Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 1774 ggr
LinaN
0

hmmm vågar man?

Springa ner de tre trappor till brevlådorna i trapphuset enbart iförd morgonrock och hämta posten?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

pippa__
0

Klartr man vågar!!!!!! :DD

electra
0

Det är klart man vågar! När min hund får "kissa morgonen" har  jag ofta inte mer än så på mig och jag bor i lägenhet…  Glad

LinaN
0

*fniss*

mjoh, varför skulle man inte våga egentligen? det är väl so mså att man vill göra ngt litet lagom roligt/galet/ovanligt, har aldrig sett grannarna i morgonrock så nångång ska väl vara den första! :D

electra
0

Precis och för grannsämjans skull ska man roa sina grannar med jämna mellanrum…

LinaN
0

#4 typ, grannarna tvärs över mot balkongen sett har väl sett mig naken både en å flera gånger ^^

Anser litet att bor jag på andra våningen, så om de glor får de skylla sig själva ^^

Däremot var det ignen post i vår brevlåda ännu…. undrar vad brevbäraren sysslar emd, posten brukar vara framme redan vid 11! *mutter mutter*

lisette
0

sovmorgon kanske?

LinaN
0

tvivlar… :S 

jag fick ju ingen post igår så då MÅSTE jag ha post idag!

När man är sjuksskriven är det posten o glamour man har att se fram emot om dagarna… :S

electra
0

#7 Det där känner jag igen så väl! Å ändå vet jag inte varför man väntar, mest räkningar och reklam i min post och vad som händer i glamour har man väl nästan räknat ut innan… ;)

LinaN
0

#8 posten är rätt rolig ibland eftersom ajg köper grejor via tradera :P så där finns en del spännande ibland, idag fick jag en my little pony med posten, sambon fick sin lönespec o sen var de tlitet reklam o bläddra i.

Snuttan2
0

Jag skulle inte ha några problem att gå ut i nattlinne/pajmas/morgonrock för att hämta post…

Men jag är oftast ungefär lika uppklädd som pjamas när jag sedan går ut för dagen med :P

Johanna
0

självklart….

jag har sprungit ner i bh, shorts o ett par röda fluffiga tofflor.. :)

gejsa
0

Haha annars kan det bli som på grannsämjan förra veckan. Dom anmälde henne som gick i morgonrock och tvättade fönstrena naken tex.

pippa__
0

#12 hihihi vilka knäppisar

gejsa
0

Ja att hon var en motvallskärring märktes i programmet. Men hon påstod också att hon var sjuk och inte kunde ha så mycket kläder för hon blev för varm. Hmmm Kan ju vara sant. Men man behöver ju inte stå naken nästan och städa hemma. Eller?

pippa__
0

Jag höll faktiskt me nakna tanten..det finns så mkt sjukdomar nuförtiden så det kan ju mkt möjligt ha varit så att hon inte kunde ha kläder..Kläder kunde hon väl ha men inte åtsittande?

Man måste inte glo under morgonrocken på folk tvunget ju…:D

gejsa
0

Nej, men man kan ju iaf ha kläder ihopknäppta när man tvättar fönstrena. Den korta tiden. haha

pippa__
0

Jo klart man kan..men allvar har det aldrig hänt dej att rocken har glidit isär bara så en stund…=) Som sagt man behöver ju inte stå me kikare och hela alltet som galningen gjorde till granne *fniss*

LinaN
0

Det är som jag säger, om man tittar får man skylla sig själv!

pippa__
0

Absolut!!! :D

gejsa
0

Ja, så sa dom i programmet med. dom behövde ju inte vända blicken dit.

pippa__
0

Asså VET dom att hon går naken så glo inte då…det är nog att dom MÅSTE titta känner dom…det är precis som att säg "titta INTE iskåpet där borta" MÅSTE man inte titta då??? hahaha

gejsa
0

Haha precis! Klart man tittar då, nyfiken som jag är.

