Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 526 ggr
Uno4ever
0

SNABBT SVAR!

hejhej !
Jag sitter med mitt NO - prov till imorrn !
Men jag vet inte vad är säkring är… kan jag få hjälp ?

•  Hur fungerar en säkring?

• vad är statisk elektricitet?

• TACK !

Uno4ever
0

Snälla hjälp !

__iE
0

är inte statisk elektricitet sån elektricitet man får när håret är statiskt ? *risk för att göra bort sig för tid o evigt* xD

Uno4ever
0

2# joo.. fick veta de nyss de är samma sak som om man gnider kattskinn med en glasstav så blir kattskinnet statiskt… det stog på pappret xD

Believer
0

säkringar finns i bilar hehe

Uno4ever
0

#4 haha.. jaa.. de gav mig mkt förklaring ! :)

Believer
0

#5. visst gjorde det ;)

Uno4ever
0

Nån annan som vet hur en säkring fungerar ?

Eve
0

om du tittat i en glödlampa så sitter där en ståltråd. när den går av så slutar lampan att lysa. ståltråden går av när glödlampan överhettes, detta är en sälring. en säkring är när det finns som en spärr som förstör objektet om det blir för varmt, för att undvika brand. du har säökert ett proppskåp hemma, dom fungerar lika dant

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Uno4ever
0

#8 TAACK Evelina ! Då vet jag.. så på provet kan jag skriva
Det är en tråd i glödlampan som brinner och när den blir för varm går den av istället för nån annan stans, det kallas för säkring

nått liknande ? :)

bubbelbubbel
0

borde inte dessa saker stå i din NO bok ? :D

Tisdus
0

#9 Japp, det är helt riktigt :D

Uno4ever
0

#10 Joo… men jag trodde att jag stoppat ner allt i väskan, och när jag kom hem så hade jag stoppat ner precis allt utan min bok, så jag fick sitta här och slå upp :) Smartis

bubbelbubbel
0

åååh jobbigt när man glömmer böcker i skolan.
det gjorde jag jämt :P

Uno4ever
0

#13, men då är du inte ensam…
jag är alltid så noga med att göra läxorna , men glömmer alltid nånting i skolan ! xD

__iE
0

så jag hade rätt då ? jag slipper skämmas över mitt svar ? ^^

vad jag kan, även att jag inte läst det på 2 år ^^ fast läste nog om det i 7:an så blir ju lite längre tid då ^^

Uno4ever
0

#15 Du slipper skämmas över ditt svar ! hihi… men bara för idag då ! skojjig jag är
haha.. jaa… det är väl därför hjärnan uppfanns… xD

__iE
0

haha, så bra du ;)  hahahah :D

Eve
0

clara - det är en typ av säkring.. man kan säga att en säkring är något som ser till att ett bojekt inte går att använda när den blivit överhettad

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus