Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 477 ggr
[Lill-Jonna]
0

Detta har gårr för långt :@

På den j*vla ridskolan betalade man innan 250 kr i MÅNADEN för att rida ne gång i veckan, och ibland kunde man inte rida tack vare ridläraren, NU måste man STÄDA några gånger i månaden där OCKSÅ för att rida en gång i veckan, det har gått för långt, Jag rider bara det för hästarna, men jag har slutat med både jonna och lara så ingen anledning att stanna heller. Jag ska se till att den ridskolan anmäls, dom tar inte hand om hästarna heller, ridläraren tänker BARA på pengar och inte på hästarna, ibland får dom duktigaste ELEVERNA hålla lektioner, ridläraren är inte ens utbildad, man lär sig INGET där. Detta har spårat ur, hoppas polisen tar tag i det så att hästarna får ett bättre hem Skrikandes Jag gör detta för HÄSTARNAS och våran skull, jag skiter i ridläraren pch vad andra kommer säga till och om mig, jag bryr mig om djuren. Dom har INGEN koll, på varken hästar, hundar, kaniner.

bubbelbubbel
0

hur mår hästarna då ?
jag tycker inte 250 kr i månaden är mycket pengar, och jag antar att det är dina föräldrar som betalar ändå ?
däremot är det ju fult att ni inte får rida varje gång som lovat.
men att hjälpa till lite extra är något som många borde lära sig att göra, det är ju samma sak hemma !

paronskrutten
0

Nej, 250 kr/mån är riktigt billigt..men om ni inte lär er nåt så..

Helena

[Lill-Jonna]
0

Ja, men hästarna har ibland INGET vatten, dom har ingen koll på hästarnas hovvård eller hästarnas hälsa, hästarna går ibland först skötare, sen privatlektion, och sen 5 ridlektioner efter, hästarnas utrustning tar ingen hand om, vissa bett är vassa, ibland använder dom smutsiga och våta shabrak/vojlockar, i vissa ögon rinner det alltid ur utan att dom bryr sig och sånt alltså ingen bra plats till stackars hästar, en av hästarna har ett JÄTTEskarpt bett och NYBÖRJARE får använda det och dom kan ju inte hantera tyglar riktigt ju så dom drar bara i munnen typ

[Lill-Jonna]
0

250 kr är ju inte hela världen men efetrsom man inte får rida ibland av olika anledningar så är det dyrt

paronskrutten
0

Ge dom en varning att du kommer polisanmäla stallet då. Ge dom en chans att bättra sig först. Händer inget kan du göra en anmälan.

Helena

[Lill-Jonna]
0

ja

paronskrutten
0

Hur länge har det pågått då?

Helena

bubbelbubbel
0

jag tycker du ska berätta för dina föräldrar som sen får ta upp det med ridskolan..

[Lill-Jonna]
0

#7 sen jag började rida där

#8 Min mamma tycker inte om det men min pappa tycker hästarna har det bra :@

bubbelbubbel
0

men då har du ju iaf din mamma på din sida.

Lizzan
0

Inte bra..