Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 445 ggr
Believer
0

Akut hjälp! Pris??

Är så glad. Har ev. hittat nya hem till mina älsklingar. På samma ställe!! Två kompisar som ska "dela" på hästarna. Kan det bli bättre? Då slipper dom skiljas ifrån varann.

Men nu till frågan. Vi har diskuterat lite ang något sorts "paket-pris". eg. var det meningen att dom bara skulle köpa Lucky. Men sen blev dom även intresserade av Kiara. Vad tycker ni är ett rimligt pris för båda två? Har ju satt 48.000 på Lucky och 24.000 på Kiara.

Tacksam för hjälp! =)

__iE
0

Ingen aning, men vad kul att de ska komma till samma stall :) Måste kännas skönt ?! :)

Believer
0

Jaa, det är nästan för bra för att vara sant =) hoppas hoppas det blir så. Har iaf gått med på 2 månaders prövotid, för att se så det verkligen funkar.

-Japp-
0

50.000 för båda kanske? risken är ju att dem backar om du sätter ett förhögt "paketpris" och i såfall bara tar en.

LinaN
0

65 000 som absolut minsta pris tycker jag….. för bägge dvs

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

[Jennniie]
0

Jag håller med LinaN inte under 65000.. Annars får de ju båda för ungefär samma pris som lucky kostar själv, om man tar runt 50 000 alltså.. :)

Believer
0

jo 50.000 tycker jag e lite lite. funderade på 60.000. men vi får se. skulle ju helst vilja ha det jag satte ut dem för, men vill ju i första hand att dom får det bra och kommer till ett kärleksfullt hem. Och det här låter verkligen som ett sånt hem, plus att bägga får komma till samma ställe.

Lorita
0

Dra av 10% tycker jag = 64 000 till 65 000 tycker jag låter rimligt.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

gejsa
0

Vad kul för dig. Blir det närma då? så du kan hälsa på någon gång?

thilda-
0

65.000kr tycker jag låter bra .. 70.000kr är max

gejsa
0

Var har du annonserat föresten? Får mest svar från tonårsflickor som bara vill låna hästen. Inte köpa.

Believer
0

65.000 låter rimligt ja. tycker jag med.

gejsa - närma blir det definitivt inte. dom bor i Haparanda! haha.. drygt 100 mil =/ men tjejerna verkar urgulliga verkligen. tror dom skulle få det bra där.

åh såna mejl har jag oxå fått. MASSOR! haha. Men dom här tjejerna fick jag tag i genom att svara på deras annons "häst köpes". Har du tittat runt på såna annonser oxå?

gejsa
0

Oj, så långt bort. Nej, får jag sådana mejl så svarar jag direkt att det är för långt.

Då har du inte träffat dom iaf?

Ja, jag har tittat lite på köpesannonser med. Men dom vill ju mest ha häst till att hoppa med. Sorro är väl med åt dressyrhållet tror jag.

Believer
0

jo tycker eg. oxå att det är för långt bort. man allt verkar så bra. stallet, människorna osv.

men gud vad mkt oseriöst folk som hör av sig. hade ute en förra veckan som provred Lucky. hon visste mkt väl vad han kunde och inte, hade berättat allt i telefon samt skrivit i annonsen. berättade även att han stått under sommaren, och nyss blivit igångsatt och därför kan vara lite ringrostig.
det första människan säger när hon hoppat upp är "han flyttar inte för sidförande!". öh, det märkte hon efter en halv minut? trots att jag sagt att han kan vara lite ringrostig m. hjälper m.m. eftersom han stått. så bestämde vi att hon skulle komma tillbaka denna vecka och rida igen, när jag ridit honom lite mer. så ringer hon i måndags och säger "jag kommer inte, jag vill ha en häst som går att rida, som kan mer". hahahaha. vad jag höll mig för skratt i telefon =) som går att rida? =P jag hade ju berättat precis vad han kunde som sagt, men hon lyssnade väl inte =)

gejsa
0

Ja, visst är det konstigt folk som ringer. Jag skriver ju i min annons att dom måste ha unghästvana. Då skrev en att hon vill ha en lugn trygg häst. Va fasiken, lugn är väl det sista han är nu iaf. Vi har ju knappt hunnit rida honom. Därför som vi ska sälja nu. Vi hinner inte med att rida 4hästar.

lisette
0

60 var det första jag tänkte på

Elinaa
0

60 skulle jag nog tagit. Fast det beror på om det följer med nån utrustning och hur mycket den är värd!

Fija
0

60 låter ju kanon! Då blir det ju lika "rabatt" på båda. 8 tusen på Lucky och 4 tusen på kiara. (ca 16,6% rabatt på priset på båda)……

Believer
0

jo, jag fundera som sagt på 60 jag med.

viss utrustning kommer ju följa med. luckys sadel (som e värd typ 8.ooo, träns till båda, borstar, grimmor och några täcken.

fridak
0

mellan 60 och 65

Klasson
0

Sejer som alla andra 65t

reddie
0

Min första tanke var 65.000