LinaN
0

De är säkert avundsjuka över at thon vågar gå så lättklädd……

o de som klagar vart ju väldans pompösa också…

pippa__
0

Men då får man skylla sej själv och kan inte gnälla som gamla damen gjorde..=) Ingen riktade hennes ögon mot nakna kvinnan.det var hennes eget val *ler* hahha

Lindbygarden
0

mmm…var går gränsen då?

om det var en naken karl som står med dingelidongen i fönsterrutan och era barn är utanför och leker… är det lika trevligt?

det är skillnad på att gå runt naken bara så där men damen stod ju med brösten precis i rutan och skurade fönster…snacka om att förlora aptiten och man skulle råka se det…

Jag har inga probelm med nakenhet men jag tycker att man kan visa lite hänsyn…

pippa__
0

Men tycker inte nakenhet borde vara så tabu ..mina barn kommer få lära sej isf att det inte är nått konstigt med nakenhet….

gejsa
0

#25# Håller med dig. Jag tyckte att hon gjorde det mer för att provocera ju. För när Aschberg var där så hade hon ju kläder på sig iaf.

Lindbygarden
0

#26 har du barn nu?

pippa__
0

#28 Inga barn nepp…

Lindbygarden
0

man kan ju prova att öppna fönstret om man är varm.. kanske?*blinkblink*

pippa__
0

Fast har man det som sjukdom så har man..=) Man kan ju inte tvinga en människa me fibro att jobba som snickare ;)

Lindbygarden
0

anledningne till att jag frågade om du hade barn nu är att man många gånger reagerar annorlunda så snart man fått barn..

Att nakenhet inte är tabu är inte samma sak som att man ska exponera sig hur som helst…

Det finns faktiskt snuskpellar där ute.. gott om dem.. Så bla låter jag inte mina barn springa runt nakna på badstranden då jag vet att bla pedofiler florerar på badplatser..

Sen när barn kommer upp i en viss ålder så generas de av nakenhet, det är helt naturligt.. Att då granntanten eller gubben står och viftar med behagen skulle göra mig skitförbannad rent ut sagt…

Då kan man ju lika gärna gå och handla naken eller sitta ute på bänken och visa upp sig…

Ja, vart går gränsen? Får man stå i fönstret helnäck och visa hela härligheten men inte gå ut?

Jag är inte grinig eller på hugget bara kul att få diskutera liteSkrattande

gejsa
0

Att lära sina barn att nakenhet inte är tabu är nog som dom flesta lär ut nu för tiden. Det var förr som man inte skulle visa sig naken för sina barn. Som tex när min mamma var liten.

Men det är skillnad att visa sig för sina barn och tvärtom mot att visa sig i fönstret naken för grannarna. Det finns ju särskilda nakenbad tex.

gejsa
0

Ja, vi är helt på samma linje Mrs-Dibs.

pippa__
0

hahaha jo det är möjligt man ändrar sej sen när barnen kommer…Men när man står inne i sitt eget hem tycker jag man kan få lov att se ut hur man vill…

Det är klart man hejar till när man ser nakenhet "öppet" för det är så pass ovanligt…

Sen är det ju inte säkert att barnen generas av nakenhet OM man lär dem att det inte är något pinsamt..=)

LinaN
0

hihi, nu dansar j uiten jag omkring helnäck i fönstret, men om jag håller på att klä mig och så så bryr jag mig itne ngt nämnvärt om grannarna ser, men börjar de därmeot sitta med kikare så blir jag litet misstänksam o komemr nog börja dra ner rullgardinerna för icke tänker ajg gå med kläder på alltid inte ^^ det är skönt o vädra hamstern o tuttisarna.

gejsa
0

#35# Fast gubbar som står och visar upp snoppen för barn åker ju dit. Varför ska det vara skillnad om det är en gammal kärring som visar brösten för barnen eg?

pippa__
0

HAHAHAHAHA!!!!! hamstern….

Lindbygarden
0

#37 heeelt rätt *asg*

Då kan vi ju spinna of lite mer när vi ändå är på det..

Man får göra som man vill i sitt eget hem.. *jag förstår och visst ska man kunna göra det men… det finns alltid ett men*

Får man ha sex på köksbordet också då, så att alla kan se? Samt har det ngn betydelse om man bor längst ner eller ett par våningar upp?

