoppningsvis låten som avgör vilka vi röstar på.
2. Jag tycker själv att det är mycket värre att se tex. Tyskland eller kroatien där folk verkar ha klätt ut sig till barbie och ken, och på det vara lite överkåta.
(Jag trodde föressten att det bara har varit den svenska tävlingen som varit med endast shlager musik… jag menar, nu i nutiden så heter ju det melodifestiveln och i europa så har det väl altid heter Eurovision song contest?)
Iskall ängel ^
^ som antagligen skrivit något politiskt okorrekt eller moraliskt för den delan, men va faaaaaaan orka klockan 6:45 på morron!
#43 Jo, det var därför jag tyckte han skulle skrota skorna, så han kunde röra sig. ;)
#44 Jodå, hört talas om honom har jag allt, men inte sett honom live. Det är aldrig någon som vill/har råd att följa med mig på konserter, så jag tar mig till väldigt få av dem jag vill på… Vilket nog egentligen är bra då jag inte är gjord av pengar heller..:P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#46, Ja men vissa konserter är helt klart värt pengarna! Men trista kompisar du har, kom till Göteborg nästa gång det är något vettigt band, så löser vi det 
#47 Ah, låter bra. Tack! ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport