HĂ€star & ridsport iFokus

HĂ€star & ridsport

Etikett: ridning
LĂ€st 619 ggr
shia
1

Chockad över ridpasset😂

Okej
 Jag vet inte riktigt vad som hĂ€nder nu nĂ€r jag rider min passhĂ€st. Tidigare nĂ€r han var pigg(okej han Ă€r alltid pigg Ă„ blir aldrig trött) men dĂ„ iaf sĂ„ ruska han pĂ„ huvudet, vart stark osv. Vilket sakta han slutade med och gĂ„r mer och mer i form och Ă€r mer p mer lösgjord Ă€ven nĂ€r han har ngn piggare dag. Vissa stunder har han varit otroligt fin Ă„ man sitt och kĂ€nns som man rider typ grand prix, nejmen XD otroligt fin Ă„ stĂ„tligt och man kan bara njuta. Iaf sĂ„ kĂ€nns det s om m han slappnat av Ă€nnu ett steg och blivit mer lösgjord nu de senaste gĂ„ngerna. Iaf idag nĂ€r jag red. Han var vĂ€ldigt laddad. Red mkt lösgjörande samt en övning jag hittade m mkt skĂ€nkelvikningar osv, gjorde det samt övergĂ„ngar i skritt Ă„ trav och han var ju fortfarande pigg och framĂ„t, men var som han var jĂ€ttemjuk Ă„ fin i handen(Ă„ jag försökte bĂ€ttra min sits sĂ„som min ridlĂ€rare sagt) och sen poff vart det som man typ kunde kĂ€nna en vĂ€ldans energi frĂ„n bakbenen typ och typ igenom kroppen och genom halsen och in i handen. Och han fick typ rytm och kĂ€ndes typ 5 meter högre Ă„ stĂ„tliga och mjuk. Och lyssnade pĂ„ minsta lilla,alltsĂ„ pĂ„ riktigt minsta lilla. StĂ€llning böjning framĂ„t avsaktning allt. SkĂ€nkelvikning allt satt Ă€ven i traven Ă„ vĂ€nde direkt Ă„ allt sĂ„nt. Han har lĂ€rt sig galoppfattning nu och i höger varv Ă€ven att inte rusa ivĂ€g utan galoppera lugnt Ă„ fortfarande vara mjuk. Iaf jag behövde inte ens lĂ€gga till skĂ€nkeln i galopp fattningen utan typ bara jag hedde fram höger höft sĂ„ fattade han direkt Ă„ kunde minska volten i galopp Ă„ öka minska galoppen. Han var jĂ€ttefin i fredags men sĂ„ Ă€nnu finare ÄÄ det idag?! FörstĂ„r som inte vad som hĂ€nt helt plötsligt. Är det typ magiskt i snön eller?? 😂 Nejmen jag Ă€r typ i chock sĂ„ fantastisk han kĂ€ndes
 Aldrig ridit ngn som vart sĂ„pass fin och ja
 2 Ă„r sen hade han huvudet vid mĂ„nen Ă„ bakbenen i Australien..

Stallmima
0

Grattis!  Övning ger fĂ€rdighet sĂ„ nu har nog poletten trillat ner   đŸ‘

MonicaLagerquist
0

Visst Àr det en hÀrlig kÀnsla.

Stolt Àgare till tre La permer