#36 hi ihihhiii

jo men att röra sig näck när man byter om eller går från badrummet är ju helt normalt! Det är bara att hoppas på en schyst tvättbräda och bringaOskyldig… Det är inget onormalt i det..

Men om du hade skrivit att jag brukar stå precis i fönstret för my nipples and hamster needs som freeeeesh air… Ja då hade jag börjat undra om alla getter var hemma helt klart..

Lindbygarden
0

#35 nä det kanske är sant… men nu lever vi ju inte heller i ett samhälle bestående av… vad heter de nu igen? …nakenfisarna??

NUDISTER var det ju jag var ute efter…

Sen så upptäcker man vid en viss ålder detta med att vara av olika kön… spännande men uhhh om ngn skulle se mig!!!

Jag är nog rätt normal.. har inte lagt ngn vikt vid detta med nakenhet utan jag tassar ut från duschen som jag är och storgrabben har nog sett mig näck flera gånger framförallt när han var liten MEN nu är han i 11 års åldern och tycker att det är ytterst pinsamt och då tar jag givetvis och virar in mig i en handduk av RESPEKT för jag vill inte genera honom i onödan.. Tror att han kommer bli en fullt normal kille som vuxen ändå:O)

pippa__
0

Asså såna här frågor kommer vi aldrig vara överens om =) JAG personligen tycker inte det är nått fel me att ha sex på köksbordet om det nu är det bästa stället =) (om man är hemma vill säga) Är man hos nån annan kan man ju fråga först ;)

Vad det gäller barnen så anpassar dom sej ju..de blir som föräldrarna iaf till en början sen bildar de sej en egen uppfattning om saken och tycker till själva…

Lindbygarden
0

#41 hahahaha!!! "öhhh är det ok om vi tar en snabbis på ert köksbord?"

Det är väl inget fel i sg att göra det på köksbordet MEN man kanske kan ta lite hänsyn till de stackarna som får hjärtsnörp när de går förbi?Cool

pippa__
0

#42 hahha jo men håller alla sina ögon i styr så mår ingen dåligt!! hihihihi

LinaN
0

Vårt köksbord hade aldrig hållt för sådana aktiviteter. Men sex i vardagsrummet med lampan tänd och rullgardinerna uppe har vi ju haft….. ingen som klagat änsålänge. ;)

Men sen berord et ju på väldigt mycket. om man bor på bottenvåningen så skyler jag mig mer, men bor jag på andra o uppåt så brukar jag itne bry mig, det krävs emr engagemang för o kunna flukta så högt upp.

Ibland nattetid på sommaren går jag ut på balkongen sprtt språngande o vädrar alla härligheter, men då är det oftast mörkt o ingen är vaken. Göra samma sak dagtid, njaeh…..

Men en naken karl, det beror ju på vad han gör….. är han spritt näck på en strand är det sin sak, en karl med råstånd hade väl jag gått omvägar runt på stranden. Men en naken karl so mvattnat blommor i sitt fösnter elelr p åbalkongen kan man väl ha överssende med (ha nkanske är hemmanudist?), det är ju en helt annan sak om ha nstår o onanera öppet i fönstret för att få uppmärksamhet (exhibitionistiskt beteende) 

Men att ta snabbisar ehmma hos andra tycker ajg är litet väl häftigt, det är sin sak om ma nsover över hos ngn o har ett eget rum, men att gå in o slänga upp tantan på bordet i köket är väl litet o ta i :)

bubbelbubbel
0

hahah vilken diskussion ! detta är ju en spännande grejj att snubbla över när man precis har vaknat…..:P

pippa__
0

hahahhaha det är väl ett trevligt sätt att vakna! :D

-malls-
0

Ja de vågar man :) de e ju mrogon så de är nog inte så måna som hinner se :) sen vaknar man ju till om man får röra sig lite :)

lisette
0

#14 klart man gör. det kan jag mkt väl göra!

bubbelbubbel
0

jag körde förbi en gubbe ett par hus bort, en morgon, mindre trevlig syn då han hade morronrock ala hugh hefner….huuuvva.

gejsa
0

#48# Går du och städar naken menar du?

lisette
0

#50 jajjemen. :D beror iofs på om det är tillräckligt varmt i huset.

gejsa
0

*fniss*

Klasson
0

vad de gällde hon i grannfejden, så hadde hon ju papper på sjukdommen.. Men men..

