Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 484 ggr
Molla
0

The Diffrence tränset

Hittade ingen tråd om The Diffrence-tränset. Vad tycker ni, nån här som har ett?

Idén verkar ju super, är det så bra som det verkar?

Peppe
0

en jag känner har det på sitt halvblodssto. hon gick med vanligt träns förr men bytte till detta (jag vet inte varför) och nu kan inte hästen gå med vanligt träns längre.

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Snuttan2
0

Jag har det inte själv eller provat något själv särskilt mkt, men känner några andra som har på sina hästar, och det känns som det är lite spridda åsikter?

Att antinge tycker man att idén håller och fungerar super eller så sitter det heltokigt på folks hästar och det fungerar helt enkelt inte, passformsmässigt pratar jag nu. Att de inte vill ligga stilla framförallt är det negativa jag hört.

Jag tycker dock inte att man kan se att hästarna reagerar något väldigt anorlunda på det när ägarna påstår det…

joytick
0

Vad är det för ett träns? Har aldrig hört talas om det… :p

Snuttan2
0

Dyon har gjort ett träns som har ett tillbakadraget nackstycka och inte vanlig käckrem utan ett kryss inunder. Har nyligen även kommit ut som kandar.

__iE
0
Molla
0

Men är det många här som har märkt att hästarna skulle ogilla ett vanligt träns som ligger precis bakom öronen. Kan man inte isf bara göra ett träns som är jättebrätt, som sprider trycket bakom öronen.

Alltså är det här ett problem?

fridak
0

hästen har rätt ytliga nerver bakom öronen, de tär väl därför denna typ av träns börjar komma nu. första gången jag såg ett live undrade jag hur det skulle sitta på hästen. det jag såg var ett med pullarnosgrimma och käkremmarna gick i kors också för att nackstycket kommer så långt bak så det såg jätteskumt ut.