Jag bryr mig inte om någon vill gå naken.. Då fåår dom väll göra de då!

Va ju som i sthlm. så va de en kille som gick ut på sin balkong i handuk runt om "Härligheten" Han blev anmäld av grannen för nekrofil…

LinaN
0

#53 för nekrofili? för han hade en handduk om snoppen?

Vart fanns liken då?

nekrofili= man blir sexuellt upphetsad av döda och komposterande människor…. eller djur….. tror då att det heter zoofilisk nekrofili….

gejsa
0

#54# Snoppen var nog död. :)

pippa__
0

#55 hahahha fyyy gejsa

Molla
0

Haha vilken rolig diskussion! Själv är jag uppvuxen på landet utan grannar. Så nu när jag bor i stan och kliver ur duschen och knallar till sovrummet och ska klä mig, kommer min sambo springande med handuk i högsta hugg… inte tänker väl jag på att linda in mig. Man torkar bättre om man lufttorkar kroppen!!Skrattande

Lizzan
0

Haha, såklart :)

Linjerat
0

Klart du kan! Jag åkte till affären i nattlinne…

davidia
0

va?? i nattlinne hahahahaah

lisette
0

#54 nekrofili är väl när man har sex med döda?

Snuttan2
0

Lisette, räcker med att man är sexuellt attaherad, man behöver inte ha sex med de döda för att vara nekrofil och det är alla döda människo-kroppar, tror även bara delar går in under nekrofili. Döda djur finns det ett annat namn för, och på engelska finns det iallafall eget namn för de som gillar döda växter även, vet inte om det finns på svenska.

Jag har en kompis som i stort är expert på olika udda sexuella böjelser Oskyldig

LinaN
0

#61 o 62

Nekrofili är ett samlingsnamn för allt som har med det att göra, från själva tanken/fatnasin om döda människor, till själva akten.

Zoofili (sexuell upphetsning av djur) är ju allt från fantasin till själva akten, däribland att onanera samtidigt som man tittar på bilder av ett specifikt djur i en sexuell eller totalt ickesexuell kontext (Tex en häst som blir riden av en tjej) till att utföra handlignen tidelag.

Och sen finns det ju oerhörda stora variationer av dessa olika böjelser, zoofili kan vara uppblandat med upphetsning av avföring (minns inte vad den -filin heter) och kna okcså då varieras in i det oändliga, att den som har den här böejlsen blir upphetsad av at tmocka hästskit till att ligga och rulla runt i det och kanske även äta av det…..

Det finns så otroligt många variationer….. kan ju okcså vara som så att en pedofil tänder på unga småflickor som rider, då blir hästen en sido-effekt som upphetsar personen osv osv……

Det är fantastisskt hur mågna udda böjelser det faktiskt finns….. jag kan inte låta bli att förundras av människans psyke i den här frågan, oavsett om det gäller att spraya ner sin partner med ost på sprayburk elelr om det är att ha sexleksaker som är strömförande….. jag kan itne låta bli att förundras över denna saliga blandning som finns…. det är rätt häftigt (sålänge ingen tar skada av det…..)

Snuttan2
0

Vad som fascinerar mig är inte att människor faktiskt gör störda saker, utan att det finns namn för i stort sett varenda skiten grej värkar det som :S

Min kompis (som pratar på tok för mkt om det här ämnet, haha) har sagt att det finns särskilt namn för de som tänder på döda fötter. Alltså inte när fötterna sitter kvar i kroppen längre. Utan det är specifikt just döda fötter, som ej är attached längre, rofl. Hur ofta tror ni man får chans att annvända det ordet? :S Måste ringa henne nu bara därför å höra vad det var det hette… :P

LinaN
0

#64 *ASG* tack o lov för latin! :)

lisette
0

#64 o det är ofta huuuuuuuuuuuur långa ord som helst för en liten futtig sak

#63 för långt så här sent på kvällen